Dag lieve Monchique.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Dag lieve Monchique.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 22:54

Vele van jullie kennen deze merrie Monchique.

Dit word haar laatste topic op Bokt.
Op 19 jaar zal Monchique voorgoed op de wei gaan en zal ze niet meer te zien zijn kwa sport of fokkerij of Bokt.
Ik laat der paard zijn zonder knippen plakken en dat soort dingen maar wil graag Monchique zo laten op Bokt zoals iedereen haar kent.

Ze is moeder van 4 prachtige kinderen waaronder Bokt fav Fortune Cookie.
Haar eerste nakomeling is onder mijn hoede en word nu in de sport uitgebracht Cypress Hill ( Voice ).
Monchique heeft buiten kids krijgen ook volop mee gedraaid in de sport en heeft alles wel zo beetje binnen gehaald tot de Z1.

Hierbij wil ik mijn lieve merrie bedanken voor alles en dit zal is haar laatste foto zijn op Bokt.
Monchique gaat lekker de wei op en mag paard zijn en volop genieten van het leven die ze nog te gaan heeft.
Herlaas is ze kwa fok niet meer bruikbaar en kwa sport zal ze niet meer mee kunnen draaien.

Monchique geeft haar stokje over aan haar zoon Cypress Hill kwa sport en Bokt en bij deze wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichten als ze een kind kreeg en op haar wedstrijd topic,s.

Bedankt allemaal.
Daag Monchique het gaat je goed op de wei en geniet er lekker van.
Dat heb je dik verdiend.
Afbeelding

Madelief28

Re: Dag lieve Monchique.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:59

Mooi geschreven Heidie!! Deze dame ziet er prachtig uit!!

littlegun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:01

Ik kende de merrie niet (nog niet zo lang op bokt).
Maar ik vind het een mooi verhaal en fijn voor de merrie dat ze lekker op de wei mag, na al die jaren werken en veulentjes opvoeden. :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:02

Dank je.
De eer gaat naar deze merrie die alles deed wat ik vroeg van der.
Vandaar deze laatste keer op Bokt met een foto van vandaag.

Zo wil ik der nog een keer op Bokt brengen met vele dank gericht aan haar. :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:05

Ach Heidi. Wat fijn dat Mon lekker de wei op kan en van haar pensioen kan gaan genieten. Weet dat het voor jou een hele stap is maar Mon zal het vast heerlijk vinden! Blijft ze bij huis of gaat ze ergens anders de wei op?
Maar ik zou best graag nog eens een topic van haar zien lekker genietend op de wei!
Monchique, mooie dame................geniet lekker!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:07

Wat een prachtige lady, en dat ze maar goed mag genieten van haar welverdiende pensioen!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:08

Oeh Heidi, ik schrok echt heel erg toen ik de titel van het topic las!! := :')

Prachtig geschreven en ze heeft het dik verdiend! Knappe merrie, geniet er maar lekker van!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:08

Ahh mon, lekker op de wei!! Ze ziet er super uit. Lekker laten genieten :D

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:09

Wat ontzettend jammer om haar niet meer te zien, en om geen nieuwe nakomelingen meer te krijgen.
Wat heeft ze n paar mooie kids gekregen.
Maar hele mooie keuze die jij maakt voor je paard!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:15

Dag mooie Monchique. Geniet van je welverdiende pensioen meisje :evaw:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:17

Heerlijk dat ze lekker met pensioen mag in een weiland met paardenvrienden, gewoon paard zijn,
niet werken op wat voor manier dan ook.

Hopelijk kan ze nog lang genieten van haar pensioen.

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:20

wauw prachtig gescheven!
Nu kan ze lekker genieten! <3

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 23:31

Monchique blijft in de buurt bij mij want ik wil der niet uit zicht hebben. Kan ik niet en wil ik niet.
Ze gaat zaterdag 24 uur de wei op en heeft daarbij ook een stal voor mits weer slecht is dus uit zicht is ze niet en ik zal er altijd voor der zijn ..................... Ze krijgt dadelijk alles op der oude dag daar heb ik wel voor gezorgd want ze heeft zoveel voor mij gedaan dit is een klein gebaar naar haar toe en ik hoop dat ze het aan neemt en er lekker van geniet. Vind ze het niks dan kopen we er een kleine shet erbij misschien dat ze dat wel leuk vind maar ga ervan uit dat ze blij is met der vrijheid en blijheid en dat ze nog vele jaren bij mij is want ik kan der elke dag nog zien maar ik laat der met rust en nu mag ze lekker van het gras genieten zonder gezeik en miep van mij en gepluk hahaha!!!! Daarom deze topic omdat ik haar nog een keer op Bokt wil laten zien met dank aan deze merrie voor het geluk die ze mij 10 jaar heeft gegeven, was geen makkelijk merrie maar ow wat genoot ik van der zowel rijden als fokkerij want man ow man wat een goede mama was ze. Veulens gingen dik weg want ze gaf alles aan der kinderen en opvoeden nou dat wisten de veulens ook wel want ze was een strenge mama maar rechtvaardig en zo was ze ook naar mensen. Ze moet je wel of niet. Daarom geef ik haar deze 24 uur op de wei als grote dank. Vrijdag ga ik er voor de laatste keer erop en sluit deze 10 jaar af met dikke traan maar ook met een dikke smile, en haar zoon zal daarbij zijn de laatste rit ooit met Monchique :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 23:34

Schrok even van de topictitel, maar zag gelukkig al gauw dat het niet op IM staat.
Monchique, een van de allermooiste merries van Bokt, geniet van je pensioen! Ik heb genoten van haar foto's en van de vele foto's van de prachtige kinderen die ze heeft gegeven. Maseike, petje af voor je keuze!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 00:08

Dank je.

Na zaterdag zal ff moeilijk zijn na 10 jaar elke dag Monchique der vrolijke koppie die aan de stal deur staat als ik er was maar komt goed, merrie happy, dan ik happy :)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:11

Knappe lieve Monnie!! Ze verdient het om lekker oud te worden op de wei!! Lekkere modderbaden en lekker spelen!!
Ik ben Mon eeuwig dankbaar voor de prachtige dochter die ze mij heeft gegeven!!

Bedankt Mon! En dat je nog lang mag genieten!! En een dappere beslissing van je Heidi!! Na verschillende keren nu toch eindelijk de knoop door kunnen hakken en haar los kunnen laten, super!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:16

Knappe Mon :D ! Ze blijft een genot om naar te kijken. Hopelijk gaat je prachtige merrie genieten van haar eeuwige vakantie, Maseike.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:20

goh gister nog naar fortune cookie gekeken ik zie echt overeenkomsten , leuk en blij dat ze mag genieten

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 00:29

Ik krijg zoveel pb maar sorry dit is echt de laatste keer voor Monchique op bokt.

Heb mijn dochter vernoemd naar Monchique, is dan wel Danique en dit is dan echt de laaste foto mensen.

Margo geniet van look like Mon en je weet ik ben er altijd voor je want ze blijf ook bij Monnie der oogappeltje.

Monnie gaat genieten en nee dit is nu echt de laatste foto. Ik laat Mon met rust na zaterdag.
Is goed geweest zo op Bokt, nu is het de beurt een Fortune Cookie en Cypress hill en Girl scout Cookie,s en Eddy om mama de naam in eer te houden.

Geen pb lieve mensen Monchique heeft dadelijk rust en genoot en dat wil ik nu zo houden.

Afbeelding

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:35

Ehm... paarden die met pensioen zijn mogen toch ook op Bokt..? Lijkt mij juist mooi om ook te laten zien. En hoop wel dat de overgang naar 24/7 de wei op een beetje is voorbereid? Heel warm gaat het komend weekend niet worden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:39

Ah, ik vind het niet eerlijk dat we Mon moeten gaan missen op bokt!

Dag lieve Mon, geniet maar lekker van je welverdiende pensioen. Je hebt 2 kinders die je opvolgen hier op bokt en waar we ook volop van gaan genieten, maar dat neemt niet weg dat ik jou hier op bokt zal gaan missen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 00:42

Geen PB lieve mensen? Dat klinkt wel heel belangrijk :D
Het is een leuke merrie, daar niet van maar het lijkt wel al 30 april!

Anyway, fijn voor haar dat ze met pensioen mag. Hoop dat ze niet alleen komt te staan :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 00:51

Sommige mensen willen iets melden via pb dus dat kan en ik meld alleen dat ik niet meer deze merrie plaats op Bokt en ja dan lijkt het voor jou 30 april vind mijn merrie iets belangrijker dan die Beatrix die ik totaal niet ken en mij niet boeit. Maar misschien ook wel aangezien ze samen een stap terug doen en hun kinderen juist het nu moeten doen dus laten we het daar op houden want lijkt mij duidelijk dat je deze merrie niet kent. Maar daar heb ik dit topic niet voor, meer voor de mensen die haar kennen na al die jaren met mee geleefd hebben in de sport en dracht van haar en daarom ook dit topic om die mensen te bedanken voor alles en dat lijkt mij ook wel op de juiste plek na 10 jaar op Bokt :)

Neonlight bedankt voor je mooie woorden, duidelijk iemand die Mon kent kwa sport en dracht.
Doet mij goed vooral jou woorden *\o/*

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 01:00

Jouw keuze hoor Heidie :)
Monnie lekker met pensioen. Zal ze vast van genieten! :D

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 01:07

Rotte appel in een topic moet je alltijd hebben he :)
Maar ze komt aan een paal met een touw om der nek en alle paardjes om der heen met vrijheid dus ja wat wil ik nog meer.

Rode loper lig voor der klaar zaterdag en na 10 jaar bokt wil ik der gewoon niet meer op Bokt zetten en dat is mijn goed recht naar de merrie toe, wil der in eer houden voor mensen die der kennen de afscheid op Bokt geen kids meer en geen sport meer maar Mon lang uit in een KUIDE MET PAARDEN hoop lol en ik stap terug naar der zoon dus alles voelt nu goed maar blijft moeilijk en eng.

Mijn schat en trots, zie wel eens wat andere berichte op zo, n leeftijd dus ik mag nog in mijn handjes kloppen dacht ik zo !!!

Heerlijk blijft Bokt en VAN media ziek of iets ...... _/-\o_