een aantal manegepony's/paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:41

ik vind het er eerlijk gezegd ook een beetje rommelig uitzien! er ligt echt weinig stro op de grond. jammer da jullie zelf niks mogen doen verder anders had je zelf een keer kunnen gaan opstrooien en het veulen beweging geven.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:45

Het spijt me zeer, maar ik schrok ook van hoe de pony's en vooral de stallen eruit zien. Er ligt haast geen stro! En die Radna ligt nog wel, zal der wel lekker zeer hebben gedaan, zo op de stenen liggen. En dat van die 2-jarige vind ik al helemaal debiel! Mensen die dat soort dingen doen haat ik echt!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:54

Georgette schreef:
Het spijt me zeer, maar ik schrok ook van hoe de pony's en vooral de stallen eruit zien. Er ligt haast geen stro! En die Radna ligt nog wel, zal der wel lekker zeer hebben gedaan, zo op de stenen liggen. En dat van die 2-jarige vind ik al helemaal debiel! Mensen die dat soort dingen doen haat ik echt!


Moet je het nummer van de manege hebben? Kan je het ff aan hun melden! Wij doen dat toch zeker niet, en Radna lag helemaal niet hard, want daar lag namelijk wel stro onder!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 16:55

Georgette schreef:
Het spijt me zeer, maar ik schrok ook van hoe de pony's en vooral de stallen eruit zien. Er ligt haast geen stro! En die Radna ligt nog wel, zal der wel lekker zeer hebben gedaan, zo op de stenen liggen. En dat van die 2-jarige vind ik al helemaal debiel! Mensen die dat soort dingen doen haat ik echt!


ja, maar zoals ik al vaker heb gezegd in dit topic... ik kan daar niks aandoen, kan beter zeggen, ik MAG daar niks aan doen! Ik wil gewoon leuke foto's plaatsen van de paardjes! ik probeer ze zo goed mogelijk te verzorgen, maar ik kom er ook maar 1 keer in de week.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:58

ik ga niks zeggen over de stallen en de ponys hoe ze eruit zien
wilde alleen ff zeggen dat ik Irming lief vind! Lovers

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:59

Waarom moet er zo veel doorgezeurd worden over hoe de paarden er bij staan? Bliksemluver kan er toch ook niks aan doen dat ze er niet op en top verzorgd bij staan. Ik las dat zij al samen met fJoRdAhLuVeR en haar instructrice alle paarden voor de les poetst. In een uur kun je nou eenmaal niet alle paarden helemaal uitgebreid poetsen.
Ze doet vast haar best om goed genoeg voor de paarden te zorgen hoor, maar als lesser kun je toch niet zorgen dat de hele manege op en top in orde is? Dat hoort toch door de eigenaren geregeld te worden.
En er typte iemand dat ze er dan maar zelf stro bij moest gooien, maar dat wordt ook niet op alle maneges op prijs gesteld hoor.

Goed, sorry voor het offtopic, ik zal nu weer even ontopic gaan Clown

Leuke foto's hoor! Op Irming heb ik een keer een strandrit gemaakt, lief paardje is dat Lachen

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:03

Bedankt Daantjuh!

Wat je zegt, klopt helemaal! Zelfs als we ze een hapje hooi willen geven, en de eigenaresse ziet dat, dan krijg je daar al voor op je kop... Dus we kunnen hier toch zeker niks aan doen! En zeker in een uurtje kunnen wij niet alle paarden goed poetsen en opzadelen!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:08

daantjuh schreef:
Waarom moet er zo veel doorgezeurd worden over hoe de paarden er bij staan? Bliksemluver kan er toch ook niks aan doen dat ze er niet op en top verzorgd bij staan. Ik las dat zij al samen met fJoRdAhLuVeR en haar instructrice alle paarden voor de les poetst. In een uur kun je nou eenmaal niet alle paarden helemaal uitgebreid poetsen.
Ze doet vast haar best om goed genoeg voor de paarden te zorgen hoor, maar als lesser kun je toch niet zorgen dat de hele manege op en top in orde is? Dat hoort toch door de eigenaren geregeld te worden.
En er typte iemand dat ze er dan maar zelf stro bij moest gooien, maar dat wordt ook niet op alle maneges op prijs gesteld hoor.

Goed, sorry voor het offtopic, ik zal nu weer even ontopic gaan Clown

Leuke foto's hoor! Op Irming heb ik een keer een strandrit gemaakt, lief paardje is dat Lachen



eindelijk iemand die ons begrijpt Ach gut dankje! Lovers

Irming is zeker een leuke pony om buiten op te rijden, het was eerst mijn lievelingspony maar mocht er nooit meer op rijden. Natuurlijk is dat geen reden om haar te laten vallen, als ze nog niet gepoetst is doe ik haar ook, ze krijgt altijd een knuffel van me enzo! Lovers Maar in de bak is ze best saai, je kan haar wel laten doorlopen hoor maar soms is ze zo lui dan krijg je haar echt niet vooruit en dat bokken, is wel komisch Clown

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:49

Leuke pony's hoor, vooral die welshjes Victor en dimanche(zondag he Haha! ) zijn erg schattig *LOL*

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:04

Kan er nu gestopt worden met de opmerkingen hoe de paarden erbij staan?? Ik ben het ook niet mee eens hoe de paarden staan, maar er zijn ondertussen al een aantal topics over geweest waar het elke keer tot dit soort discussies kwam. Bliksemluver probeerd alleen leuke foto's te laten zien en ze heeft ondertussen al een paar keer gezegd dat zij er niks aan kan doen.
Laten we het gewoon gezellig houden Lachen

p.s. Leuke foto's Lachen

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:50

bliksemluver"]
[quote="Myrna schreef:
Nou eigenlijk kan je er wel wat aan doen!! ik rij ook een manege pony en daarvan zou je echt niet zeggen dat het een manege pony is en dat hetzelfde met de paarden/pony's waar vriendinnen van me oprijden wij verzorgen ze gewoon goed!! paard waar ik op rijd heeft altijd kapotte mondhoeken mijn vriendin smeert er wat vaseline volgens mij op eignelijk net zo'n soort labelo maar dan voor paarden. als iedereen een beetje die paarden goed verzorgd en borsteld ziet het er veel beter uit!! en waarom pak je zelf niet stro en gooi het in de stal dat doe ik ook als ik vind dat het niet goed genoeg is.. maar meestal is dat wel gewoon!! wij maken ook zovaak met heel wat mensen de stallen schoon de witte muren worden dan weer wit!! als iedereen zo meehelpt is het heel snel gedaan!! als je echt om die paarden geeft kan je ook zelf een handje meehelpen!! dat is mijn manege paardje!! ok er ligt op de plek wat je ziet weinig hooi dat klopt maar ut is een vreetzak hoor!! maar ok ik vind dit nou egt heel een verschil als met jou paarden als ik eerlijk moet zijn en dat is niet om jou af te katten ofzo ik geen gewoon me mening dus je moet dit natuurlijk niet persoonlijk opvatten.. en nou is mijn paard ook wel erg goed verzorgd omdat er wedstrijden en al mee worden gereden.


nou wij mogen niet zomaar iets op een paard gaan smeren, wij zijn gewoon "lessers"en ik probeer de paarden ook gewoon goed te verzorgen maar in mn eentje kan ik dat toch niet? ik doe dat samen met miranda en mijn instructrische omdat de rest zo laat is Boos! wij kunnen niet 20 paarden in 1 uur goed poetsen?!
[/quote]



Je hoeft natuurlijk niet al die paarden te gaan poetsen dat klopt!!! maar wij smeren ook niet zomaar wat op de paarden wij doen het alleen maar als we zeker weten dat het kan en goed is we vragen het ook altijd!!! Wat denk ik ook scheelt is dat patou niet egt een manege paard is klinkt heel stom is wel gewoon eigendom van de manege maar 1 meisje rijd er wedstrijd mee en verzorgd haar ook heel goed ik denk dat daar ook wat schil in zit!! maar je moet dan maybe de andere kindern aanmoediggen om te helpen!! als ze om de paarden geven doen ze het!! maar wat zou jij doen als bliksem steeds kapotte mondhoeken heefT?? doe jij geen bitbandage om het bit of smeer je niks in zijn mondhoeken??

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:20

Wij hebben al zo vaak gezegd dat ze eens eerder moeten komen, maar dat doen ze niet! Ja één meisje uit de les die is er altijd, die is bijna 10! Die kan die grote paarden niet eens poetsen, en de kleintjes lopen niet bij ons mee in de lessen! Dus die doet er maar 1 of 2! Van die ongeveer 20 paarden. En als Bliksem dat zou hebben dan zou Marjon (bliksemluver) dat heus wel zeggen en vragen!

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:39

Maar van zeggen heb je niks aan!! dat heb ik ook zovaak gedaan meestal word er niks aan gedaan. je moet gewoon iemand vinden met een eigenpaard of iemand die er veel van weet. Als ik en mijn vriendin iets niet zeker weten dan vragen wij het aan die persoon. ze had laatste ook een wondje ik wist nie wak ermee moest en vroeg da aan mijn vriendin en die ging weer naar die vrouw tot de conclussie kwamen we dat er een zalfje opsmeerde zodat het glee en niet schuurde.. Je moet er zelf ook wat voor doen want het is natuurlijk heel erg moeilijk om alle paarden als manege houder te onderhouden zoals j edat met eigen paarden doet. Blijven die msen bij julli enooit de hele dag op de manege? bij ons zijn het er best wel veel die er de hele dag rond hangen. Je moet gewoon een groepje vormen en daarme gewoon de hele dag met de paarden bezig zijn. gewoon een paar een lekkere poets buurt geven is voor de paarden ook goed dan worden de spieren alvast lekker warm en is al een hulp voor het losrijden!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 20:28

Myrna schreef:
Je moet er zelf ook wat voor doen want het is natuurlijk heel erg moeilijk om alle paarden als manege houder te onderhouden zoals j edat met eigen paarden doet. Blijven die msen bij julli enooit de hele dag op de manege? bij ons zijn het er best wel veel die er de hele dag rond hangen. Je moet gewoon een groepje vormen en daarme gewoon de hele dag met de paarden bezig zijn. gewoon een paar een lekkere poets buurt geven is voor de paarden ook goed dan worden de spieren alvast lekker warm en is al een hulp voor het losrijden!


Natuurlijk geef ik om de paarden maar ik zit in examenjaar en heb ophet moment ook wel andere dingen te doen!

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:37

Ja ok dat klopt eerst school natuurlijk!!! maar ik vind gewoon dat iedereen ietsmoet doen en niet alleen jij!!! wrom ga je er bijvoorbeeld niet werken!! is nog leuk ook!!

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 20:49

Myrna schreef:
Ja ok dat klopt eerst school natuurlijk!!! maar ik vind gewoon dat iedereen ietsmoet doen en niet alleen jij!!! wrom ga je er bijvoorbeeld niet werken!! is nog leuk ook!!


werken op de manege? nou liever niet?! de dochter van de eigenaars zit bij me in de klas die zie ik al vaak genoeg en die is nou niet altijd even aardig en om die nou elke keer tegen te komen samen met haar verwaande vriendin die alles beter weet, nou nee

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:49

daantjuh schreef:
Op Irming heb ik een keer een strandrit gemaakt, lief paardje is dat Lachen

Ik ook!
Ook twee lessen van te voren (op Irming Haha!) anders mochten we niet mee op strandrit, mijn zus zat toen op een van die grotere.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:55

Myrna schreef:
Blijven die msen bij julli enooit de hele dag op de manege? bij ons zijn het er best wel veel die er de hele dag rond hangen. Je moet gewoon een groepje vormen en daarme gewoon de hele dag met de paarden bezig zijn. gewoon een paar een lekkere poets buurt geven is voor de paarden ook goed dan worden de spieren alvast lekker warm en is al een hulp voor het losrijden!


Ja hallo, ik zei toch ook al dat we er maar 1x in de week zijn, ook omdat ik nog huiswerk heb en een verzorgpony en we hebben 'savonds les, dus dan kan je er automatisch niet zo super lang blijven, wij hebben dan van 7 tot 8 les, en na het eten rond 6 uur zijn we op de manege, beginnen we te poetsen, en op te zadelen en het begin doen we ook maar met z'n 2e, want dan gaat onze instructrice ff wat eten, want die heeft dan meestal net gereden! En er zijn genoeg kinderen die er soms hele dagen hangen of ze een lekkere poetsbeurt geven, dat doen wij ook wel eens, de paarden die we moeten poetsen, proberen we ook zo goed mogelijk te poetsen! Maar ik weet toch ook niet wat andere doen op andere dagen?! En dat ze bij ons op de manege nou zou zijn, kunnen wij toch ook niks aan doen?

Laten we er nu over op houden! Want zo wordt heel dat topic weer ********

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 20:57

Annetje"]
[quote="daantjuh schreef:
Op Irming heb ik een keer een strandrit gemaakt, lief paardje is dat Lachen

Ik ook!
Ook twee lessen van te voren (op Irming Haha!) anders mochten we niet mee op strandrit, mijn zus zat toen op een van die grotere.
[/quote]

1 van de grotere fjorden? of gewoon een groter paard?! dan zal het wel 1 van de russen zijn geweest er zijn namelijk bijna alleen maar russen Tong uitsteken

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:05

fJoRdAhLuVeR"]
[quote="Myrna schreef:
Blijven die msen bij julli enooit de hele dag op de manege? bij ons zijn het er best wel veel die er de hele dag rond hangen. Je moet gewoon een groepje vormen en daarme gewoon de hele dag met de paarden bezig zijn. gewoon een paar een lekkere poets buurt geven is voor de paarden ook goed dan worden de spieren alvast lekker warm en is al een hulp voor het losrijden!


Ja hallo, ik zei toch ook al dat we er maar 1x in de week zijn, ook omdat ik nog huiswerk heb en een verzorgpony en we hebben 'savonds les, dus dan kan je er automatisch niet zo super lang blijven, wij hebben dan van 7 tot 8 les, en na het eten rond 6 uur zijn we op de manege, beginnen we te poetsen, en op te zadelen en het begin doen we ook maar met z'n 2e, want dan gaat onze instructrice ff wat eten, want die heeft dan meestal net gereden! En er zijn genoeg kinderen die er soms hele dagen hangen of ze een lekkere poetsbeurt geven, dat doen wij ook wel eens, de paarden die we moeten poetsen, proberen we ook zo goed mogelijk te poetsen! Maar ik weet toch ook niet wat andere doen op andere dagen?! En dat ze bij ons op de manege nou zou zijn, kunnen wij toch ook niks aan doen?

Laten we er nu over op houden! Want zo wordt heel dat topic weer ********
[/quote]


Ok ik bedoel het niet negeatief en helemaal niet persoonlijk!!
ik kan ook niet ruieken dat jij een verzorgpony en verder op de manege niemand kent die er andere dagen zijn!! ik kan ook niet weten dat jij sáovnds rijd!! SORRY!! ik bedoelde dit egt niet persoonlijk!!! ik hoop niet dat jullie nu boos op mijn zijn

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:42

Nee sorry, maar er wordt zoveel over gezeurd, ik bedoelde het ook niet boos naar jou, wat volgens mij wel een beetje leek... Scheve mond

Myrna
Berichten: 107
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:46

JA sorry dat dacht ik.. maar ok we zullen er maar over ophouden wnat je hebt geljk ik zou het ook nie tleuk vinden als het zo tgen mij gezegd zou worden SORRY!!!!
VOORGEEF ME;)

_Marjon_
Berichten: 10668
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:47

er komt erg veel commentaar over de manege! dat de paarden er niet uit zien enzo, dan kan je er nog zoveel van zeggen er word toch niks aan gedaan! en ik heb deze foto's niet geplaatst om alles af te kraken maar om te laten zien hoe leuke paardjes het zijn!

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:54

bliksemluver schreef:
er komt erg veel commentaar over de manege! dat de paarden er niet uit zien enzo, dan kan je er nog zoveel van zeggen er word toch niks aan gedaan! en ik heb deze foto's niet geplaatst om alles af te kraken maar om te laten zien hoe leuke paardjes het zijn!


Mee eens!
Marjon zet voor haar plezier hier foto's op bokt en dan hoeft niet iedereen daar zo fel commantaar op te gaan geven.
Oke, de paarden zien er dan niet zo geweldig uit maar ze hebben het echt niet slecht. Er is nou wel genoeg over gezegt en de lessers kunnen net als Marjon en Miranda zeiden er niks aan doen. Dus laten we het gewoon gezellig houden!

Eliana

Berichten: 5468
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 22:00

Ik vind die welhsjes echt geweldig kick:D leuke kleurtjes Lachen