En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-13 22:48

Ik wilde het kort houden maar het is niet gelukt, sorry….

Eind september 2012 plaatste ik dit topic met foto's etc.: [ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht!
En nu, een aantal maanden later, heb ik toch een soort afscheid van mijn kanjer moeten nemen... en dat is niet makkelijk zeg, pfff....

Begin december 2012 werd Imago behoorlijk ziek.
Afbeelding

Hij had beginnende einschuss en is o.a. 24 uur niet van zijn plek geweest.

Ook rare huiduitslag:
Afbeelding

Na diverse onderzoeken heb ik hem laten testen op Cushing en dat bleek het geval. Geen absolute nood aan de man: op de medicatie en huppa.
Hij was sterk vermagerd door alle medische tegenslagen:
Afbeelding

Maar we geven niet op, eindeloos wandelen, hier en daar wat longeren en soms kreeg hij zijn oude boevenstreken weer terug:
http://www.youtube.com/watch?v=qALA7B_qTfg

Vooral nu Imago dagelijks zijn medicatie moest hebben, heb ik Imago op een stal dichterbij huis gezet. Op deze stal kwam zijn gedragsstoornis “heenenweren” helaas weer dubbel zo hard opzetten. Resultaat: een van zweet schuimend paard, doorweekte dekens en ik zo ongeveer half overspannen van de (kop)zorgen. Zo ziet dat er ongeveer uit:
http://www.youtube.com/watch?v=F9j6C5VBnlI

En geeft dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Stress is al niet zo heel best voor een paard, maar voor een paard met Cushing al helemaal niet!
Wel begon hij lichamelijk weer goed op te knappen. Het weer werd beter, dus Imago kreeg beter de kans om aan te sterken. De medicatie begon echt goed aan te slaan en zijn werk te doen. Hier op 28 februari:
Afbeelding

En hier op 5 april
Afbeelding

Afbeelding

En lopen doet hij ook nog als een tierelier:
http://www.youtube.com/watch?v=3N486ItZSXk

Ik bedoel, menig veel jonger paard zou wensen dat het nog zo liep, toch?
http://www.youtube.com/watch?v=QmdPhF3Bz0s

Na diverse opties te hebben afgewogen bleef er eigenlijk maar eentje over. Eentje, waarbij ik de grootste kans heb om mijn paard alsnog een aantal heel gelukkige jaren te geven: een rusthuis.

De keuze voor welk rusthuis was niet moeilijk. Een ex-stalgenootje (inmiddels weer stalgenootje dus) heeft haar paard daar staan dus ik wist wel dat het daar goed moet zijn. 2 weken terug ben ik gaan kijken, heb er een nachtje over geslapen want tsja, het is geen makkelijk besluit om je paard 130 km verderop te zetten.

Heel wat tranen heb ik al gehuild. Toch schijnt het erbij te horen, een soort van rouwproces. Een soort van afscheid. Van dagelijks zeer intensieve zorg, 2 a 3x per dag naar stal, naar 2 a 3x/maand naar stal. Dat is wel even afkicken voor me. Maar hem puur om die reden bij me houden, omdat ik hem niet kan missen, dat zou pas egoistisch zijn. Hoewel ik toch ook wel wat onbegrip heb gekregen en wat lelijke reacties…

Gisteren hebben we Imago naar zijn nieuwe plekje gebracht. Hij mocht meteen even het kleine ‘wenlandje’ op. Daarna op stal. Naast Kevin van bokker Apple want ook hij mag van zijn pensioen gaan genieten. Toen ik Imago losklikte in het landje, was het wel even een soort van officieel momentje voor mij hoor en ik zei tegen hem, ga maar jongen, geniet ervan, je vrijheid!
Ach, hij heeft het zo dik verdiend, die patser! En wat zal ik zijn dagelijkse portie humor (zelfs de bijbehorende rotstreken) gaan missen!

Vandaag kreeg ik te horen dat Imago en Kevin op dit moment dikke mik met elkaar zijn. Vannacht blijven ze al samen in een paddock buiten zodat ze lekker te eten hebben. Of de vriendschap zo blijft bestaan is natuurlijk afwachten maar grappig is het natuurlijk wel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het ga je goed jongen, ook al kan ik je niet meer elke dag zien, het is je gegund!!!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014


Nado
Berichten: 3340
Geregistreerd: 23-11-04

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:52

Wat mag jij trots zijn op jezelf! Hij ziet er super uit en die plek klinkt geweldig. Petje af!

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:54

Wauw krijg kippenvel van je verhaal zeg! Maar hij heeft het super daar kan ik zo wel zien! Super beslissing al is hij moeilijk!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:58

Gaat helemaal goedkomen met Imgao hoor Viev! Hij staat op een super plek! Fijn dat hij al een vriendje heeft en hij en Kevin vanavond al samen buiten blijven :) binnenkort maar x gaan carpoolen : D hoop dat jij je ook snel wat beter voelt!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:00

Heerlijk,, fijn dat ze zo samen dikke vriende kunnen zijn

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiër PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-13 09:16

Dank jullie wel allemaal!

AnneOmie schreef:
Gaat helemaal goedkomen met Imgao hoor Viev! Hij staat op een super plek! Fijn dat hij al een vriendje heeft en hij en Kevin vanavond al samen buiten blijven :) binnenkort maar x gaan carpoolen : D hoop dat jij je ook snel wat beter voelt!


Ja doen we hoor, komt helemaal goed!

Ik kreeg alweer bericht dat ze samen goed de nacht zijn doorgekomen zo buiten. Wat heerlijk voor ze!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

Kiwi_
Berichten: 1493
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:24

Wat heerlijk voor hem zeg, dat hij er nog maar vele jaren mag genieten :)
En wat een prachtige foto's van een klein meisje op een groot paard in je profiel, geweldig!

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

gemske

Berichten: 3546
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:54

Dat ziet uit als een super plek en een mooie oplossing. Hopelijk kunnen jullie zo nog vele jaren van elkaar genieten, al is het dan op wat meer afstand!

Pineapple
A thing of beauty is a joy forever (Keats)

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:03

Fijn dat alles goed is gegaan vannacht Viev! Had ook niet anders verwacht hoor :D ik weet nog goed hoe spannend ik het zelf allemaal vond een half jaar geleden! Dikke knuffel voor jou!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:30

Je weet het hè Viev! Ik vind je dapper!
En imago, hoewel ik je nooit echt heb ontmoet heb ik toch het gevoel je en beetje te kennen dankzij de verhalen en foto's van jouw 'bazinnetje'!
En inderdaad, het gaat je goed man, laat ze een poepie ruiken!

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:37

Ziet er super uit daar. Hij zal het zeker naar zijn zin hebben daar. Je hebt de goede keuze gemaakt.

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:25

Ik zie Kev al op de achtergrond bij jouw foto's :-)

Wat fijn dat Imago het ook gelijk zo naar zn zin heeft. Lekker voor ze dat ze samen wat kunnen wennen :-)
En zo te horen gaat dat helemaal prima :-)

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:54

Mooie verslag en dappere keuze, zijn nieuwe plekje ziet er super uit, dat gaat vast helemaal goed komen!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:09

Wat een moeilijke beslissing! Ik heb veel respect voor jou!
Zijn nieuwe plekje ziet er super uit!

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Anneert

Berichten: 2303
Geregistreerd: 25-08-10

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:30

Moest wel even een traantje wegpinken, had net eerst je andere topic gelezen. Maar wat een goede keuze voor je paard! Hopelijk kun je toch zo nog jaren van je kanjer genieten :)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:38

Heerlijk!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Tooske

Berichten: 6546
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:45

Ik heb ooit ook de beslissing genomen voor mijn oudere paard. Helaas kon ik het echt niet aan en heb ik hem weer terug gehaald na 2 maanden nu heeft hij een ander heel goed baasje gelukkig.
De tranen zullen vast slijten maar je hebt een goede keus gemaakt.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:54

Een pittige keuze, maar absoluut wel overwogen. Komt wel goed met Imago daar! Lekker genieten van zijn oude dag.
Ik neem aan dat zij hem ook zijn Prascend blijven geven?
Sterkte met het wennen aan deze nieuwe fase!

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

delerium
Berichten: 22384
Geregistreerd: 03-09-05

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:00

Wat heb je het toch liefdevol omschreven... En traantjes wegpinken? Het zou me maar raar klinken als dat niet zo was hoor... Jullie delen samen zo ontzettend veel, en dan zo ineens wordt die frequentie een stuk minder en gaan jullie wegen iets verder uit elkaar liggen... Het kan echter niet anders dan de beste keuze zijn zo... Samen met Kev een beetje lopen ouwel*llen, zalig...

:)ddd Wie laat zich niet koeioneren :)ddd

MontyRulezz

Berichten: 2813
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:04

Heel mooi topic Viev als een waardig afscheid voor je trouwe grote vriend!
Dat heeft hij inderdaad wel verdiend! Én dit topic én zo'n mooi pensioen.
Ik heb het al eerder gezegd maar wil mezelf graag herhalen, Imago heeft het echt getroffen met jou als baasje!! Wat jij al die tijd voor hem gedaan heeft en nu als laatste voor hem doet, petje af hoor, respect +:)+ .

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:05

Imago mag heel blij zijn met een baasje als jij <3 ....waarbij je gewoon aan je paard denkt en niet aan jezelf!
Hopelijk mag je prachtige paard nog jaren genieten! :j

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Silly1972

Berichten: 14761
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:07

Super plekje heeft hij nu waar ze goed voor hem gaan zorgen!

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Faringo
Berichten: 8106
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:28

Viv je bent echt een topper!! Tot nu te ook nog eens allemaal positieve berichten over Imago. Hij heeft het daar nog prima naar zijn zin. Heb echt respect voor jou keuze. Imago verdient dit echt. Super mooi topic voor hem!!

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-13 08:18

Zucchero schreef:
Een pittige keuze, maar absoluut wel overwogen. Komt wel goed met Imago daar! Lekker genieten van zijn oude dag.
Ik neem aan dat zij hem ook zijn Prascend blijven geven?
Sterkte met het wennen aan deze nieuwe fase!


Ja hoor, zijn Prascend wordt ook prima gegeven. Ik hoefde niet eens uitleg te geven!
Ik had bij aankomst de Prascend op het daarvoor bestemde plekje gelegd in de voerkamer. Imago stond later weer op stal en ik ging op zoek naar de persoon die alle voer daar regelt, maakt etc.
Ik wilde haar uitleggen over de Prascend, hoe te geven en hoe te controleren. Ze zei meteen: ja hoor, ik heb hem zijn pil al gegeven. Ik zo van 'ohw?'. Ja zegt ze, lekker in een broodje en hij heeft het netjes op!

Nou, top toch?! De voer-mevrouw is ook echt een superlieve en hele kundige vrouw en zo betrokken. Zo liefdevol...dat merk je gewoon aan alles!

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:50

als er meer oudere paarden zijn zal prascend wel bekent zijn daar :D
Fijn dat hij het naar zijn zin heeft daar!Ook beter voor jou nachtrust ;)

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 15 bezoekers