Onze eigen speelweide!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onze eigen speelweide!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:29

Helemaal van onszelf *\o/* Gisteren alles in orde gemaakt, stukje weide opgeofferd voor veel meer plezier!

1. Het stukje
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. De rest van de weide (inclusief pony's, schuilstallen staan links op de foto)
Afbeelding

4. Daarna opgeruimd en onkruid getrokken en toen was het tijd voor de inrichting. Onderweg kwam ik steeds een obstakel tegen :+
Afbeelding

5. Maar het is gelukt! *\o/*
Afbeelding

6.
Afbeelding

Daarna kon de verkenning beginnen .. Eerst [***].

7. [***] dus O:)
Afbeelding

8. Af en toe kwam er toch wel beweging in <3
Afbeelding

9. Eventjes :+
Afbeelding

10. En ja hoor, jullie zien het goed .. ik schrok ook :=
Afbeelding
(ribbetjes ... een paar maanden terug kon ik ze niet eens voelen, nu moet ik het toch in de gaten gaan houden :+ ).

11. [***] maakte op zijn manier kennis, hij vond het toch allemaal beetje eng ...

12. Tussendoor vond hij toch een rustmomentje
Afbeelding

13. Maar blijkbaar verdwijnt het enge als sneeuw voor de zon als baasje eraan hangt. Wilde met hem even langs het zeil omdat hij dat kende, maar hij dacht daar anders over en ging spontaan, zonder gesnuif, de boel even verkennen :+

Zo blij met dit .. mijn eigen stukje speeltuin .. En de pony's gaan het ook wel leuk vinden, ben ik zeker van :D

Snelverter

Re: Onze eigen speelweide!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:30

Leuk veldje!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 19:16

Boke kan zo lief knorren <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:31

Leuk zo een ingericht stukje :D Veel horse agility plezier!

AnnieLover44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:37

grappig nooit aan gedacht een speel weide voor pony's en paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:36

Dank jullie! :D

Haha GaelleS .. alleen spijtig dat dat knorren niet zo'n goed teken is .. Maar hij is in ieder geval wel duidelijk :Y)

Thanks Solleke_Noah! Wie weet komt er nu wel eens wat van die horse agility plannen :Y) :))

@ AnnieLover44 : moet kunnen toch? :+

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:46

Zo'n zacht aaibaar obstakel is niet echt een probleem toch? Wat leuk dat jullie nu een eigen speelveldje hebben. Veel plezier!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:28

Haha ja, maar dat maakt hem nog extra schattig :P

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:56

Ziet er goed uit.

Wat heb je er eigenlijk allemaal liggen?

iloveSansho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 00:02

Aah, leuk! Ben jaloers op je speelweitje, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:21

@ Maflinger_S : haha neen, obstakel was inderdaad wel lief <3

@ GaelleS : ik zal het doorgeven :P

@ tamary : bedoel je het materiaal op zich of de figuren/manieren waarop ze liggen?

@ iloveSansho : thanks! :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:15

[***] schreef:
@ tamary : bedoel je het materiaal op zich of de figuren/manieren waarop ze liggen?

Beide

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:27

Oh ok, komt ie :Y)

Momenteel bevinden zich in de weide 8 cavalettiblokken van verschillende hoogtes en breedtes, 10 kunststof balkjes, 5 pionnen, 2 hoepels, een blok, een zeil, 3 tonnen en een treinbiels. Hiervan zijn 2 blokken en de tonnen even buiten gebruik, kon ik niks mee verzinnen :+ (of ja, kan er wel dingen mee verzinnen, maar dan werd het nu een beetje vol .. dus daarom staan die even aan de kant).

Zoals je ziet is er een L-vorm, een vierkant, en een slalom. Daarnaast staat er ook een klein dubbelsprongetje en staan die paarse blokken er als doorgang of figure 8. De treinbiels ligt er als evenwichtsbalk (indien mogelijk, moet nog kijken of de pony's er veilig op kunnen lopen) en anders als sprongetje/zijwaarts balk (en eventueel met de voorbenen erop, zeg maar een laag blok). De hoepels liggen tussen de paarse blokken en de dubbelsprong. De hoepels zijn een oefening op zich (paard in de ene, jij in de andere bv.) maar kan ik ook gebruiken als punt voor mij om in te moeten blijven staan, en dan kan ik gebruik maken van de paarse blokken, de slalom, de evenwichtsbalk, en de dubbelsprong, terwijl ik dus op 1 punt blijf.

Denk dat dat het belangrijkste is wat er nu ligt (met de L-vorm en het vierkant kan je natuurlijk ook veel verschillende dingen doen, maar dat moet ik niet allemaal uitleggen zeker? :Y) ). Verder heb ik nog een berg prikpaaltjes, vlaggetje, een parasol, windmolentjes en van de pool noodles waar ik een boog/hoepel van wil gaan maken. En dat is het voorlopig :Y) :))

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:01

Ohneeeee, Cobe's ribben in beeld :oo

Wat goed! :D *\%/*

En wat een leuk weitje, wij hebben ook zoiets, een weitje met allerlei materiaal om mee te trailen. We moeten het alleen steeds verplaatsen omdat onze weides allemaal zowel wei als, bij toerbeurt, speelveld zijn.
Voor de grap moet je over een week eens een staander oid optillen, dan kun je van dat leuke, lichtgroene gras zien :P

Heel veel speelplezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:28

Haha, dat lichtgroene gras is er nu al hoor :+
En ja, [***]'s ribben :j Hij doet het echt wel goed de laatste tijd :D Ook mentaal eigenlijk .. Gisteren op de weide gespeeld en was echt leuk! Hij heeft zelfs spontaan gebokt :Y) Echt zo'n plezier-bok .. hij schrok er zelf van denk ik _O-