En dan heeft je paard boxrust...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

En dan heeft je paard boxrust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 15:51

Woensdag avond kwam ik op stal en ik haalde niets vermoedend mijn paard uit de wei. Hij liep eerst niet kreupel maar na 3-4 passen begon hij te hinken. Ik dacht oohjee verstapt.. ik zijn benen gecontroleerd en er bleek linksachter bij zijn kogel een enorme snee te zitten. Ik kon het niet goed zien want er zat allemaal zand in.. Meteen schoongespoeld en er weer naar gekeken. Het been was ook niet super dik maar je kon wel duidelijk zien dat er vocht in zat..

Ik heb de eigenaar van de stal er even naar laten kijken en die adviseerde me toch om de veearts te bellen vooral omdat hij echt heel hard achter uit ging. Hij kon er totaal niet meer op staan.. :(

Raakte ik een keer niet in paniek haha moest de veearts toch komen. Hij was er gelukkig al binnen een half uurtje hij zei: 'Je hebt geluk gehad en zijn geen pezen door en er is niks geraakt of ernstig beschadigd'. Nou wat was ik blij. Maar dat betekende helaas wel boxrust voor mijn paardje en ik moest er een zalfje opsmeren 3x daags. Nou woon ik niet naast mijn pensionstal maar aangezien ik vakantie heb was dat geen probleem. Nu heb ik er een nieuwe sport bij fietsen. Ik fiets nu dagelijks 30 km om mijn paardje te verzorgen en dat heb ik er graag voor over. Ook zijn er lieve mensen op stal die hem even willen verzorgen als ik niet kan dus daar ben ik suer blij mee!

En ja wat moet je dan als je paard boxrust heeft.. Gewoon foto's maken haha. Hij mag wel even stappen 3x daags maar niet al te ver dus loop ik een stukje over de weg en dan weer terug. Helaas is dit erg weinig voor mijn paardje omdat ik hem normaal 4 tot 5 keer per week beweging geef. Mijn lieve vriend die totaal niks met paarden heeft was toch bereid om ook mee te gaan en hij heeft zelfs met hem gestapt terwijl ik de box aan het mesten was. Daar ben ik echt super blij mee :)

Respect als je dit allemaal gelezen hebt.

De wond niet heel goed tezien hij wou niet stil staan
Afbeelding

Hij vind het wel best op stal zolang hij eten heeft.
Afbeelding

En omdat hij niet meer in het gras staat is hij al weer de nodige kilo's kwijt gelukkig
Afbeelding

Afbeelding

En mijn 2 kanjers samen
Afbeelding

Zijn grootste hobby is normaal heel erg vies zijn haha en dat kan nu dus niet :=

Afbeelding

Tot ziens en hopelijk als ik weer een topic plaats dat ik weer gewoon kan trainen met hem :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 15:59

Ah balen! Hoe lang moet hij op stal blijven staan?

LePinto07

Re: En dan heeft je paard boxrust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:08

Beterschap hoop dat hij snel weer de wei op kan!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:10

Wat sneu zeg! Wel goed voor je conditie zo ;)
Maar waarom moet hij stalrust als er verder niks beschadigd is? Juist vrije beweging lijkt me goed om de doorbloeding te stimuleren en van buitenlopen blijven ze ook frisser in het koppie merk ik altijd.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:40

beterschap hoop dat hij snel opknapt

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 16:55

Brechtje122 Pas als de wond dicht is mag hij weer wat naar buiten.. ivm infecties

@Britt op advies van de da omdat er geen ontsteking bij mag komen de wond moet schoonblijven zodra deze dicht is mag hij weer naar buiten

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 17:00

Die van mij is 2 weken geleden in de sloot beland. Waarschijnlijk heeft er iets scherps in de sloot gelegen, en hij had toen hij er eindelijk uit was (Brandweer heeft er 3 uur over gedaan omdat ze geen kennis hadden) hele grote wonden op zijn linkerachterbeen. We staan nu al 2 weken in Utrecht en moeten hier nog 2 weken staan. Daarna moet hij ook boxrust en dat zal dan nog wel maand of 2 duren voordat wonden helemaal dicht zijn. Daarna duurdt het nog hele tijd voordat ik weer ik echt met hem kan rijden. Ik hoop dat het bij jouw pony sneller gaat. Ik wilde even mijn verhaal kwijt :) Sterkte met je pony. Wat je trouwens welk kan doen is smeren met Honingzalf. Dit werkt super goed.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 17:07

Sterkte en succes lin!

Ik smeer hem ook in met honingzalf heb ik van de da gekregen haha

Lutha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:02

Beterschap, hoop maar dat i snel opknapt!

sylv28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:48

Kun je buiten niet een klein stukje afzetten? Kan hij in ieder geval een beetje bewegen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:52

Vreemd advies. Mijn haflinger was een paar weken terug door het prikkeldraad gestormd en is hierbij ook op de straat beland. Had ook een paar sneden achter bij haar benen, maar hoefde haar niet in de stal te stoppen hoor, moest wel acederm er op doen. Hoe oud is ze? Mijn haf was binnen no-time al heel mooi genezen :j

Pientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:04

Ik hoop dat het snel heelt kan ze weer lekker de wei op.

Wat is het trouwens een viezerik zeg :))
Maar wel een leukerd.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 12:10

dank jullie wel voor alle lieve berichtjes :)

Hij staat inmiddels in een apart weidje met zijn vriendje en 's nachts gaat hij nog op stal om de wond te verzorgen het gaat de goede kant op :)