Dit was Gangster vandaag tijdens de 'training'.
Ik dacht misschien vinden jullie het leuk om te zien.
Hij is een 3 jarige ruin van Tsjabring×Rypke.
Hij is nog niet onder het zadel.
Vanaf vandaag is zijn training officieel begonnen om hem voor te bereiden op het rijden!
Ik wilde gaan longeren en dan voor het eerst met bijzet. Maar aangekomen bij de cirkel was er net iemand anders bezig. Dus toen maar wat anders verzonnen.
Begonnen met heel even longeren op het harde. Hij moet het immers ook kunnen zonder de omheining die mooi in een cirkel mee loopt. Hij deed het eigenlijk super braaf, kan het niet anders zeggen. Hij had voor het eerst een staartriem om maar geloof niet dat hij dat door had.
Verder liep hij ook voor het eerst 'aan de longe'. Heb hem tot dusver (uit lui-heid) alleen los in de cirkel gehad. Hij kent de stemhulpen redelijk hoor, en hij begrijpt mijn aanwijzingen vanuit mijn lijf. Maar toch was ik heel trots hoe heerlijk braaf hij het eigenlijk deed. 
Korte video van het longeren:
Omdat ik op het harde toch niet lang of intensief kon longeren maar naar de binnenbak gegaan. Daar besloten hem aan 'de blokken' te laten wennen. Hij heeft ooit eens vrijgesprongen als jaarling over de blokken, maar denk niet dat hij dat nog weet whaha. Hij begon eerst rennerig, maar was uiteindelijk heel braaf. Hij is vanaf nu dus 'blok-mak'. Dat is net zoiets als ruitermak, maar dan anders.

Korte video van oefenen met blok:
Voor een paar maanden terug besloot ik met Gangster langs de weg te gaan wandelen. Gewoon out of the blue. Nou, dat ging dus helemaal niet en na 2x in de sloot te zijn gesprongen maar weer omgedraait naar huis en weg gezet met de gedachte: dat komt wel als hij onder het zadel is.
Maar ik kon het vandaag niet laten om toch nog te oefenen met 'auto's', dus mijn vriendinnetje Mossel gevraagd of zij in mijn auto rondjes om hem heen wilde rijden, zo dicht mogelijk, en dan ook toeteren.
Maar goed, hij gaf dus geen kik.
Dappere man!Korte video van oefenen met de auto:
Verder geoefend met fietser-proof maken.

Voor het fietser-mak maken van een jong paard heb je het volgende nodig:
- Een jong paard
- Lijn
- Jezelf als (bege)leider
- 2 gekke paarden meiden op de fiets met een fietsbelbel.

- Bij voorkeur een extra persoon, met camera

Korte video van het oefenen met fietsers:
De filmpjes zijn allemaal kort en (naar mijn bescheiden mening) de moeite waard om te bekijken.
Hij deed het super vandaag. Kan het niet anders zeggen!
Ben heel trots op mijn knappe puppypaard.

Heb hem trouwens zelf gefokt, dit is hem als beeb met mams.

Als 1 jarige:

Als 2 jarige:

En vandaag, als 3 jarige (kwaliteit is ruk, sorry):

Knapperd he?
Thanx Mossel voor de hulp!
Liefs, Chaos!

, zelfs met veiligheidsjasje aan), dus is verkeersmak wel heel fijn