Stoere sporthengst of schattige kinderpony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PolleMaster

Stoere sporthengst of schattige kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 22:05

Mijn nichtje Olivia was twee weken geleden bij Movie en mij op 'ponykamp'!
Het was heel gezellig en het was geweldig om te zien hoe lief en braaf Movie zijn best deed en hoe ontzettend goed Olivia alles oppikte. De vooruitgang in 5 dagen was echt onvoorstelbaar en ik ben de trotste juf ooit!

Movie Star (v. Burley Moon River) is een 12 jarige New Forest hengst van 1.46 m, die samen met mij Z2 dressuur, Z springen en Z SGW is geweest.
Movie Star is alweer bijna 6 jaar bij mij en nog altijd mijn grote liefde en trots. Het was echt liefde op het eerste gezicht tussen ons, nog steeds maakt hij me iedere keer weer helemaal gelukkig, vooral zijn nonchalante weide look doet mijn hart smelten.
Het is een echte stoere hengst en hij trok veel aandacht op wedstrijden, ik werd vaak aangesproken als 'dat meisje in de Z met die schimmelhengst'.
Afbeelding

Olivia is 9 jaar oud en rijdt elke week op de manege. Helaas woont ze in Noord-Brabant en wij in Drenthe, maar ze komt al van kleins af aan heel regelmatig bij ons op bezoek en dan wilde altijd iets met de paarden doen. Heel vroeger was dat aaien, een beetje borstelen en 'vast houden aan touw' (dit deed ze sinds ze kon lopen altijd met Polle). Toen ze drie jaar was wilde ze rijden. Sinds die tijd heeft ze heel veel ritjes mogen maken op Polle.
Polle is vorig jaar september overleden, en sinds die tijd zei ze elke keer: 'Ik heb voor de zekerheid m'n paardrijspullen maar meegenomen....'
Dus op gegeven moment stelde mijn moeder voor om een uurtje een pony bij een manege te huren, waarop ik zei: 'Onzin! Dan zetten we haar gewoon op Movie!'

Ik had het volste vertrouwen in Movie, maar toch vond ik het een beetje spannend.. Het is immers een gevoelige vlotte pony die de laatste jaren enkel gewend was aan mij, of in ieder geval aan grotere ervaren ruiters. En het blijft natuurlijk een hengst.
Maar hij stelde me absoluut niet teleur, sterker nog, hij deed het echt boven verwachting goed!! Zo braaf en lief, en telkens naar mij kijken voor bevestiging of hij het wel goed deed.
Ze vond het zo leuk om les op Movie te krijgen, dat ze graag op 'ponykamp' wilde komen! Het was een groot succes. Op dag 1 durfde ze geen meter zonder de longeerlijn en op dag 5 reed ze los van stap naar galop! (Op dag 1 wist ze nog niet eens dat je van stap naar galop kon :D )

Dit is echt wat mij betreft de meest ideale situatie om een kind te leren ponyrijden, op een pony waar alle knopjes op zitten, die perfect reageert op de kleinste hulpen en dan ook nog eens een pony die ik zelf door en door ken.
Ik kan het niet in woorden uitdrukken wat voor een geweldig trots gevoel ik kreeg van het lesgeven aan mijn lieve nichtje en mijn geweldige pony! <3
En oh ja, een klein detail: Hij was toen Olivia erop stapte al zeker meer dan een maand niet gereden, maar daar merk je dus helemaal niks van. Hoezo topkarakter...

Genoeg gezwijmeld, over naar de foto's!

- Ik heb bewust gekozen voor de kaptoom in plaats van het hoofdstel, dit omdat Movie ontzettend gevoelig is en perfect reageert op die hulpen die Olivia geeft. En omdat ze het soms nog moeilijk vind om haar handen stil te houden, wil ik niet dat Movie hiervan in de war raakt.
- De longeerlijn had ik echt alleen maar vast voor 'het geval dat', ze moest zelf sturen, daarom staat hij niet strak.

1. Het duo!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Door een S van hand veranderen
Afbeelding

5.
Afbeelding

En hier galoppeert ze dus nog met haar handen aan het bokriempje.

6. En hier zei ik, ga maar een stukje met je handen los (ik bedoelde van het riempje), maar zij vatte het wat anders op en liet lekker alles los. Ik schrok (maar deed alsof van niet natuurlijk), maar ging heel goed, brave Moef. En best stoer dat ze dat zo durfde.
Afbeelding

7. En toen gingen ze los! *\o/*
Afbeelding

8. <3
AfbeeldingAfbeelding

Volgende les, samen een rondje in wandelen

9. Klaarmaken om op te stappen
Afbeelding

Netjes rechtop zitten

Movie doet het met zijn ogen dicht en Olivia geniet.

10. Gebroken lijn
Afbeelding

Alleen al door te kijken en haar lichaam te draaien kon Olivia Movie alle kanten op sturen.

11. Halthouden en groeten
Afbeelding

Fotootje in het grote weiland

Men neme een colakratje, een lief paard en je hebt urenlang poetst plezier!

12. Zelf opzadelen
Afbeelding

13. De mooiste outfit (inclusief knotten met zilveren elastiekjes!) voor de 'show' voor papa en mama de laatste dag!
Afbeelding

Je heet Movie Star, wat betekent dat je altijd vol in beeld moet staan!

14. Tot slot wilde m'n neefje toch ook wel heel graag een rondje op Movie stappen. En ook toen was Moef weer ongelooflijk braaf. <3
Groepsfoto!

Afbeelding

15. Groepsknuffel :+:
Afbeelding

Movie heeft alle soorten vlechten, matjes en knotjes in gehad, ontelbaar veel snoepjes en knuffels gekregen en is wel honderd keer bedankt voor de ritjes. En terecht! Ik ben enorm trots op hem, niet alleen geweldig in sport, maar ook nog eens een fantastische leer pony!!! _/-\o_
Laatst bijgewerkt door PolleMaster op 10-08-13 22:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:07

+:)+ gaaf joh, wat een supermooie en fijne pony!

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:09

aah, wat lieff!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:09

Zo'n pony is goud waard!
En dat smoeltje van je nichtje! Die lach!
Je hebt samen met Movie wel punten bij haar gescoord denk ik zo.

SRY

Re: Stoere sporthengst of schattige kinderpony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:15

aaah wat lief <3
leuk altijd om te zien hoeveel plezier ze dan hebben :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:17

Wat een super leuk stel . En je hebt helemaal gelijk een goed getraind dier is veel fijner voor jonge ruiterd om het te leren ...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:23

Ik heb hem regelmatig op cc gezien en bleef altijd even kijken. Het was echt een blikvanger. Loopt hij nog op cc of is hij met actief pensioen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:24

Och wat heeft je nichtje genoten! Onwijs leuk dat je dat voor haar gedaan hebt en het had natuurlijk niet mogelijk geweest zonder zo'n gouden poown!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:26

Wat een lieve foto's zeg!
Heeft een van die springfoto's toevallig op de site van Moravita gestaan? Komt me namelijk bekent voor, maar kan niet goed plaatsen waarvan. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:29

Wat zit die meid trots en blij op jouw pony! Echt genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:30

Wat een geweldige New Forest! Het is toch echt een leuk ras .. Super hoe je samen met je hengst ervoor zorgt dat dit meisje de tijd van haar leven heeft. En het is echt een prachtige pony! <3

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:33

Wat geweldig om te zien! Rij je zelf nog actief met hem?

Wat voor zadel heb je erop liggen? Ziet er comfortabel uit.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:47

Ik keek net in je profiel om te kijken of je hem nog startte of niet, jeetje wat heb jij een heftige jaren achter de rug zeg....

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:48

Wat ontzettend leuk!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:49

Wat een leuk ponykamp! Dat zou elk paardenmeisje toch willen? :D

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:56

Heerlijk om een kind te zien genieten. En wat een heerlijk brave en knappe pony

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:56

Wat leuk zeg ! Dat is echt genieten van je prachtige hengst ! <3
En natuurlijk van de kids :)

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:04

Wauw wat een heftige jaren heb jij achter de rug! Petje af voor het knokken! Ook ik herken jullie als combinatie uit de eventing en wauw wat kon ik altijd kwijlen als je voorbij kwam! Prachtig beest. Gaat het nu niet kriebelen om wellicht een wedstrijd carrière voor je nichtje en je pony te zien (ooit).

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:08

ook ik spiekte in je profiel....heftig zeg!
Maar wat een geweldige pony, hij is knap, veelzijdig én braaf.

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:14

Ge-wel-dig!

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:25

Wat een gave pony!
En je nichtje straalt helemaal, zo schattig

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:32

Wauw wat een enorm gaaf paard zeg! En ik heb een kijkje in je profiel genomen, wat een topper ben jij zeg! Ik vind het helemaal geweldig hoe jij met de tegenslagen in het leven om bent gegaan! Ik vind je erg dapper! Ik zelf heb een soort gelijk verhaal meegemaakt (chronische vermoeidheid ziekte), niet zo erg als jij natuurlijk! En kon helaas niet meedoen met mijn leeftijdsgenoten, dat heeft mij toch wel een heel ander mens gemaakt! Maar ik heb er nu wel vrede mee, Ik geef je mijn complimenten voor je vechtlust! :j!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:51

Ahh wat leuk zeg! Echt fijn dat je zo'n mooie lieve pony hebt! :D
En super dat je je nichtje ook de kans geeft om van hem te genieten! :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:56

ik heb even getemd, zo n topic hoort op de voorpagina bij uitgelicht :)

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:03

Jeetje, ik heb je profiel even bekeken.. kippenvel, wat ben jij een sterk meisje zeg!
En ontopic, wat een leuke combi zijn je nichtje en Movie Star! Wat super leuk dat haar zoveel hebt kunnen leren in zo'n korte tijd :)