Het jaar van lusitano ruin Asterisco H.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefiepeefie

Het jaar van lusitano ruin Asterisco H.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 12:57

Ik realiseerde mij vandaag opeens hoeveel we het afgelopen jaar gedaan hebben, vooruit gegaan zijn en hoe ontzettend blij ik ben met mijn knappe man! Bijna 8 jaar geleden alweer werd hij geboren, zal nooit meer vergeten hoe mijn handen elkaar raakten als ik mijn armen om hem heen deed. Dat kleine mannetje is inmiddels 1.61m, maar nog steeds even lief. Het is echt een schat van een paard, een knuffel, alleen af en toe een beetje een watje.

Vorig jaar maart werd hij 6e op de Manege Kampioenschappen dressuur en in april sprong hij tijdens een vrij spring avond 1.40m. Begin mei hadden we een clinic met portugees olymisch dressuur ruiter Daniel Pinto, twee dagen hard werken in Drenthe. Wat hebben we een hoop geleerd, er is veel gefilmd en nog steeds kijk ik de filmpjes terug. Leuk om te zien hoe veel er alweer verbeterd is. Eind mij was er Pinksterconcours op de Manege, we zouden voor het eerste 80 en 100 cm springen. Hij deed het fantastisch. Begin juni reden we onze laatste punten voor het B en in juli hadden we ons eerste winstpunt in de L1. Eind juni was het tweede deel van de Manege Kampioenschappen maar hij had zich in de wei aardig uitgeleefd en ik vond hem niet helemaal top lopen. Aangezien mijn merrie een veulen had heb ik toen op zijn buurvrouw gesprongen, een 4e plaats. Augustus 2012 sprong hij zijn eerste officiële rondje B, wauw wat was ik trots! Toen hij 4 jaar oud was zijn we begonnen in de baby springles, hij snapte er niet veel van, had geen techniek en vond het vooral heel erg eng. Ik had nooit verwacht dat hij nu zonder twijfel een 1.00m parcours zou springen. Het laatste onderdeel, de caprilli (80cm) deed Asterisco boven verwachting goed. Een 2e plaats en met totaalscore ook een tweede plaats. In oktober reden we nog een puntje in het L1, hij was erg gespannen en wedstrijd ging dan ook niet geweldig. We sprongen een oefenparcours van een meter en ja hij was alweer foutloos! Ook begonnen we in oktober met lessen van Jesse Teune. Begin november reden we een oefenwedstrijd L2, daar kregen we 1 winstpunt. Half november gingen we ook weer op wedstrijd maar helaas kon de jury de voor mij beste twee proeven ooit niet waarderen. 171 en 172 punten, slechtste waardering ooit en ik had er nog wel over straat heen gereden (gelukkig was het maar een half uurtje) want meneer had besloten de trailer niet meer in te gaan. We zijn zo vaak mogelijk gaan oefenen, maar met sneeuw en regen is dat een vrij lastige opgave. Hij heeft gister voor het eerst weer helemaal in de trailer gestaan, hij loopt zonder enige druk achter me aan en blijft ontspannen staan wat heerlijk! 3 januari deden we mee aan het winterconcours, mijn merrie kwam ook naar stal en zou weer haar eerste wedstrijd springen. Allebei een rondje 80 en jaja allebei foutloos, er reden ruim 20 ruiters mee maar er gingen er maar drie door naar de barrage. Na een ontzettend snelle tijd met Asterisco hoefde ik me geen zorgen meer te maken, de andere ruiter had een jong paard en gaf al aan rustig aan te doen. Asterisco een eerste plaats en Urtiga een tweede, super trots!

Drie weken geleden ontmoette ik Goncalo Carvalho in Portugal met zijn legendarische lusitano Rubí en zijn nieuwe talent Bariloche. Ik ben stiekem heel erg verliefd op Bariloche en zou mijn merrie heel graag door hem laten dekken. Wat fantastisch om hem te zien rijden, wat een rust! Een enorme inspiratie bron om door te gaan! We hebben nog steeds les van Jesse om de twee weken en om de twee weken spring- en dressuurles op de manege. Aangezien meneer de trailer weer op gaat gaan we binnenkort weer op wedstrijd. Ik ben erg benieuwd want er is toch wel weer heel veel veranderd!

Lang verhaal maar hier volgen dan de foto's :)

http://www.facebook.com/photo.php?v=528667363814185
Filmpje vrijspringen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Clinic Daniel Pinto
Afbeelding
Pinksterconcours
Afbeelding
Laatste keer B
Afbeelding
Zwemmen in augustus
Afbeelding
Eerste rondje B, zo paard zo baas ;)
Afbeelding
Afbeelding
Dierendag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sneeuwpret
http://www.facebook.com/photo.php?v=336029859845025&set=t.100000127780297&type=3
http://www.facebook.com/photo.php?v=592504587430462&set=t.100000127780297&type=3
Filmpjes Winterconcours
Afbeelding
Eindelijk schijnt het zonnetje weer!
http://www.facebook.com/photo.php?v=375161472598530
Filmpje les van Jesse afgelopen zondag.
Afbeelding
En als laatste gisteren voor het rijden <3

Bedankt voor het kijken *\o/*
Laatst bijgewerkt door Eefiepeefie op 27-03-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

LufPony

Re: Het jaar van lusitano ruin Asterisco H.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:01

leuk overzicht en mooi paard!

Dorien_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:25

Wat een leuk paard heb je! En zo divers dat je met hem werkt, super leuk dat het springen en dressuur nu zo goed gaat.
Veel succes nog!

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:26

wat een knapperd heb je daar. Heel veel plezier nog met hem!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:29

Knap paard is het! En dat hoofdje, heel herkenbaar :) Hopelijk groeit Figo even mooi uit als jouw Lusi!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:12

Leuk topic, en wat een mooie kop zit erop :) :)

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:41

Is dit de Asterisco die geboren is op manege Hagenauwe?
Zo ja, wauw, die is echt knap geworden! Het was al een knap veulentje (met een hele mooie moeder) maar hij is nog knapper geworden. Leuk om te lezen wat hij nu allemaal al doet.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:27

Dankjullie wel allemaal!

Dit is inderdaad Asterisco geboren in Leusden :) Wat leuk dat je hem herkend! Dankjewel, ben heel erg blij met hem. Mama is ook nog steeds bij ons.

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 11:01

Leuk paard en leuk overzichtje! Veel plezier en succes in 2013