- Jaren geleden verzorgde ik als klein meisje de geweldigste pony ooit.
Ik mocht hem alleen maar poetsen maar dat was al genoeg.
Zo lief, zo zacht en zo grappig. Alles moest op de manier van Branco.
Echter ging hij na 3 jaar lekker van zijn pensioen genieten, het manege werk was genoeg geweest.
Hij zou weer terug gaan naar de mensen waar hij als jonge pony van is geweest.
Tranen met tuiten. Nachten wakker gelegen. Want zou ik hem ooit nog zien?
De laatste dag dat hij er nog was, heerlijk van hem genoten.
Maar uiteindelijk kwamen de mensen hem dan ophalen. Een laatste knuffel, aai en een kus.
Ze kwamen aanlopen en ik liep als klein meisje met de tranen over mijn wangen zijn stalletje uit.
Gelukkig waren zijn nieuwe baasjes super aardig en werden er telefoon nummers uitgewisseld.
Ik mocht zo vaak op bezoek komen als ik wilde! Wauw!
Uiteindelijk een paar maanden daarna wezen kijken hoe hij er bij stond. En jeetje, wat had hij het getroffen!
Meerdere bezoekjes volgden, maar de laatste jaren geen mogelijkheid meer gehad om hem op te zoeken.
Afgelopen weekend zeer plotseling afgesproken om hem te bezoeken. De laatste keer dat ik hem zag was toen hij 28 was.
Inmiddels is hij alweer 31 en geen spat veranderd. Wat was het fijn om hem na zo lang weer te zien.
Zijn lieve kleine pluizige oortjes, zijn dikke billen, betrouwbare oogjes en zijn zachte neusje.
Hij heeft jaren op een stal gestaan waar hij hele dagen op het weiland kwam. Maar hij kwijnde steeds meer weg.
Het was er te rustig, te saai en hij verveelde zich. Uiteindelijk hebben zijn baasjes hem naar een luxe pension stal gebracht.
Inmiddels staat hij elke dag 20 minuten in de stapmolen en een paar uurtjes op de weide of in de paddock.
Maar het meest van de dag staat hij op stal. Hij geniet zichtbaar van de drukte en dat hij weer wat mag doen.
Nou goed, genoeg gekletst.
Geniet van deze heerlijke 31 jarige opa. Ik zit ook nog steeds na te genieten als ik de foto's bekijk.

De pony die mijn hart heeft gestolen en na al die jaren nog steeds bezit.

Dag mijn vriendje, het was geweldig om je weer eens te zien.
Hopelijk tot snel en zo niet. Het ga je goed!