Een zwarte hengst met een gouden hart... PRE Danzarin XIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NikkivanOlst

Een zwarte hengst met een gouden hart... PRE Danzarin XIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 14:38

Afbeelding
Afbeelding

:wave:
Mag ik jullie voorstellen: PRE hengst Danzarin XIII.
De dekhengst van Stoeterij Den Rijthof. (http://www.denrijthof.nl)
Meer info over hem: http://www.rijthof.nl/index.php/hengsten-ruinen.html
Ten eerste wil ik natuurlijk Frank & Joyce ENORM bedanken dat ik met dit geweldige dier mag werken!

Inmiddels heb ik alweer een aantal keer met Danzarin gewerkt. Even een korte samenvatting:
Danzarin heeft een berg 'kunstjes' geleerd in Spanje, maar naar mijn idee is dat redelijk grof er in getraind.
De eerste keren dat ik op zoek ging naar bijvoorbeeld het knielen/liggen klapte hij compleet dicht, nam geen eten meer aan en was compleet van de kaart...
Heel bizar hoe een dier met zoveel trots opeens helemaal niets meer lijkt te zijn.

Nu, een keer of 4/5 verder, kan hij inmiddels heel relaxed knielen, heeft al weer eens voorzichtig gelegen en kan ik hem wat verzamelen aan de hand zonder dat hij gelijk in de stress schiet.
Knap paard! Ookal vind hij het soms enorm spannend, hij gedraagt zich altijd keurig en heeft letterlijk een gouden hart :j :+:

Ik ben volledig verliefd geworden op dit dier :+:
Afbeelding
Afbeelding

Knielen in ontspanning :+: in het begin vlogen zijn benen alle kanten op en liet hij zich vallen, nu neemt hij rustig de tijd om door zijn benen te zakken en beneden het voer aan te nemen.
In het begin snapte hij niet dat hij voer kreeg en dat hij braaf was... :(:)
Afbeelding

Machtige hengst _O_
Afbeelding
Afbeelding

En wat kan hij lekker lopen :D
Afbeelding
Afbeelding

Hij vind het enorm spannend, maar blijft inmiddels aardig rustig bij het verzamelen aan de hand :)
Ik ben heel voorzichtig bezig om zijn piaffe weer op te zoeken, maar wil hem niet in de stress helpen dus het is nog lang niet perfect :)
Afbeelding

Toch voorzichtig willen liggen :+:
Vind het zo mooi dat hij mij toch zoveel probeert te vertrouwen terwijl hij het spannend vind :D
Afbeelding

Knappe vent <3
Afbeelding
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! En zijn jullie net zo verliefd geworden als ik? :D
Afbeelding

Foto's gemaakt door Zoey: www.zoey-dercks.tk / https://www.facebook.com/ZoeyDercksFotografie

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:40

Oh wauw Nikki wat mag jij met een gaaf dier werken!!
Het ziet er zoals altijd weer super uit! :)

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:41

Nikki, je hebt weer een prachtig topic gefabriceerd.
Danzarin blijft een topper (hoewel hij laatst die van mij over de zeik kreeg, haha, dekseizoen he :P) en ik ben Frank & Joyce net zo dankbaar als jij, dat ik Sueño voor hen mag rijden.

Jij en Danz gaan ook met de keer vooruit, ben trots op hem (en jou)!

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:42

Knappeeeerd !! :D
Ik ben echt jaloeers op die nek :P

Yvettee

Re: Een zwarte hengst met een gouden hart... PRE Danzarin XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:43

Aah wauw wat een knap paard! <3

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:45

:oo

Ooh man wat een prachtig dier.
En de tranen over m'n wangen dat iemand zo'n mooi wezen zo onjuist kan behandelen. Fijn dat jij 'm de rust en ruimte geeft. Echt heel tof, dat.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:50

Niets dan lof, wat een prachtig dier!! De serreta lijkt me wel een beetje aan de kleine kant?

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:50

Oooh, ik was al verliefd en wordt alleen maar verliefder. Wat een knapperd is het ook. En wat een verschil met een aantal weken terug en nu. Je ziet al vele malen meer ontspanning dan voorheen, probs voor jou Nikki! En Danzarin... :+ *melting-away*

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:53

Ik vind het zoon prachtig paard!

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 14:57

Wat een prachtig dier! :~

bwpLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:00

Wat een machtig mooi paard! Erg knap wat je in zo'n bepaalde tijd allemaal met hem voor elkaar krijgt, ziet er goed uit :)

X_Angel_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:02

Waaw, dat paard mag gezien worden.. Wat een brede nek!Ö

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 15:15

Blarhiminn schreef:
Oh wauw Nikki wat mag jij met een gaaf dier werken!!
Het ziet er zoals altijd weer super uit! :)

Ja ben zo blij dat ik de kans krijg om met zo'n paard te werken :D

ZoeyDercks schreef:
Nikki, je hebt weer een prachtig topic gefabriceerd.
Danzarin blijft een topper (hoewel hij laatst die van mij over de zeik kreeg, haha, dekseizoen he :P) en ik ben Frank & Joyce net zo dankbaar als jij, dat ik Sueño voor hen mag rijden.

Jij en Danz gaan ook met de keer vooruit, ben trots op hem (en jou)!

Ja hij is wat maf met het Dekseizoen _O- weet nog wel dat toen we hem wilden pakken hij stond te stuiteren omdat hij de dag ervoor nog een merrie had gedekt :')
En tóch braaf zijn :j

furioso schreef:
Knappeeeerd !! :D
Ik ben echt jaloeers op die nek :P

Wil je ook zo'n spek nek ja? :')

vanLotje schreef:
:oo

Ooh man wat een prachtig dier.
En de tranen over m'n wangen dat iemand zo'n mooi wezen zo onjuist kan behandelen. Fijn dat jij 'm de rust en ruimte geeft. Echt heel tof, dat.

Ik weet echt niet wat ze met hem hebben gedaan daar, maar lief waren ze niet :n
Waar hij nu overigens staat heeft hij het wel echt super goed, dus daar heeft hij al zeker de rust! Maar omdat ik nu aan knopjes ga zitten die hij toch even spannend vind...

bwpLover schreef:
Wat een machtig mooi paard! Erg knap wat je in zo'n bepaalde tijd allemaal met hem voor elkaar krijgt, ziet er goed uit :)

Sleutelwoord: rust.
En gewoon lekker nuchter zijn, springt hij een keer weg, heeft hij een keer even wat spanning, even laten gaan, scheelt enorm veel :j

furioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:19

Bij Furioso natuurlijk he ! hahaa :')

BoerenPeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:33

Wat een ontzettend gaaf paard, hij heeft hele vriendelijke grote ogen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 15:40

Wat een mooi peerd!
Fijn dat je op deze geduldige manier met hem werkt. :j

Caoilfhinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:45

Mooi paard met een flinke speknek! Trouwe trotse blik in zijn ogen. Wat goed dat je weer terug vanuit de basis bent gaan werken.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 16:51

Prachtig paard! Een Black Beauty voor de volwassen onder ons maar met een Penny gevoel! :D

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:17

Hij blijft echt fantastisch! :D

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:32

Leuk paard , maar als een paard geen snoepje aanneemt (wij geven de hengsten nooit voer uit de hand ) of bang en spannend vind wat jij doet hoeft dat geen probleem te zijn wat uit Spanje is gekomen paard staat zoals ik heb gelezen al jaren in NL. Word er ook op gereden ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:51

Hij ziet er heel lief uit, leuk dat hij het zo goed oppakt allemaal. :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-13 19:04

BoerenPeerd schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard, hij heeft hele vriendelijke grote ogen!

Puppyogen :D

jus schreef:
Leuk paard , maar als een paard geen snoepje aanneemt (wij geven de hengsten nooit voer uit de hand ) of bang en spannend vind wat jij doet hoeft dat geen probleem te zijn wat uit Spanje is gekomen paard staat zoals ik heb gelezen al jaren in NL. Word er ook op gereden ?

Ik vind je zin een beetje raar geformuleerd, dus antwoord maar op wat ik er uit kan halen :)
Hij neemt prima voedsel aan uit de hand (wat overigens handig is als je vrijheidsdressuur doet en dus met voedselbeloningen werkt), maar toen hij dichtklapte en als het ware even compleet van de wereld af nam hij ook geen voedsel meer aan, en DAT is hetgene wat niet klopt. De eigenaren hebben me gevraagd om de knopjes op te zoeken en er opnieuw maar dan vriendelijk in te zetten, en dat doe ik dus nu. Ipv doordrukken tot een paard het gewenste resultaat laat zien (wat waarschijnlijk in Spanje gedaan is) gewoon vragen en belonen op het kleinste beetje resultaat met zo min mogelijk stress.

Hij staat inderdaad al jaren in NL, maar vind zijn oefeningen nog erg spannend omdat die er verder niet echt meer uitgehaald zijn omdat ze dus zoveel spanning opleveren. Behalve het steigeren, dat vind hij prachtig :))

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:09

Nikki: hij had al een plekje in m'n hart, hoor :+: ;)
maar deze *-:) bevestigen wel weer wat ik mis :o
Wat voor een knapperd en lieverd hij is en supers dat je dit voor mekaar krijgt _/-\o_

Zoey: ik snap wat je bedoelt gezien dekseisoen en over de zeik :j Alleen was het bij mij 2 jr geleden andersom :+ ! Sueno wilde Dans tijdens het rijden helemaal mee krijgen :roll: := _O-

En stiekem ben ik (plaatsvervangend) erg blij met jullie 2 *\%/* dat jullie J + F nu helpen :j Dat verdienen ze +:)+ Wat dat betreft, is het balen dat ik verhuisd bent :o

Jus: hij wordt op dit moment niet meer gereden :n

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:22

Evelienepien schreef:
Nikki: hij had al een plekje in m'n hart, hoor :+: ;)
maar deze *-:) bevestigen wel weer wat ik mis :o
Wat voor een knapperd en lieverd hij is en supers dat je dit voor mekaar krijgt _/-\o_

Zoey: ik snap wat je bedoelt gezien dekseisoen en over de zeik :j Alleen was het bij mij 2 jr geleden andersom :+ ! Sueno wilde Dans tijdens het rijden helemaal mee krijgen :roll: := _O-

En stiekem ben ik (plaatsvervangend) erg blij met jullie 2 *\%/* dat jullie J + F nu helpen :j Dat verdienen ze +:)+ Wat dat betreft, is het balen dat ik verhuisd bent :o

Jus: hij wordt op dit moment niet meer gereden :n

Sueno is nu ruin, maar die denkt dat hij hengst is nog. Dus hij was aan het grazen naast de wei van Danz en daar was Danz niet over te spreken haha. Gelukkig had ik het op tijd door :+

Weet niet of je het al wist, maar Sueno is ondertussen onder het zadel en hij wordt steeds gaver!
Biedt uit zichzelf stukjes verzameling aan :D

En dankjewel, maar ik denk dat als je ze een keer aanspreekt je altijd welkom bent ;)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:46

ZoeyDercks schreef:
Sueno is nu ruin, maar die denkt dat hij hengst is nog. Dus hij was aan het grazen naast de wei van Danz en daar was Danz niet over te spreken haha. Gelukkig had ik het op tijd door :+

Weet niet of je het al wist, maar Sueno is ondertussen onder het zadel en hij wordt steeds gaver!
Biedt uit zichzelf stukjes verzameling aan :D

En dankjewel, maar ik denk dat als je ze een keer aanspreekt je altijd welkom bent ;)

Joh, je vertelt niets nieuws := . Spreek J nog onderhand wekelijks (nu ff met hondies minder ;) )
En weet hoe gaaf Sueno is 8-) sinds ik 2/3 jr geleden hem mocht begeleiden van ring na stal, heeft ie mn hart gestolen <3
En nu weer ontopic ;)