Mijn puppy, Binky

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:03

Weet je dat het VERBODEN is staarten te couperen????
Heel slecht dat die fokker het toch nog doet.
En die kleur (hij is toch grijs?) is ook geen toegestane kleur bij de JR's (het ziet er wel mooi uit , daar niet van!).
Je hebt dus geen JR maar een kruising die op een JR (modehondje)lijkt gekocht bij een verkeerde fokker! Is hij wel geent en 3 of 4 keer ontwormd?

Ondanks die foute dingen vind ik het een heel leuk hondje om te zien. Ik wens je er dan ook veel plezier (en succes met opvoeden!) mee!

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:42

gabyfedde schreef:
Weet je dat het VERBODEN is staarten te couperen????
Heel slecht dat die fokker het toch nog doet.
En die kleur (hij is toch grijs?) is ook geen toegestane kleur bij de JR's (het ziet er wel mooi uit , daar niet van!).
Je hebt dus geen JR maar een kruising die op een JR (modehondje)lijkt gekocht bij een verkeerde fokker! Is hij wel geent en 3 of 4 keer ontwormd?

Ondanks die foute dingen vind ik het een heel leuk hondje om te zien. Ik wens je er dan ook veel plezier (en succes met opvoeden!) mee!



Dat punt van die staarten couperen klopt idd.
En grijze Jack Russells zie je tegenwoordig wel vaker ...
is het een nakomeling van Smurf? (ook een 'blauwe' jack russell)
En het maakt niet uit watvoor kleur ze hebben als ze geen papieren hebben.
En zo zijn JR's met rechtopstaande oren ófficieel' ook niet toegestaan maar dit kan zo ineens gebeuren (ook al heb je 2 goedgekeurde ouders,zoals bij die van ons).
Als ze netjes geent en ontwormd zijn is het alleen nog maar belangrijk dat ze een lief baasje kregen Knipoog

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:50

Maar waarom wordt het dan Jack Russell genoemd???
Foutjes heb je natuurlijk altijd (zoals de oren zoals jij noemt), maar een fokker die staarten coupeert (boer of broodfokker) fokt echt niet met goedgekeurde ouders. Om over Patella Luxatie maar niet te spreken.
Ik kan me niet voorstellen dat Binky netjes ontwormd en geent zal zijn. Fokkers die illegaal de staarten couperen (dierenartsen doen het niet, dus fokker doet het zelf) nemen het meestal niet zo nauw met de gezondheid. JR's zijn heel populair en als de pups op JR's lijken zijn ze al gauw geld waard. Daar draatit het bij deze fokkers om!

Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:52

lief puppie! wij hebben ook een jack, ook van pup af aan. ze zijn lekker eigenwijs maar wel heel lief! en een lef dat ze hebben als pup al!

Olgaatje

Berichten: 158
Geregistreerd: 27-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:53

Hey!!! Eindelijk gevonden, hihi!! Ik had natuurlijk al wat foto's gezien, maar ik wist gewoon dat je er hier nog meer ging zetten Haha!!! Echt tof!! Ik kom gauw een xtje kijken hoor Knipoog! Een dikke knuf aan Bink en tot di. OK dan!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 20:57

aaaah jee wat een propje!!!! zooooo schattig hee! ik zou hem zo onder mijn jas stoppen en meenemen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:33

Hij is onwijs leuk joh!! Echt super lief Lovers

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:34

gabyfedde schreef:
Maar waarom wordt het dan Jack Russell genoemd???
Foutjes heb je natuurlijk altijd (zoals de oren zoals jij noemt), maar een fokker die staarten coupeert (boer of broodfokker) fokt echt niet met goedgekeurde ouders. Om over Patella Luxatie maar niet te spreken.
Ik kan me niet voorstellen dat Binky netjes ontwormd en geent zal zijn. Fokkers die illegaal de staarten couperen (dierenartsen doen het niet, dus fokker doet het zelf) nemen het meestal niet zo nauw met de gezondheid. JR's zijn heel populair en als de pups op JR's lijken zijn ze al gauw geld waard. Daar draatit het bij deze fokkers om!



Uuh.. helemaal on eens!
een fokker die staarten coupeert is gelijk een broodfokker? alweer een vooroordeel!
Onze hond heeft als dekreu voor 3 nestjes gezorgd.
en bij het laatste nestje heeft de eigenaar van het teefje ervoor gekozen om de staarten te couperen.
Voordat ze dit gedaan heeft heeft ze de dierenarts gevraagd of die nog wel wilde enten als ze geen staarten meer hadden...
dit wilde hij wel doen.
Het teefje heeft 3 pups gekregen en omdat die allemaal binnen de familie bleven zijn de staarten gecoupeerd.
Zij heeft bij een jachtcentrum een diploma gekregen voor heht knippen van staarten....
ik snap dus niet waar je het over hebt.
En dan de ouders... die waren dus beide medisch goedgekeurd!
wat zegt de sttaart over de ouders???
Als de teef eenmaal gedekt is dan is het moeilijk om als eigenaar van de dekreu te gaan zeggen watt wel en niet mag.
Dom vind ik dat dus...

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:05

Een diploma voor het knippen van staarten....
Het moet niet gekker worden zeg!
Ik geloof hier dus helemaal niets van.

Knippen van staarten is bij de wet verboden, dus strafbaar. Dus ook al heeft ze een 'diploma' voor het knippen van staarten, ze doet iets wat de wet verboden heeft. Die wet is er gekomen omdat het dieronvriendelijk is om staarten te couperen, waarom zou je het dan wel doen als die hondjes in de familie blijven? Ik vind dat geen excuus.

Ik zeg ook niets over de eigenaar van de dekreu, want ik weet dat hij/zij niets te vertellen heeft over wat er met de pups gebeurt. Heel vaak alleen wordt er geen medische keuring gedaan door de ouders.
Waarom dacht je dat er een Patella Luxatie (zeer erfelijk) explosie is?

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:49

gabyfedde schreef:
Een diploma voor het knippen van staarten....
Het moet niet gekker worden zeg!
Ik geloof hier dus helemaal niets van.

Knippen van staarten is bij de wet verboden, dus strafbaar. Dus ook al heeft ze een 'diploma' voor het knippen van staarten, ze doet iets wat de wet verboden heeft. Die wet is er gekomen omdat het dieronvriendelijk is om staarten te couperen, waarom zou je het dan wel doen als die hondjes in de familie blijven? Ik vind dat geen excuus.

Ik zeg ook niets over de eigenaar van de dekreu, want ik weet dat hij/zij niets te vertellen heeft over wat er met de pups gebeurt. Heel vaak alleen wordt er geen medische keuring gedaan door de ouders.
Waarom dacht je dat er een Patella Luxatie (zeer erfelijk) explosie is?


Ik wil het ook niet goed praten dat ze het gedaan heeft.
Maar jij had het erover dat alleen dierenartsen dit kunnen en dat het bij binky dus niet goed is gedaan.
Dat klopt dus niet.
Ik had het zelf ook niet gedaan maar ze heeft de pups niet aan mensen verkocht die mogen uitleggen waarom de staart gecoupeerd is.
je kunt maaike er dan ook niet op aanvallen dat het gebeurd is.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 22:56

Ik val Maaike er ook niet op aan!
Waarom zou het bij Binky wel goedgedaan zijn dan? Goed betekent onder verdoving met een scalpelmesje de staart tussen het gewenste werveltje schuin afsnijden. Daarna wordt de schuine lap huid vastgehecht, zodat een rond stompje ontstaat met haar daarop.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:21

Jongens, laten we 't lekker over de foto's hebben Knipoog

Maaike, wanneer mag ik m'n binnenzak komen vullen? Schijnheilig

Lovers

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 01:30

wat een leukerd zeg! Lachen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:58

Aaaah wat een scheetje zeg Lovers

Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:43

ik vind t ook geen gezicht die gecoupeerde staarten, en t mag inderdaad niet meer. onze jack is nu bijna 2 en is als pup gekocht, met zijn staart eraan. maar ja en zijn toch fokkers die niet willen luisteren en toch de staart en de oren couperen, die kijken niet zou nauw. toen wij voor onze jack gingen kijken, werdt er gezegd dat hij een black and tan kleur had. dat was gelogen hij was gewoon licht bruin...... sommige fokkers zien dus ook geen kleurverschillen.....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 11:50

aaaah wat schattig Lovers
dat grijs is juist hartstikke leuk Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 12:13

gabyfedde schreef:
Weet je dat het VERBODEN is staarten te couperen????
Heel slecht dat die fokker het toch nog doet.
En die kleur (hij is toch grijs?) is ook geen toegestane kleur bij de JR's (het ziet er wel mooi uit , daar niet van!).
Je hebt dus geen JR maar een kruising die op een JR (modehondje)lijkt gekocht bij een verkeerde fokker! Is hij wel geent en 3 of 4 keer ontwormd?

Ondanks die foute dingen vind ik het een heel leuk hondje om te zien. Ik wens je er dan ook veel plezier (en succes met opvoeden!) mee!


woooohooo anders ga je even uit je dak??? Kom op zeg stress niet zo.
Ik heb geen idee waar mn Bink vandaan komt want ik krijg morgen zn paspoort pas. Gelukkig heb ik hem ook niet zelf gekocht dus je moet even niet zo snel oordelen. Beetje triest Verward Enja hij is geënt en ontwormd voor zover ik weet.
Gelukkig maar dat jij m ontzettend fout vindt, blijft ie lekker bij mij
OK dan! Weet je wat?? VOlgende keer kijk jij gewoon niet meer naar foto's van Binky, lijkt mij een beter plan.

Ladyval -> thnx voor je leuke reactie, ik zal zeker eens op die site gaan kijken!!
Fjordahluver -> Binky heeft het hier voorlopig nog prima naar zn zin Haha! Denk niet dat ie verkocht wil worden
Olga -> heeeeeel snel een keer komen kijken inderdaad, je weet niet wat je mist Haha!
Mayo -> moet je wel een ruime binnenzak hebben Haha! Hij past namelijk net niet bij mij

thnx allemaal verder voor de leuke reacties

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 14:00

Ik zeg toch dat ik het een heel leuk hondje vind? Ik zeg helemaal niets over Binky zelf, alleen maar over zijn fokker die de wet overtreedt.

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:19

gabyfedde schreef:
maar een fokker die staarten coupeert (boer of broodfokker)[ color=red]jij valt niet aan maar zecht dat ze binky bij een boer of broodfokker weghheeft...nu is niet eens elke boer een broodfokker dus die snap ik niet helemaal[/color]fokt echt niet met goedgekeurde ouders. connclusie door jou getrokken is dat Binky dus geen goedgekeurde ouders heeft Om over Patella Luxatie maar niet te spreken.
Ik kan me niet voorstellen dat Binky netjes ontwormd en geent zal zijn. alweer iets wat je niet aan z'n staart kunt zienFokkers die illegaal de staarten couperen (dierenartsen doen het niet, dus fokker doet het zelf) nemen het meestal niet zo nauw met de gezondheid. JR's zijn heel populair en als de pups op JR's lijken zijn ze al gauw geld waard. Daar draatit het bij deze fokkers om!duss.... de fokker van binky deed het alleen om het geld?hij ziet er anders prima gezond uit, heeft lang genoeg bij zijn moeder kunnen drinken en heeft een prima baasje gekregen.



uuh jij valt maaike niet aan...??

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:20

awwwwwww, dat koppie. Vooral wanneer hij gekriebelt word !

LadyVal

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 18:20

oja... en nu houd ik erover op...
ik vind Binky een hele mooie JACK RUSSELL en vind dat ie er goed uit ziet...
en gabyfedde? kom anders ook eens langs op het jackrussellforum.nl ... misschien leer je er nog wat van?

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:17

LadyVal schreef:
oja... en nu houd ik erover op...
ik vind Binky een hele mooie JACK RUSSELL en vind dat ie er goed uit ziet...
en gabyfedde? kom anders ook eens langs op het jackrussellforum.nl ... misschien leer je er nog wat van?


Wat zou ik daarvan moeten leren?

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 20:46

Aaaaah..... wat een schatje!!! Lovers
Die 2de foto is lief! Leuke naam ook !

Mo_I_Rana

Berichten: 7503
Geregistreerd: 09-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:35

superlief puppytje!!! Mooie foto's Cheese! OK dan!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 23:25

Jeetje GabyFedde moet je nou eens horen. Ik heb even een DA assistente naar de staart van Binky laten kijken/voelen. Resultaat??? Staart is NIET gecoupeerd. Jammer voor je joh. Tuurlijk zeg je dat je Bink een leuk hondje vindt, dat kan ook bijna niet anders want hij is nou eenmaal super. En dat voor een (volgens jou) kruising Verward (kruising tussen wat precies had je in gedachten???)

Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's van m plaatsen, ik kreeg namelijk vandaag al weer te horen dat ie sinds t begin van de week erg veranderd was.