Gelukkig zijn die haren weg :-)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Gelukkig zijn die haren weg :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:22

Hier dan weer eens een topic van Storm zonder zadel op zijn rug. Dit heb ik heel de winter niet willen doen want afgelopen oktober kwam ik ergens achter waar ik serieus niets aan kon en mijn mond letterlijk van open viel en ik me rot geschrokken ben. Hieronder het verhaal en resultaat. Eerst wil ik jullie vragen om naar deze twee foto's te kijken en dan vooral naar de haren op zijn rug. Deze foto's zijn de derde week van september 2012 gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Gewoon mooie foto's en aan de haren op zijn rug niets te zien toch? Eerste week oktober heb ik Storm geschoren en wat er toen onder vandaag kwam was echt schrikken. Dat waren geen witte haren maar echt witte vlekken. Over de hele lijn van de kussens was zijn haar wit. Voor die tijd niets aan te zien, geen witte haren, zadel schoof niet en Storm gaf ook geen pijn aan. Echt helemaal niets. Zijn zadel was maart 2012 nog helemaal nagekeken omdat het naar voren schoof. Toen is 1 van de singelstoten naar voren verplaatst en lag het zadel stabiel en schoof niet meer. Uiteraard heb ik gelijk de zadelmaker gebeld (een andere als maart 2012 omdat ik daarover hard mijn twijfel had gekregen). Deze zadelmaker had zoiets ook nog nooit op die manier gezien, maar gaf aan dat het zadel niet slecht lag en had er ook geen verklaring voor. Hij heeft het deels gevuld met andere vulling zodat er meer zuurstof bij de haren kon komen. Hij gaf geen garantie of de haren ooit weg zouden gaan en ook een DA en Fysiotherapeut hadden hun twijfels. Wat voelde ik me rot zeg, maar meer als dit kon ik niet doen. Hieronder 2 foto's van februari 2013. Dan snappen jullie het wel.

Links
Afbeelding

Rechts
Afbeelding

Door het scheren was zijn haar ook nog heel poreus waardoor hij ook nog eens binnen een week een pracht van een kale plek van mijn spoor kreeg. Die heb ik dus gelijk weer onder in de kast gegooid. Nog een extra slecht gevoel erbij en ik heb serieus nagedacht of ik wel een goede paardeneigenaar was |o .

Plek van spoor
Afbeelding

Maar aan alle witte haren en kale plekken is met geduld en verharen een eind gekomen :D . Twee weken geleden was de DA er voor zijn tanden en enten en ik kreeg compliment over hoe Storm er uit zag. Ze vond hem prima gestroomlijnd en goed in zijn vel zitten. Zij had hem een jaar niet gezien en vorig jaar was hij echt nog 100 kilo zwaarder. Ik voelde me echt een stuk beter en zat weer op de goede weg. Daarom wil ik jullie deze foto's van vandaag heel graag laten zien.

Zie hier knappe Storm zonder kale plek en witte haren *\o/* (mobiele kwaliteit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het lezen van het verhaal!! Reactie is leuk maar hoeft niet. Ik ben allang blij dat mijn vent er weer zo knap uit ziet *D

NikkiTimmi

Re: Gelukkig zijn die haren weg :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:09

Wat een leuke haf! :)

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:15

Leuk beestje idd, dat met die witte haren ken ik. Heb dat vaker gezien, in de wintervacht hadden ze witte plekken waar het zadel lag, ook zo erg als hier te zien, en in de zomer was het weer weg. Soms komt het met de wintervacht weer terug. Ik weet idd ook niet wat de reden ervan is. Je zou als je het zo ziet denken aan druk plekken, maar waarom alleen te zien in de wintervacht?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:19

Dank je. Jij hebt het vaker gezien dus. Ik hou het goed in de gaten en ben inderdaad wel benieuwd of het straks terug komt na de zomer. Hij heeft het de 2 winters hiervoor niet gehad en volgens de zadelmaker waren dit wel degelijk drukplekken.

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:20

Ja mijn vorige paardje had het ook. erg vreemd en een toenmalig stalgenootje van mij had het ook met haar paard

dihopa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:22

Wat een schatje! <3

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:25

dihopa schreef:
Wat een schatje! <3

Dankjewel, maar het is niet altijd een schatje hoor ;-). Hij weet precies hoe hij er schattig uit moet zien en is gek op op de foto gaan :-)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:26

Jeetje wat een enorme plekken Annemarie!
Snap dat je je dan rot schrikt.
Ligt het niet aan je dekjes of het wasmiddel ofzo?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:28

Ja rot schrok ik me inderdaad. Geen idee waaraan het heeft gelegen. Heb een tijdje met dikkere pads gereden toen dus misschien kwam het daardoor. Was mijn dekjes zelden dus wasmiddel was het niet. Ben allang blij dat het nu weg is :-).

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:29

Raar hoor..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:31

Wat zit die plek van je sporen ver naar achter!
Snap dat je geschrokken bent en je ook wel even baalde van je zelf. Op de laatste foto's ziet alles er weer op en top uit!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:34

Klopt is een rare plek, maar als ik mijn been iets naar achter leg en mijn hiel op trek kom ik precies daar uit. Gelukkig door lessen al grotendeels rijtechnisch opgelost.

Leuk dat je het er nu weer op en top uit vindt zien. Ook de minder leuke en mooie dingen mogen wel eens worden gepost vind ik. Denk dat iedereen wel eens van die momenten heeft.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:35

Jij dierenbeul! }:0

Onzin, was de mijne af 't zadelen, zag ik een kale plek waar de sporen komen, ik denk 'Nee, wat heb ik gedaan' maar toen ik verder keek had ze die op meerdere plekken. Vacht is ook uit het niets vreselijk gevoelig, op sommige plekken zie je gewoon haar grijs met roze huid omdat de vacht er op ligt als wat dons.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 20:43

Haha xSlvna

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:33

Ik zou ook schrikken van zulke plekken. Maar gelukkig zijn ze weg. En hij ziet er nu erg goed uit hoor!

(En even antwoorden op je vraag van hafs itp, jaaa het water was kkkkkoud! :P )

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:43

Ziet er weer heel goed uit! Ik zou ook geschrokken zijn!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 22:24

Thanks :-). Heb zelf ook het gevoel dat ie zich prima voelt. Heeft wel lekker veel energie, is blij en lekker werkwillig.

@Chasey, haha geloof graag dat het water ijzig was.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 21:58

Fijn An! Even afwachten dus wat het volgende winter gaat doen!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 08:42

Ja zeker fijn :-). Inderdaad maar even afwachten of het weg blijft of straks weer terug komt met de aanmaak van de wintervacht.