Donderdagochtend vond ik hem helaas nog erg slecht en benauwd ondanks dat de koorts gezakt was door de koortsremmer, de veearts gaf toen ik hem belde aan dat hij smiddags weer langs zou komen om hem te checken.
En daar ging ik dan na zijn bezoekje in de middag met spoed naar de Dierenkliniek in Zuilichem. Gelukkig kon de Paardenkoerier ons met spoed naar de kliniek brengen en is de reis super goed verlopen.
Lucky werd meteen weer helemaal nagekeken en kreeg meer verschillende soorten antibiotica.
Gistermiddag ben ik weer bij hem gaan kijken maar hij was helaas nog even benauwd als de dag ervoor, toen de veearts savonds belde gaf zij aan dat eigenlijk alles er op wijst dat Lucky acute pleuritis heeft (longvliesontsteking). Ze hadden een echo gemaakt en er waren meerdere verdikte en ontstoken stukken op het slijmvlies te zien. Ze zijn gisteren ook meteen gestart met het geven van "pufjes" voor een speciale vernevelaar.
Vandaag ben ik ook weer naar de kliniek geweest en Lucky is gelukkig stabiel door alle antibiotica, medicatie en pufjes maar zijn longen klonken nog niet beter dan gisteren.
Wel is Lucky gelukkig erg alert en is hij ondanks dat hij zo ziek is nog erg vrolijk.
Het zullen dus spannende dagen gaan worden waarbij ze ook nog een scopie in Lucky zijn longen kunnen doen zodat ze een goed beeld hebben hoe het er van binnen uit ziet.
Gelukkig heb ik nog wel wat foto's van mijn kanjer kunnen maken vandaag en die wil ik graag met jullie delen

Zijn vriendinnetje is gewoon thuis gebleven, Gelukkig doet Poow het erg goed in haar eentje.