Wegens gezondheidsredenen zullen ze na het zomerseizoen ingeslapen worden omdat het gewoon niet meer gaat. Pijn hebben is niet wat ze verdienen na jaren van plezier die ze zoveel mensen hebben gegeven. Daarom heeft de eigenaar besloten ze nog een zomer te geven van groen gras, lange dagen vol zon en heerlijke slobber/worteltjes en aandacht

Vandaag is Brúnka 31 jaar geworden en omdat Hátid 8 april 27 jaar was geworden, en ik dit helemaal vergeten was, vieren ze het vandaag samen

Ik verzorg ze nu alweer 8 jaar en heb enorm veel van ze geleerd, mijn eerste echte serieuze verzorgpaarden. Paarden met fantastische eigenaren waardoor alles mocht en kon de afgelopen 8 jaar, en daar ben ik ze heel dankbaar voor

Ik zal ze blijven verzorgen tot de laatste dag is aangebroken, en daarna zal ik ze nooit meer vergeten

En om ze nooit te vergeten heb je natuurlijk nooit genoeg foto's dus deze verjaardag is gevierd op een heerlijke (slobber) en ontspannende (lekker met zn 3tjes soezen in de zon) manier. Kijk en geniet mee:
1.

Eindelijk na een, in mijn ogen onnodig lange, poetsbeurt mocht ik dan eindelijk met mn koppie in die emmer duiken

Geen idee waar ik het aan verdient heb maar volgens vrouwtje ben ik jarig

2.

mn grote vriendin Hátid kreeg ook wat dus zo belangrijk was ik vandaag ook weer niet...
3.

Maar vrouwtje vertelde mij heeeeel zachtjes dat ik de meeste slobber heb gekregen, niet doorvertellen hoor

4.

Daarna was het tijd voor een rondje weiland, want als echte ijslander gaat er toch niks boven gras!
5.

Vrouwtje wilde veel foto's van mij maken, maar ik hou daar niet zo van en gelukkig hielp Hátid mij een hoefje door gauw voor vrouwtje te gaan staan en daarmee het uitzicht te belemmeren

(Hátid is een schootijslander, en kruipt het liefste op schoot bij je. Dus toen ik in het weiland ging zitten kwam ze direct aanlopen en ging pal naast/voor mij staan en liet dr hoofdje naast mij hangen en begon daar te staan soezen. Enige nadeel was dat ik geen uitzicht meer had op Brúnka en foto's maken wat lastiger werd.

Uiteindelijk hebben we er heerlijk een drie kwartier gezeten in het weiland, Hátid tegen mij aan staan te slapen en Brúnka 10 meter verder aan het soezen met dr hanglipje en oogjes op half elf

6.

En na een middag dutje waar wij oude vrouwtjes toch wel aan toe waren, zijn wij weer verder gegaan met onze favoriete hobby

Vrouwtje heeft geen logo in de foto's gezet omdat ze volgens eigen zeggen vandaag geen fotograaf was, maar gewoon ons vrouwtje die deze moeilijke en toch mooie dag met ons wilde vieren. Met het verstand op 0 en alleen maar genieten. Uiteraard betekent dat niet dat ik mijzelf of mijn lieve vriendinnetje ergens anders wil tegen komen

Reacties vinden wij als oude omaatjes natuurlijk wel leuk, vrouwtje heeft beloofd ze allemaal aan ons door te geven, zodat we naast onze hoefjes gaan lopen