Deze vakantie heb ik ontzettende tegenslag gehad met mijn, zogezegd drachtige, merrie. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1673889&view=unread#unread
Om een lang verhaal kort te maken; Mijn 20 jarige merrie is elke keer ze gescand is, vol gescand geweest. Ook met scannen en opvoelen rond de 8ste-9de maand was het oordeel, 100% drachtig. Op 10 maanden beginnen bijvoederen. Na 12 maanden was er nog steeds niets.. De DA opnieuw erbij gehaald.. Leeg + te vet (uiteraard) + koliek.. Ondertussen zijn we dus al een maand verder en is ze aan de beterhand. Nog niet veel conditie, maar wel al minder vet, wakkerder en geen koliek. Die laatste volgen we echter nog wel nauwlettend op.
De hengstenhouder had ons voorgesteld om ofwel haar opnieuw te laten dekken (dit risico wilde ik niet meer nemen), een andere merrie te kiezen (hebben we niet) of mee op zoek te gaan naar een leuk (half-)arabisch veulen. Dit hebben ze gedaan, maar er kwam nooit iets uit wat mij echt aansprak.. Ondanks dat ze werkelijk de beste intenties hadden, begon dit aan te voelen als "troostprijs".. Daarom ben ik mee opzoek gegaan. Uit die zoektocht is onderstaande 2 jarige op mijn pad gekomen.
Eergisteren zijn we onze nieuwe aanwinst dan ook gaan ophalen. .
Het is een bijna 2 jarig ruintje, Half Arabier .
Alleen moeder, volle Egystische Arabier, staat officieel op papier, al heb ik een zeer sterk vermoeden van de vader (voor dit verhaal kan je me pb'en). Hij is 99,6% AV. Hier ga ik een DNA-onderzoek rond laten verrichten zodat ik zekerheid heb.
Momenteel heeft hij ook nog een gezwelletje op zijn voorknie, dit heb ik reeds laten onderzoeken. Waarschijnlijk een slag gehad van zijn ex-weidegenoot. Door omstandigheden geen RX-foto's van laten nemen (pb me voor dit verhaal). Nu hij thuis is gaat dit nog wel gebeuren. Volgens DA loopt echter hij wel 100% correct en heeft hij er geen last van. Moest het nodig zijn ben ik ook bereid de gevolgen en eventuele kosten hiervan te dragen.
Ik ben voornamelijk op zijn karaktertje verliefd geworden. Kwa temperament is het een typische arabier. Hij laat zich erg graag zien en showt graag eens een rondje. Op bepaalde momenten erg pittig maar toch is hij over het algemeen best koel. Ook vind hij snel weer de rust wanneer hij zich even heeft opgeboeid. Hij is ERG nieuwsgierig en zal eerder de situatie gaan onderzoeken dan er van weg te vluchten. Zo stond hij binnen 5 minuten voor het 1st op de vrachtwagen en had hij al snel door wat een automatische drinkbak was. Hij komt graag bij je staan om wat te tutten en te spelen en heel belangrijk voor mij: Hij is niet te groot
Opladen om vervolgens 3uur onderweg te zijn. Het 1ste halfuur was hij wat onrustig en wat instabiel. Daarna leek hij zijn evenwicht gevonden te hebben en stond hij rustig hooi te eten.

Afladen. Dat was best spannend..

Onderweg naar het stalletje waar hij, naast een ander paard, de nacht zou doorbrengen.

De dag erna mocht hij kennis maken met zijn nieuwe weidegenoot. Een 1 jarig merrietje.

Ik ben er alleszins heel blij mee
Nu de DA er nog bij en alle papieren in orde brengen.