Kevin en Imago: een senioren (Bokt)vriendschap is gevormd!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Kevin en Imago: een senioren (Bokt)vriendschap is gevormd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 23:15

Vorige week zondag heb ik Imago naar zijn nieuwe stal gebracht. Hij staat nu op http://www.dewildtshof.nl lekker van zijn pensioen te genieten.

Wat wil nou het toeval? Bokster Apple heeft haar paard Kevin toevallig ook vorige week zondag gebracht. Kevin was er al een paar uurtjes toen ik Imago kwam brengen en Imago mocht meteen even op een wenlandje naast Kevin.

Zie daarover het topic van Apple:
[ITP] Kevin is 21 geworden en gaat op kamers in Uddel

En niet lang daarna moest ik natuurlijk ook een paar foto’s delen:
[ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Op de verdere foto’s hieronder is Imago het paard met de bles en Kevin het kolletje.

Ik zou volgende week heen gaan maar besloot gisteren om, “waarom ook niet, wie houdt me tegen”, vandaag bij Imago op bezoek te gaan. Dus huppa, in de auto, gas geven en 140 km en 2 uur later was het dan zo ver. Gearriveerd, lekker Penny-achtig de poetskoffer achter uit de auto mee en naar het loopstallencomplex, paardlief zoeken! En ja hoor, ik herkende hem al, zag hem in de verte lekker op het land staan. Dus ik, vol verwachting, fotocamera EN camera op telefoon in de aanslag want dat alles moet vastgelegd worden natuurlijk. *-:)

Ik verwachtte niet dat mijn paard me zo ongeveer in de armen zou springen maar dit heb ik nog nooit eerder met mijn paard beleefd… :=

Firma Klef en Kleef. Me and my shadow. In me reet, uit me reet....kortom...kijk maar...
Imago en Kevin zijn in een kleine week tijd dikke vrienden geworden. Zulke dikke vrienden dat het bijna eng is >;) . Ze staan inmiddels al samengevoegd (na enkele dagen met zijn tweetjes wennen) met “de rest” maar nee hoor, firma Klef en Kleef verliest elkaar geen 3 m uit het oog.

Ik liep naar het land waar ik ze gespot had.

Imaaaaaago, ja hoor, hoofd omhoog. Gelúkkig, hij weet zijn naam nog…en meteen: ohw, wat schattig, hij kijkt naar me (mag het, na 20 jaar…lol :+ }> ).
Afbeelding

Ik liep natuurlijk blij verheugd op hem af *\o/* .
Maar ho, eerst langs de scheids… `wie mag jij dan wel zijn?` Oepsie, daar hebben we die grote Kevin. Nu ben ik zelf best een klein mensje ^) en is Imago al geen kleintje maar die Kev is ook best dat je zegt…niet klein. Gelukkig bleek hij wel een soort van GVR te zijn…en wilde hij gewoon ook op de foto ofzo.
Afbeelding

Dat vond ik zo mooi toen ik ging kijken voordat Imago er stond. Al die gepensioneerden daar, hebben een soort van attitude. Soort van zelfverzekerde vriendelijkheid. Super vriendelijk hoor, maar die attitude van sommigen…wáuw. Maar echt in de leuke variant. Respect!

Het is verder vrijwel onmogelijk gebleken om Imago in zijn eentje op de foto te krijgen. Ik heb dus Apple een PM gestuurd en gevraagd of ze het goed vond dat ik een topic aanmaak waarin ook zij en Kevin genoemd worden. Want tsja…een nieuw Boktkoppel lijkt toch wel gevormd haha! :+:

Kevin besloot om even bij het hooi te gaan kijken. Dus ja hoor, daar gingen we…Kevin en Imago voorop en ik erachteraan. Tsja, was richting stal, wie weet, kon ik daar nog mijn paard te pakken krijgen en iets van gezellig gaan poetsen, dat wilde ik namelijk best graag. Even intiem momentje met paardlief. Ik bedoel, ik mis hem echt heel erg! De heren wezen de weg wel even. Práchtig, zo met zijn tweetjes op stap hoor…haha!

Afbeelding

Afbeelding

Terwijl ik op zoek was naar een halster, hadden de heren het wel weer bekeken en togen terug richting land.
Vriendschap is….
Afbeelding
Samen water drinken… O:)

“Hey, jou ken ik, geloof ik. Ohw, ben je er nog? Nou, leuk, bedankt, maar uhm, heb het even te druk….”

Afbeelding

Toedels! :wave:
Afbeelding

Imago liep iedere keer weg zodra ik binnen zo’n 2,5 m afstand kwam, óf Kev kwam ertussen als soort van bodyguard haha. Dus een stalgenootje heeft Imago voor me gehaald. Tsja, goed opgevoed hoor, die van mij, :+ :D lol…Imago liep mee, maar niet van harte, maar goed, het is gelukt. Kevin natuurlijk ernaast! Uit de loopstal en de poetsplaats op. Hij stoof er direct weer uit, sleurde stalgenoot stal door, probeerde zowat door de spijlen van de loopstal te gaan, want hij zag zijn maatje niet meer. Maatje was ondertussen buiten moord en brand aan het brullen. Kortom: GEEN succes en 2 paarden boos! Daar ging mijn planning van `romantisch` borstelen …Huppa, loopstal open en snel terug bij Kevin. En direct waren ze weer helemaal happy.
Afbeelding

Tegen etenstijd komen alle paarden weer terug naar paddock en loopstallen. De oudjes krijgen voer, brok, speciaal voer indien nodig en medicatie indien nodig. De heren weten al hoe het werkt en waren enige tijd later dus weer terug in de paddock.

Tijdens het rollen zijn ze het verste van elkaar verwijderd, maar Kev was iets eerder klaar en tsja…even checken of alles goed gaat bij Imago (die bleef nog even heel chill liggen)
Afbeelding

En echte vriendschap is ook: hoofd-aan-staart staan:
Afbeelding

En eindelijk kwam voor mij dan een moment dat ik dichterbij ze kon komen en zowaar mijn paard kon aaien en dikke kus geven! *\%/*
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier een heel kort stukje film van de 2 heren….Pas op!!! …dat je niet in slaap valt…
http://www.youtube.com/watch?v=gpIVLe3OuZA
http://www.youtube.com/watch?v=FzTaC2ZL ... e=youtu.be

Anoniem

Re: Kevin en Imago: een senioren (Bokt)vriendschap is gevormd!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:23

Hahaha wat super leuk een bokt bejaarden paarden koppel <3 , geloof dat ze wel genieten van hun oude dag !

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:24

Wat een geweldig topic. Je hoeft je in ieder geval niet af te vragen of hij het naar zijn zin heeft op zijn nieuwe stekkie.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 23:28

Hahaha geniaal :P nou die ben je kwijt ;)
Maar heerlijk zeg, dat je paard zo van zijn pensioentje mag genieten!
Helemaal mt zo'n maatje erbij!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:09

Firma list en bedrog! :D
Wat goed om te zien meiden! Wie wil niet zo oud worden? :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:21

Wat een leuk en knus stel :D Kan me Kevin nog wel herinneren van lang geleden topics, de tijd vliegt. Het ziet er naar uit dat ze daar een fantastische plek gevonden hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 00:32

Wat ziet Imago er geweldig uit! Die is helemaal op z'n plek! Geweldig senioren duo zo! Heel fijn om te horen dat hij het er zo goed doet!!

FaringoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 07:44

Wat een superleuk topic Viv!! Fijn dat die 2 elkaar zo hebben gevonden. Hij ziet er ook echt goed uit. Gelukkig 'mocht' je uiteindelijk zelf ook nog even bij Imago in de buurt komen ;-).

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:07

Dat zijn hele mooie plaatjes. Fijn om te zien dat beiden het goed hebben en elkaar ook letterlijk hebben gevonden!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:31

Wat leuk joh! Echt fijn dat Imago een maatje heeft gevonden. Zo te zien staat ie echt op z'n plekje daar, heel fijn!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:33

Wat leuk zeg.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:41

Haha.. Zo hoort het met die oudjes he, op een bankje naast een ander oud mannetje
Hopelijk kunnen ze nog lang van elkaar en hun pensioen genieten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:48

Wat een heerlijk duo!! :+:

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:50

Net de muppetshow!
Heerlijk voor beide heren, ik heb vroegah, toen ik Latoy nog reed die nu óók met pensioen is, wel eens met Apple en Kevin langs het strand gereden!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 08:50

@ Lente, gefeliciteerd!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:31

Haha wat een geweldig topic Viev!!! Super zoals die 2 vriendjes zijn in zo'n korte tijd!!
Was zeker de moeite waard dus om een weekje eerder te gaan kijken, wat staat hij er super bij zeg en wat heeft hij een geweldige uitstraling nu zeg!
Hij heeft duidelijk zijn rust gevonden daar, heerlijk!!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 09:37

Goed setje :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:15

Wat een ontzettend leuk topic, kijk ze gaan :D Het ziet eruit als een heerlijke plek, en helemaal nu ze elkaar zo hebben gevonden.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 10:21

Oh, wat heerlijk! Dit is het mooiste geschenk dat je hem kon geven. En, hieruit blijkt, dat wij, ook al bedoelen we het nog zo goed, nooit volledig in de behoeften van onze paarden kunnen voorzien. De kudde, een een paardenvriend, dat is wat ze echt nodig hebben. Mooi!!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:52

Daar sta je dan mooi voor aap mét poetsbox ! :D :D
Als je hem echt een borstelbeurt wil geven volgende keer, ook Kevin meenemen en ook Kevin poetsen, waarschijnlijk ook liefst met dezelfde borstels...geurtjes, weet je wel.....samen uit, samen thuis <3
Beessies zien er erg happy uit...wat kan mens en paard zich nog meer wensen hé !

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:33

hahaha wat een fantastisch topic dit! Heel leuk omschreven, heb hier echt hardop zitten lachen :')

Enne hier ga ik helemaal in mee:
eiber schreef:
Oh, wat heerlijk! Dit is het mooiste geschenk dat je hem kon geven. En, hieruit blijkt, dat wij, ook al bedoelen we het nog zo goed, nooit volledig in de behoeften van onze paarden kunnen voorzien. De kudde, een een paardenvriend, dat is wat ze echt nodig hebben. Mooi!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:56

Mooie foto's :-) Dat ziet er relaxt uit :-)

Ik heb zelf het plan om zo rond Pinksteren eens te gaan kijken (onder het mom van 'dan staat hij er 3 weken en is wat gesetteld'). Als ik zo deze foto's zie dan zijn ze zeker al gewend :D
Kev is ook nauwelijks gewicht kwijt, terwijl dat meestal het eerste is wat er gebeurd bij Kev met een verhuizing :-)

Je zegt dat er ook nog andere paarden in dat weiland staan? :)) De heren kijken er niet naar om :))

Hopelijk kunnen ze zo nog een aantal jaar lekker van hun pensioen genieten :-)

Overigens hoorde ik al van Karin van de Wildtshof dat ze bij dergelijke setjes ze gewoon allebei uit de groep halen als de hoefsmid moet komen voor een van hun :-) Lijkt mij ook het verstandigste, anders wordt het levensgevaarlijk voor de hoefsmid :)) . Ik vrees dat je met borstelen of in de wei moet poetsen of allebei eruit moet halen om de vrede te bewaren :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:00

Kev heeft bij mij altijd een speciaal plekje <3
Heerlijk om te zien dat de heren elkaar zo gevonden hebben! Dat ze er idd nog maar jaren van kunnen genieten zo!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:04

Wat een prachtig stel... Je hebt hem inderdaad een prachtig pensioen gegeven. Wel een fijn idee om te weten dat je paardje het zo heerlijk naar zijn zin heeft.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 14:13

Wat heerlijk om te zien dat ze het zo lekker naar hun zin hebben!
Dat is misschien wat zacht uitgedrukt.. :') maar je snapt wat ik bedoel :D