Zitten er foto's van jou in mijn gemaakte filmpje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JustLyrical

Zitten er foto's van jou in mijn gemaakte filmpje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 15:31

Hallo,

Ik heb zojuist een filmpje online gezet op Youtube met allemaal paardenfoto's. De dochter (6 jaar) van mijn vriendin is sinds kort helemaal gek van paarden en daarom heb ik besloten een filmpje met paardenfoto's te maken. Ze houdt van witte paarden en van alle paarden :D

Ik heb de foto's gevonden op internet en niet van Bokt.nl gehaald, maar ik wil vragen of iemand mogelijk toch eigen foto's herkent en er bezwaar tegen heeft als deze wel in het filmpje staan.

Als je nog leuke tips hebt over wat in het filmpje zou moeten voorkomen hoor ik het ook graag. Heb je leuk materiaal wat ik mag gebruiken dan mag je dit natuurlijk naar mij mailen.

Hier kan je het filmpje bekijken

Groetjes Richard
(JustLyrical4You)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:16

Ik zou daar toch mee oppassen...
Ik zie vooral foto's van internationale fotografen voorbij komen.

Als je pech hebt dat daar een Amerikaan tussen zit, kan zo'n simpel filmpje je duizenden dollars gaan kosten.

Geen toestemming van de fotograaf = wettelijk verboden te publiceren.
Gewoon niet doen dus.

Verzamel liever foto's hier vanuit bokt, waarbij je direct van de fotografen toestemming hebt.
Dan weet je tenminste zeker dat er straks niet allerlei copyright claims op je af komen.

Als het een filmpje voor vrienden/familie is, kun je het filmpje zonder problemen gewoon naar die persoon toesturen.
Maar dus NIET op youtube plaatsen, want dat is publiceren en dat mag niet.

JustLyrical

Re: Zitten er foto's van jou in mijn gemaakte filmpje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 17:32

Beste Femke,

Bedankt voor je reactie en de tip. Het is inderdaad makkelijk om alles van internet te plukken vooral omdat ik het idee had een filmpje te maken over paarden en dan is het makkelijk om gelijk te kunnen speuren naar foto's. Dit heb ik ook gedaan met baby dieren (baby animals) en dit filmpje is best aardig geworden al zeg ik het zelf.

Wel lijkt het me leuk als mensen van Bokt foto's mailen of melden waar ik foto's kan vinden die ik wel mag gebruiken. Er komt namelijk zeker een deel II :D
Voor een filmpje gebruik ik wel minimaal 50 foto's die van een goede kwaliteit moeten zijn en redelijk groot van formaat.
Ik sta er voor dus voor open....

Bedankt voor het meedenken en het reageren,
Ik kom voortaan regelmatig hier even rondneuzen!

Groetjes Richard
(JustLyrical4You)

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:28

mijn foto's van miralda zou je mogen gebruiken mits de fotografen hier geen probleem tegen hebben?

JustLyrical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 10:55

Hoi Daiswees,

Bedankt voor je aanbod!!, ik wil er eigenlijk wel wat mee doen en ik zal als het zo ver is de fotografen vragen of het goed is als ik foto's gebruik in een filmpje.

Het soort filmpje waar ik momenteel aan denk is gewoon een filmpje met eigen foto's van iemands eigen paard maar op een leuke en originele manier in een filmpje verwerkt. Dit is dan misschien wel leuk om voor meerdere eigenaren te doen. Voor mij dan gewoon als hobby en voor de eigenaren een leuk filmpje.

Eerst zal ik even kijken wat voor mij de mogelijkheden zijn om een leuk maar vooral origineel filmpje te kunnen maken, dit heeft wat tijd nodig. Mogelijk maak ik eerst een (tijdelijk) proeffilmpje zodat ook de fotografen kunnen zien wat het resultaat maar vooral ook wat de bedoeling is. Wel wil ik benadrukken dat er geen commerciële bedoelingen zijn maar dat zal straks wel blijken.

Ik kom er zeker nog op terug, en er zitten hele mooie foto's tussen, en Miralda is een mooie pony en erg fotogeniek +:)+

Met vriendelijke groet,
JustLyrical
(JustLyrical4You)

JustLyrical

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 11:39

Hoi Daiswees,

Ik heb je een pb gestuurd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:40