Wat wil nou het toeval? Bokster Apple heeft haar paard Kevin toevallig ook vorige week zondag gebracht. Kevin was er al een paar uurtjes toen ik Imago kwam brengen en Imago mocht meteen even op een wenlandje naast Kevin.
Zie daarover het topic van Apple:
[ITP] Kevin is 21 geworden en gaat op kamers in Uddel
En niet lang daarna moest ik natuurlijk ook een paar foto’s delen:
[ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!
Op de verdere foto’s hieronder is Imago het paard met de bles en Kevin het kolletje.
Ik zou volgende week heen gaan maar besloot gisteren om, “waarom ook niet, wie houdt me tegen”, vandaag bij Imago op bezoek te gaan. Dus huppa, in de auto, gas geven en 140 km en 2 uur later was het dan zo ver. Gearriveerd, lekker Penny-achtig de poetskoffer achter uit de auto mee en naar het loopstallencomplex, paardlief zoeken! En ja hoor, ik herkende hem al, zag hem in de verte lekker op het land staan. Dus ik, vol verwachting, fotocamera EN camera op telefoon in de aanslag want dat alles moet vastgelegd worden natuurlijk.

Ik verwachtte niet dat mijn paard me zo ongeveer in de armen zou springen maar dit heb ik nog nooit eerder met mijn paard beleefd…

Firma Klef en Kleef. Me and my shadow. In me reet, uit me reet....kortom...kijk maar...
Imago en Kevin zijn in een kleine week tijd dikke vrienden geworden. Zulke dikke vrienden dat het bijna eng is

Ik liep naar het land waar ik ze gespot had.
Imaaaaaago, ja hoor, hoofd omhoog. Gelúkkig, hij weet zijn naam nog…en meteen: ohw, wat schattig, hij kijkt naar me (mag het, na 20 jaar…lol

Ik liep natuurlijk blij verheugd op hem af

Maar ho, eerst langs de scheids… `wie mag jij dan wel zijn?` Oepsie, daar hebben we die grote Kevin. Nu ben ik zelf best een klein mensje

Dat vond ik zo mooi toen ik ging kijken voordat Imago er stond. Al die gepensioneerden daar, hebben een soort van attitude. Soort van zelfverzekerde vriendelijkheid. Super vriendelijk hoor, maar die attitude van sommigen…wáuw. Maar echt in de leuke variant. Respect!
Het is verder vrijwel onmogelijk gebleken om Imago in zijn eentje op de foto te krijgen. Ik heb dus Apple een PM gestuurd en gevraagd of ze het goed vond dat ik een topic aanmaak waarin ook zij en Kevin genoemd worden. Want tsja…een nieuw Boktkoppel lijkt toch wel gevormd haha!

Kevin besloot om even bij het hooi te gaan kijken. Dus ja hoor, daar gingen we…Kevin en Imago voorop en ik erachteraan. Tsja, was richting stal, wie weet, kon ik daar nog mijn paard te pakken krijgen en iets van gezellig gaan poetsen, dat wilde ik namelijk best graag. Even intiem momentje met paardlief. Ik bedoel, ik mis hem echt heel erg! De heren wezen de weg wel even. Práchtig, zo met zijn tweetjes op stap hoor…haha!

Terwijl ik op zoek was naar een halster, hadden de heren het wel weer bekeken en togen terug richting land.
Vriendschap is….

Samen water drinken…

“Hey, jou ken ik, geloof ik. Ohw, ben je er nog? Nou, leuk, bedankt, maar uhm, heb het even te druk….”

Toedels!

Imago liep iedere keer weg zodra ik binnen zo’n 2,5 m afstand kwam, óf Kev kwam ertussen als soort van bodyguard haha. Dus een stalgenootje heeft Imago voor me gehaald. Tsja, goed opgevoed hoor, die van mij,

Tegen etenstijd komen alle paarden weer terug naar paddock en loopstallen. De oudjes krijgen voer, brok, speciaal voer indien nodig en medicatie indien nodig. De heren weten al hoe het werkt en waren enige tijd later dus weer terug in de paddock.
Tijdens het rollen zijn ze het verste van elkaar verwijderd, maar Kev was iets eerder klaar en tsja…even checken of alles goed gaat bij Imago (die bleef nog even heel chill liggen)

En echte vriendschap is ook: hoofd-aan-staart staan:

En eindelijk kwam voor mij dan een moment dat ik dichterbij ze kon komen en zowaar mijn paard kon aaien en dikke kus geven!

En hier een heel kort stukje film van de 2 heren….Pas op!!! …dat je niet in slaap valt…
http://www.youtube.com/watch?v=gpIVLe3OuZA
http://www.youtube.com/watch?v=FzTaC2ZL ... e=youtu.be