Zo was ze vorig jaar:

en zo is ze nu:

en ja, ze is nog licht overbouwd, dus nog altijd aan het groeien ...
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
maras schreef:Ik vind ze zo machtig gaaf die trekpaarden, dit is ook weer een super mooie, leuke kleur ook. Ze lijken me alleen zo duur in het onderhoud, hoeveel pakjes hooi knaagt ze per dag weg in de winter?
Gabbe schreef:Gaaf zeg! Wat ik me nou altijd afvraag mischien dom hoor maar moet je dit ras ook eerst zadel mak maken of of is dit opstappen en wegrijden? Ze lijken mij zo lekker nuchter!
Duhelo schreef:Gabbe schreef:Gaaf zeg! Wat ik me nou altijd afvraag mischien dom hoor maar moet je dit ras ook eerst zadel mak maken of of is dit opstappen en wegrijden? Ze lijken mij zo lekker nuchter!
Tuurlijk moet je ze zadelmak maken, ze kunnen ook behoorlijk bokken hoor
Ivm haar kracht en grootte ben ik er al van veulen af aan mee bezig, wekelijks aan de hand de weg op, grondwerk (afstand bewaren tot mij, stoppen als ik het vraag, voetjes geven, pasje opzij en achteruit, dingen op,over en onder haar leggen, bitje in, zadeltje op, dekentje op, klapperen met dingen boven en onder haar, etc)
Toen ze 3 was lichtjes aan begonnen met longeren tot stem er beetje op zit, en dan heb ik er eigenlijk een twee tal keer mee gestapt in de weide, en de derde keer was de weide te drassig en zijn we alleen de weg op gegaan
Daarna de basis erop gezet in de piste voor een maandje of die (eens per week, paard is groot, en weet haar voeten niet altijd zitten), en deze winter wat buitenritten gemaakt, nu ben ik ze wat dressuurmatig aan het oppakken (heb ze met mijn westerninstructeur beleerd, eerst de neckreining erop gezet omdat ik dat handig vind voor buiten).
Maar alles heel rustig en traagjes aan, groot paard, heeft tijd nodig
Dobel schreef:mooi paard, wat is dat voor zadel schuift dat niet enorm? Pure interesse hoor!