Kroningsdag? Nee hoor, Ravens 2e verjaardag!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Kroningsdag? Nee hoor, Ravens 2e verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 15:29

Gisteren was het zo ver, mijn lieve kleine haflingermeid werd 2 jaar *\o/*

Waarom ze zo belangrijk voor me is kan je in dit topic lezen: [KS-ITP] Raven, mijn kleine haflingerwonder!

Onze eerste ontmoeting is alweer 1,5 jaar geleden en ik was meteen verliefd <3 .
Zo'n brutaal en aandachtig veulen, echt helemaal wat we wilden. En dan van de hengst van mijn dromen, helemaal perfect.

We hebben toen de gok gewaagd en ik heb alles gekregen wat ik wilde: ik had me geen liever, knuffeliger, makkelijker paard kunnen inbeelden dan Raven. Daarbij komt dan nog dat ze super beweegt en daarmee dus de opvolging kan zijn voor mijn oudere merrie.

Vorig jaar op haar verjaardag meette ze 1,30, gisteren was het 1,40. Rekening houdend dat Arons allemaal later rijp zijn, moet die gehoopte 1,45 zeker wel gaan lukken :D
Ik ben ook fanatiek aan het afvallen om over een dik jaar op haar te passen :j

Hier de fotos!

Afbeelding
Vorig jaar: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 7140_n.jpg

Afbeelding
Vorig jaar: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 2794_n.jpg

Liefde <3
Afbeelding

Afbeelding

Deze wil ik denk ik afdrukken :j
Afbeelding

En gas erop *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Haar mooie hoofd :+:
Afbeelding

En afsluiten op het gras uiteraard, dat hoort bij je verjaardag :j
Afbeelding

En aangezien ik het filmpje van gisteren nog niet verkleind krijg, eentje van vorig jaar :)

Dat van gisteren komt er nog wel aan!

Ik heb weer enorm genoten van mijn haflingerkind, ik hoop jullie ook <3

Mariett
Blogger

Re: Kroningsdag? Nee hoor, Ravens 2e verjaardag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:11

Hartelijk gefeliciteerd *\o/*
Wat een leuk dier ook :)

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:30

Gefeliciteerd!
Super leuke haf zeg :)

JoJoPonylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 16:38

Nog Gefeliciteerd! Wat een leuke haflinger! En de foto's zijn ook echt leuk!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:04

Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik zie nu dat ik 2x dezelfde foto heb gepost...
Ik wilde nl. deze foto posten:
Afbeelding

En het filmpje :) . Ze wilde wel de hele tijd bij mij schuilen voor de grote enge bal :=

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:23

Wat worden ze toch snel groot he :D

Gefeliciteerd met je lieve paardenkind! *\o/*

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:05

Ze is echt heel knap! En wat kan ze lopen zeg! Gaaf dat je dat zo op de foto krijgt! :))

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:13

een onzettend leuke haflinger,
maar wel ontzettend schraal zeg.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 23:52

Meen je dat nu? Raven is perfect op gewicht en enórm hard aan het groeien. Ik weet niet of je bekend bent met de bouw van de moderne haflingers, maar zelfs haar fokker (en eigenaar van haar vader) vindt haar er super uit zien. Ze is niks te dun en ok, je ziet misschien wat ribben, maar dat is normaal bij zo'n jonge dieren (ze werd namelijk 2 jaar, geen 4 of ouder). Liever wat 'schraal' dan moddervet, het is een puppy die niks tekort komt qua voer. Ze wordt later zeker bespierd en zal wel uitzwaren, maar verder zie ik niet waar je haar voller wil zien....

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 00:00

Ik vind haar er goed uitzien hoor; dit is een twenter die horen er niet dik bij te staan! Ik ken de vader (ik heb zelf 3 nakomelingen van hem gefokt) en die was precies zo als 2-jarige en is nu een machtig gespierd paard (wel het moderne type Haflinger) en loopt Z dressuur tussen de paarden.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:34

Leuke foto's! Ik ben het er ook niet mee eens, ze is echt niet schraal. Dit is juist één van de haflingers die niet moddervet op de weide staat. Ze is modern gebouwd, die zijn niet zo zwaar en rond, maar hebben juist wat lijn ;)

TS: Nog gefeliciteerd met haar verjaardag! :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 09:44

Aaah, wat een lieve grote baby is het nog <3
Maar ze kan al heel best lopen in iedergeval, mooie haf gaat dat worden.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:22

Ine, gefeliciteerd met je mooie lieve puppy-Raven *\o/*
Wat gaat het hard he?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:26

Knappe Raven, ze ziet er super uit hoor. En nog gefeliciteerd met je puppy paard.

JudithBerkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 10:44

Gaaf paardje, ik ben het juist wel eens dat het veulen iets meer mag eten.

Ribben hoor je gewoon niet zo duidelijk te zien. Dat betekend gewoon dat ze te weinig binnenkrijgt, als ze iets te mager blijft ontwikkelen de spieren zich minder snel omdat spieren eiwitten nodig hebben.

Als je nu al erop gaat letten dat ie niet te dik word wil ik niet weten hoe ze er later uit gaat zien. een beetje vet is juist heel goed voor een jong paard want als ze straks ziek word of slechter gaat
eten gaan de kilo's er vliegensvlug af, dus reserve is goed!

Verder vind ik dr goed eruit zien er een lekkere beweging heeft ze ! heel veel plezier van dr.

Die van mij ziet er zo uit:
Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 10:54

Dankje voor de lieve reacties meiden :) .

Sizzle, Arons zijn echt enorme laatbloeiers, dus ik denk dat ze nog minimaal 2 jaar een echte baby blijft <3 .
Al haar broers en zussen zijn pas laat beginnen uitzwaren en waren pas rond hun 6e echt klaar met groeien, dus ik kan nog lang genieten van mijn puppy <3

Judith, ik let er niet perse op... Ze staan nu al de hele winter op een kale weide met heel erg veel hooi (meeste dagen blijft er gewoon nog hooi over als ik de dag erna aan kom) en over een weekje of 3 gaan ze weer 24/7 de wei op en dan zie je ze snel genoeg helemaal dichtgroeien :) . Normaal staan ze nu al een hele maand weer op de wei, maar door de slechte winter hebben we opnieuw moeten doorzaaien en heeft het dus langer geduurd. Raven staat nu sinds een maand misschien wat ribbig, want de zon is beginnen schijnen en ze is meteen beginnen groeien, maar als je foto's van de winter zou zien zie je dat ze helemaal niks tekort komt.
Ik vind het heel jammer dat mensen niet begrijpen dat een paard in de groei wel eens periodes hebben dat ze harder groeien dan dat ze kunnen eten. Dit is niet mijn eerste veulen en ik kan je verzekeren dat mijn nu bijna 4-jarige (welsh x AV) er prachtig uit ziet, zelfs al was ze niet altijd vet als veulen. Raven krijgt enorme jeuk van teveel eiwitten en daar maak ik haar niet gelukkig mee.

Raven in herfst (oktober) en winteroutfit:
http://img12.imageshack.us/img12/9599/imagegdm.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/6348/imageopnv.jpg

JudithBerkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 11:45

Ine23 schreef:
Meen je dat nu? Raven is perfect op gewicht en enórm hard aan het groeien. Ik weet niet of je bekend bent met de bouw van de moderne haflingers, maar zelfs haar fokker (en eigenaar van haar vader) vindt haar er super uit zien. Ze is niks te dun en ok, je ziet misschien wat ribben, maar dat is normaal bij zo'n jonge dieren (ze werd namelijk 2 jaar, geen 4 of ouder). Liever wat 'schraal' dan moddervet, het is een puppy die niks tekort komt qua voer. Ze wordt later zeker bespierd en zal wel uitzwaren, maar verder zie ik niet waar je haar voller wil zien....

Oke, je geeft hierin zelf toe dat je ribben ziet.
Over dat schraler beter is dan dikker ben ik het niet mee eens ( wat ik al had onderbouwd )

In je laatste berichtje ben je er wel van bewust en weet je waarvan het komt.. je pony ziet er trouwens heel goed uit op de laatste foto's!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 11:55

Verharen kost altijd energie, zeker als de winter zo lang duurt. En als ze dan een groeischeut krijgt, dan krijg je dat natuurlijk... Dat is ook niet weg in een week.
Met mijn studie (diergeneeskunde) in het achterhoofd ben ik echt wel bezig met het welzijn van mijn paarden. Op de foto's die ik geplaatst heb is ze echt wel wat te zwaar, dat is Ravens bouw helemaal niet, maar dat vind ik ook niet erg. Ze hebben 1ha gras en staan nooit op stal, krijgen voldoende voer etc.

Je onderbouwt het vanuit een warmbloed standpunt. Een jonge Haflinger die te dik is loopt veel meer kans op hoefbevangenheid en jeuk op latere leeftijd (dat is toch mijn ervaring). Het zijn zo'n enorm sobere paarden, ook de moderne haflingers.

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 12:04

Wat een onwijs gaaf diertje! Heel veel plezier met dr maar dat gaat wel lukken zo te zien! :D

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 13:37

Iemand de jonge paarden heeft weet dat ze inderdaad met tijd en wijlen meer groeien dan ze kunnen eten. Vaak zie je ook dat ze even wat te vol staan en dan een megaspurt maken met groeien, om dan weer even er wat minder vol bij te staan. Mijn jonge paarden staan er hetzelfde bij als Raven, maar hebben net een groeispurt gehad en nu in de rui zitten (bijna klaar). Het weer heeft ook zeker niet meegewerkt: iedere keer opnieuw weer extreme kou waardoor ze opnieuw haren aanmaken en de rui stopt; dit kost extra energie en tel daarbij op de megalange winter dit jaar; andere jaren staan de paarden al een dikke maand in het volle gras! Dus dit bij elkaar opgeteld is dit helemaal te verklaren; over een maandje op het jonge gras dan ken die jonkies niet terug!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:20

beetje laat maar alsnog gefeliciteerd! zie er indy ook echt in op die leeftijd!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:32

wat een lief koppie!