2 vriendinnen vieren samen hun laatste verjaardag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

2 vriendinnen vieren samen hun laatste verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 17:23

Brúnka en Hátid, al jaren zijn zij met zn 2-tjes de basis van de af en toe wisselende kudde. 2 vriendinnen en toch elkaars uitersten. Hátid is de baas en brúnka is altijd de onderste in rang geweest. Vlak na elkaar jarig (8 april en 8 juni) en 1 ding hebben ze wel gemeen, dit is hun laatste verjaardag -O-

Wegens gezondheidsredenen zullen ze na het zomerseizoen ingeslapen worden omdat het gewoon niet meer gaat. Pijn hebben is niet wat ze verdienen na jaren van plezier die ze zoveel mensen hebben gegeven. Daarom heeft de eigenaar besloten ze nog een zomer te geven van groen gras, lange dagen vol zon en heerlijke slobber/worteltjes en aandacht <3

Vandaag is Brúnka 31 jaar geworden en omdat Hátid 8 april 27 jaar was geworden, en ik dit helemaal vergeten was, vieren ze het vandaag samen :)

Ik verzorg ze nu alweer 8 jaar en heb enorm veel van ze geleerd, mijn eerste echte serieuze verzorgpaarden. Paarden met fantastische eigenaren waardoor alles mocht en kon de afgelopen 8 jaar, en daar ben ik ze heel dankbaar voor :j
Ik zal ze blijven verzorgen tot de laatste dag is aangebroken, en daarna zal ik ze nooit meer vergeten :)

En om ze nooit te vergeten heb je natuurlijk nooit genoeg foto's dus deze verjaardag is gevierd op een heerlijke (slobber) en ontspannende (lekker met zn 3tjes soezen in de zon) manier. Kijk en geniet mee:
1.
Afbeelding
Eindelijk na een, in mijn ogen onnodig lange, poetsbeurt mocht ik dan eindelijk met mn koppie in die emmer duiken :9 nomnomnom SLOBBER!!!
Geen idee waar ik het aan verdient heb maar volgens vrouwtje ben ik jarig :?

2.
Afbeelding
mn grote vriendin Hátid kreeg ook wat dus zo belangrijk was ik vandaag ook weer niet...

3.
Afbeelding
Maar vrouwtje vertelde mij heeeeel zachtjes dat ik de meeste slobber heb gekregen, niet doorvertellen hoor ;)

4.
Afbeelding
Daarna was het tijd voor een rondje weiland, want als echte ijslander gaat er toch niks boven gras!

5.
Afbeelding
Vrouwtje wilde veel foto's van mij maken, maar ik hou daar niet zo van en gelukkig hielp Hátid mij een hoefje door gauw voor vrouwtje te gaan staan en daarmee het uitzicht te belemmeren :D Zó handig zo'n lief vriendinnetje :j

(Hátid is een schootijslander, en kruipt het liefste op schoot bij je. Dus toen ik in het weiland ging zitten kwam ze direct aanlopen en ging pal naast/voor mij staan en liet dr hoofdje naast mij hangen en begon daar te staan soezen. Enige nadeel was dat ik geen uitzicht meer had op Brúnka en foto's maken wat lastiger werd. :')
Uiteindelijk hebben we er heerlijk een drie kwartier gezeten in het weiland, Hátid tegen mij aan staan te slapen en Brúnka 10 meter verder aan het soezen met dr hanglipje en oogjes op half elf <3 <3 Deze dag pakt niemand mij meer af :D )

6.
Afbeelding
En na een middag dutje waar wij oude vrouwtjes toch wel aan toe waren, zijn wij weer verder gegaan met onze favoriete hobby :D

Vrouwtje heeft geen logo in de foto's gezet omdat ze volgens eigen zeggen vandaag geen fotograaf was, maar gewoon ons vrouwtje die deze moeilijke en toch mooie dag met ons wilde vieren. Met het verstand op 0 en alleen maar genieten. Uiteraard betekent dat niet dat ik mijzelf of mijn lieve vriendinnetje ergens anders wil tegen komen :n

Reacties vinden wij als oude omaatjes natuurlijk wel leuk, vrouwtje heeft beloofd ze allemaal aan ons door te geven, zodat we naast onze hoefjes gaan lopen :D

Moonfight

Re: 2 vriendinnen vieren samen hun laatste verjaardag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:27

Wat een lieve omatjes! Geniet nog even lekker van ze!

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:35

Wat een knappe dames zeg! Geniet lekker van de zomer met zijn allen!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:39

Wat een leeftijden hebben ze, en wat een lieve koppies! Ik vind het een hele dappere beslissing, je moet ze niet helemaal laten aftakelen tot ze niet meer kunnen. Geniet nog van ze met dit prachtige weer! :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:52

Nou Ilona, ze zien er niet uit. Vacht, geen bespiering, arme beestjes enz enz.

Zie valt best mee toch? :+

Ik zie 2 hele lieve mooie IJslandse PAARDEN (haven't forgot) Vind het heel fijn dat je nog een mooie zonnige en heerlijke dag hebt gehad met deze 2 dame's <3

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:55

Ach jee, wat jammer dat de tijd gekomen is. Maar wat een respectabele leeftijden hebben ze gehaald, en ergens is het ook wel mooi: lekker samen opgegroeid en lekker samen naar de hemel is het.
Geniet van ze, geef ze nog de beste oude dagen van hun leven en veel sterkte als de dag eindelijk is aangebroken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:57

Ze zijn prachtig. En het besluit tot inslapen klinkt als eerlijk, en dapper.

Fijne verjaardag!

*straalt worteltjes door het scherm*

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 17:59

Wat een prachtige relaxte foto's, en ik vind het een erg eerlijk besluit dat jullie ze naar de zomer laten gaan. Sterkte als het zover is en nog een fijne verjaardag! :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:00

Wat een mooie leeftijd hebben ze bereikt!
Mooie foto's heb je gemaakt met ik denk een liefdevolle lach en een traan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:00

Wat lief! Geniet deze zomer maar extra van ze.
Ik heb vandaag de 18e verjaardag van mijn merrie gevierd, maar wij hebben hopelijk nog jaren te gaan.
Als ik dit dan lees en terugdenk aan mijn eigen dag, bezorgt jouw verhaal me kippenvel..
Geniet van je meisjes en verwen ze maar lekker, zo te lezen hebben ze een heerlijk leven gehad tot nu toe en komen daar nog een paar mooie maanden bij!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 08-06-13 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:01

Wat een lieverdjes! Krijg er tranen in mn ogen van, weet hoe t is om dieren te verliezen waar je zo veel van houdt. Gefeliciteerd, kanjers!

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:02

Wat zien ze er heerlijk gelukkig uit :)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:04

Wat een heerlijke dag moet het zijn voor ze, zo! Fijn dat ze nog een mooie zomer tegemoet gaan samen, ik denk dat het voor jou ook wel fijn is. Op deze manier heb je nog een tijdje om afscheid van ze te nemen. Ik wens je veel sterkte tegen die tijd, maar voor het zover is: lekker genieten nu ze er nog zijn!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:06

SamenAfbeelding en wat een mooie meiden zijn het nog steeds <3

Een heel dikke knuffel voor jullie allemaal !
En probeer inderdaad zoveel mogelijk te genieten van elkaar ...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:08

Wat spijtig dat het hun laatste verjaardag is, ze zien er nog erg goed uit :) ik wens jullie nog een hele mooie zomer samen met heeel veel verwenmomenten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 18:16

Wat een knappe omaatjes en wat een eerlijk en mooi besluit Ilona!

Wat een heerlijke (verjaar)dag heb je gevierd met ze!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 18:25

Bedankt allemaal :D
Het is idd zo dat ze er nog goed uit zien aan de buitenkant, helaas van binnen niet meer.

Ik heb vandaag ontzettend genoten en voornamelijk gedacht aan het nu en niet aan de herfst.
Het is allemaal nogal raar soms om te weten wanneer ze gaan, en daar naar toe te leven.

Gelukkig komt er nog een mooie fotoshoot van de 2 dames en mij samen deze zomer :)

Ik zal de felicitaties en worteltjes :') doorgeven aan de dames :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:16

Hele mooie foto's! Ze zijn zo leuk <3
Echt heel veel respect voor deze eerlijke beslissing :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 19:57

Dank je wel cyn :j

Ze zijn ook leuk :))
en eigenwijs, en donderstralen, en knuffelkonten, en en en :')

VeraaaBalloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:07

Leuke foto's. Ze zien er indd nog goed uit. Ze hebben een mooie leeftijd gehaald! Als k sommige dingen lees krijg k toch wel tranen in m'n ogen hoor!

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:18

Geniet nog even van ze!!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:23

Wat een leukers zijn het!Ze hebben een mooie leeftijd behaald en ik vind het heel mooi dat ze nog van de zomer mogen genieten en dat de eigenaar dit besluit heeft genomen :j geniet nog maar van ze!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:57

wat zien ze er nog goed uit zeg voor deze leeftijden...jammer dat de binnenkant zo slecht is en dat ze op zijn

anoukyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:02

ik krijg tranen in mn oogjes !! :( het afscheid zal wel moeilijk worden...
maar denk daar nu nogmaar niet aan ! geniet nogmaar van deze mooie tijd met je paardjes ! ik vind ze nog enorm goed uitzien trouwens, maar als ze pijn hebben is het beter zo, sterkte !! Y;(

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 22:08

Wat een knappe dames ! :)
Geniet nog maar heel erg veel van ze ! Superlief van jullie dat ze nog van deze mooie zomer mogen genieten ! Zullen ze vast geweldig vinden ! En respect voor jullie beslissing, het is het allereerlijkst voor hun ! :j

En natuurlijk een dikke proficiat aan de 2 jarige ! :D