The real story... Famke Elvira

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

The real story... Famke Elvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:42

Hallo lieve bokkers!

Een aantal van jullie zullen mijn lieve Famke Elvira vast wel al kennen door mijn vorige topics!
Ik had al een keer eerder een soortgelijk topic gemaakt, namelijk: [RIJ-ITP] Famke Elvira, van skelet tot gezond paard!
In dat topic werd er gezegd dat ze helemaal niet zo'n skelet was, maar ik heb in dit topic toch echt het 'bewijs' dat dat wel zo was.

Dit topic maak ik omdat ik super enorm trots ben op Famke! Ze heeft een tijd lang niet bepaald een fijn leven gehad en toch heeft ze zich overal doorheen geslagen! Ze is echt een topper, ze is zo sterk en ze is echt het allerliefste paard ter wereld als je een band met haar weet te krijgen <3

Ik wil heel graag met jullie delen hoe Famke's leven er zo'n beetje uit zag tot aan vandaag de dag. Gewoon omdat ik zo onwijs trots ben op hoe ze er nu uit ziet en hoe ze zich nu gedraagt, in vergelijking met vroeger!

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Mijn lieve Famke is geboren in Marknesse (Nederland). Hier ligt ze lekker te dutten bij haar moeder Lieneke Anneke.
Afbeelding

Wat een schatje was het! :D Ben erg blij dat ik deze foto's heb gekregen van haar fokker, ze zijn zo leuk!
Afbeelding

Ik heb verder geen foto's gekregen van haar leven bij de fokker. Ik weet wel dat ze het hier heel erg goed had. Ze werd er echt geliefd, ze was hun eerste zelf gefokte paard en ze was speciaal voor haar eigenaren. Ze had haar toenmalige eigenaar zelfs over de angst van paarden heen gekregen! Schatje :)
Helaas kreeg ze zomer eczeem. Haar hele manen lagen eraf en ze krapte zichzelf open. Het was vreselijk. Een deken kon niet omdat ze bij allemaal veulentjes liep, de deken was dan binnen 1 dag kapot. Alle andere spulletjes werkten niet zo goed. Mede omdat de stal midden in een soort bos lag. Veel mugjes en weinig wind. Niet echt de perfecte plaats voor een paard met zomer eczeem.
Met pijn in hun hart hebben de fokkers haar weggedaan aan iemand die dicht bij de kust woonde. Omdat dit beter voor haar zou zijn..
Echter bleek dit niet helemaal zo te zijn... Ze verloren haar uit het oog, de nieuwe eigenaar nam nooit meer contact op en ze hoorden nooit meer wat van hun lieve Famke.

____________________________________________________________________________________________________________________________________

Hier foto's die ik heb gekregen van een toenmalige verzorgster van Famke, die mij gevonden heeft via facebook. Ik schrok heel erg van de foto's. Ik wist dat ze verwaarloosd was, maar zo erg.. Dit deed echt pijn om te zien, vreselijk. Mijn lieve paardje...

Afbeelding
Afbeelding

Op een gegeven moment werd Famke weer verkocht. Bij deze nieuwe eigenaar werd ze langzaam maar zeker meer opgeknapt. Ik mocht haar verzorgen en was er bijna elke dag. Een band was moeilijk te krijgen met haar, maar was er uiteindelijk wel. Wat een lieverd..
Ik heb echt heel veel respect voor de toenmalige eigenaar. Famke is door ons echt sprongen vooruit gegaan. Het ging niet heel snel, maar wauw, het resultaat mag er zijn!

Dit is de eerste foto die ik zelf van Famke heb gemaakt:
Afbeelding

December 2011:
Afbeelding

Famke werd verhuisd naar Schoorl, lekker dicht bij het bos/duinen/strand. Om lekker buiten te rijden, om de "basis" spieren terug te krijgen met rustige ritjes in de vrije natuur, waar wij beide enorm van genoten hebben!
Happy me met mijn droompaardje! :D
Afbeelding

Afbeelding

Echter was Famke in Schoorl op die stal niet op haar plaats. Ze werd buitengesloten in de kudde en weggejaagd bij het voer, waardoor ze enorm afviel. En dat was nou wel het laatste wat we wilden hebben! Dus werd Famke weer verhuisd.

Na een paar maandjes op de nieuwe stal zagen we meteen weer vooruitgang :D
Afbeelding

Alweer een jaar later. Winter 2012. Wat was haar karakter veranderd zeg! Van lusteloos, energieloos paardje, naar een paard met een gouden karakter die bokkend en rennend door de bak ging met haar vriendjes! Dat was een geweldig moment.
Afbeelding

Eind van de winter:
Afbeelding
Deze winter/ lente heb ik Famke overgenomen. Wat was ik blij! *\o/*

En dan komen we alweer bij deze zomer! Wat een verschil. In zowel haar uiterlijk als haar innerlijk. Geweldig. Ik ben enorm trots! En dat zal ik altijd blijven! :D
Braaf knap paardje! :D :D
Afbeelding

Op het land rennen:
Afbeelding

Lol hebben op onze buitenritjes! :Y)
Afbeelding

En dan last but not least... De foto die ik voor het einde van dit topic had bedacht. Waarom? Omdat ik deze foto vreselijk mooi vind. Famke ziet er hier zo prachtig en energierijk uit! Echt een toppertje... Ik ben zo onwijs TROTS op dit beest! :j <3
Afbeelding

Laten jullie een reactie achter voor Famke en mij? :D Ik vind dat Famke een plekje in uitgelicht verdiend! :j :Y)

Groetjes van Céline en hoefjes van Famke!

femke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:56

Wat een verschil zeg! echt een heel mooi paardje!!! <3

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 21:59

femke85 schreef:
Wat een verschil zeg! echt een heel mooi paardje!!! <3

Ja echt een groot verschil.. Ben er enorm trots op! :D Bedankt voor je reactie!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:01

Super mooi! :)

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:01

Wauw...!!! Wat een verschil zeg... !!!! Echt super
Ik wens jullie een fijne toekomst toe...

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:05

nadja15 schreef:
Super mooi! :)

Bedankt :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:05

zusi2 schreef:
Wauw...!!! Wat een verschil zeg... !!!! Echt super
Ik wens jullie een fijne toekomst toe...

Bedankt voor je reactie! :D
Ik hoop dat ik nog lang van Famke kan genieten! :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:07

Wauw wat een mooi paard is dat geworden ! :oo

Celine_Famke

Re: The real story... Famke Elvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:11

Dankjewel! :D Vind ik ook :j <3

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:41

Wat ziet ze er goed uit zeg! Duidelijk het goede leven. Geniet van haar :)

Foundtheone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:46

Wauw! Respect voor je knappe Fries & veel plezier nog met haar.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:49

Goed gedaan!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 22:51

xIirtJj schreef:
Wat ziet ze er goed uit zeg! Duidelijk het goede leven. Geniet van haar :)

Bedankt! En ik geniet zeker van haar, ze is echt een geweldig paard! :j Alleen heeft ze soms een gebruiksaanwijzing :+

Annerenske schreef:
Wauw! Respect voor je knappe Fries & veel plezier nog met haar.

Bedankt! :D :D

quibje schreef:
Goed gedaan!

Dankjewel! :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 12-09-13 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, edit-knop is er niet voor niets

Tisicirenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:17

Een jaar geleden zag ze er al beter uit dan foto 3en 4. Maar nu nog beter. Ik ken jou en famke nu een jaar. En zie dat famke er weer lol in heeft. Je ziet de twinkel weer in haar ogen. Ik ben blij dat famke bij jou is. Ze kan geen beter baasjr krijgen!!! :)

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:23

wauw die heeft wel genoeg meegemaakt maar nou heeft ze een tophuis en nog heeeel veel plezier met der

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:26

zo dat was echt wel een gratenpakhuids op de ene foto :(:) Ze is mooi opgeknapt. Erg gaaf paard geworden.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:52

Wat heb ik een respect voor jouw doorzettingsvermogen. Het was niet makkelijk het vertrouwen weer terug te winnen na alles wat haar was overkomen. Maar jij stond voor haar klaar, en nu is ze er voor jou! Jullie horen bij elkaar! En jullie gaan nog vele jaren tegemoed!

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:53

Wauw! ik ben helemaal fan van Famke's en natuurlijk jou topics!!! wat is dat beestje mooi opgeknapt!
dit verdiend zeker een uitgelicht :j _/-\o_

Letsmini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:17

Wauw wat een prachtig paard.. Ik denk dat jullie gemaakt zijn voor elkaar.. !!

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:21

Wauw is het enige dat ik kan zeggen. Ze is super mooi opgeknapt. Jullie zijn een prachtige combinatie het plezier en jullie band straalt ervanaf!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 11:02

Bedankt allemaal! :D
Ik ben ook echt heel erg blij dat Famke van mij is, ik zou niet meer zonder haar kunnen!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:06

Super! Geweldig mooi paard ook. Denk dat de fokkers ook heel blij zijn met jou als baasje :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:13

:oo wat is zij moooooi!!

Waren haar fokkers niet ontzéttend blij iets van jou/haar te horen?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 12:24

Bedankt beide! :D

Haar fokkers waren inderdaad onwijs blij, zij hadden mij gevonden via de landbouwdag die elk jaar word gegeven in Alkmaar. Daarna hadden ze contact gezocht via facebook. Ze zijn echt super blij en zijn ook alweer een keer komen kijken bij Famke om even met haar te kroelen. Hele aardige mensen.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:46

Wat is ze mooi opgeknapt!
Super!

Fan van Famke was ik al :)