Naldo gaat over de grens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Naldo gaat over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 22:42

Naldo is een nu 5 jarige Engels volbloed hengst. Hij staat bij mij het hele jaar rond 24/7 buiten samen met een hengstenvriendje.
Vorig jaar heb ik beloofd om wat topics te maken over Naldo zijn koers avonturen.
Dit is er echter niet meer echt van gekomen.
Omdat het rensportseizoen weer voor de deur staat hier toch nog een topic over zijn uitstapje naar Krefeld.
29 juli was het zo ver, het was mijn eerste buitenlandse start met hem.
Dit op een wat hardere baan wat hij absoluut niet fijn vindt en dan ook nog eens rechtsom.
Voor mij was het dus echt even afwachten hoe het zou gaan en vooral genieten!
Ik had voor hem de jockey Jan Palik uitgekozen en dat was een super keuze achteraf hij kende Naldo namelijk al vanaf het moment dat hij ingereden is.
Naldo is begonnen op een renstal in Duitsland waar Jan Palik ook rijdt, zo kwam ik dus wat dingen over mijn paard te weten.
Allereerst 'S ochtends wassen en klaarmaken
Afbeelding
Aangekomen op de koers eerst alle zaken geregeld en een uurtje voor de koers begonnen om hem verder te poetsen en klaar te maken.
Voor de stal
Afbeelding
En na de laatste poetsbeurt en hoefvetje etc etc was hij klaar om warmgestapt te worden.
Afbeelding
Afbeelding
Samen met een kennis vlak voordat we naar de pre-paddock mochten terwijl hij de paarden over de baan hoort galloperen.
Afbeelding
Dan in de pre-paddock net voor het zadelen
Afbeelding
En het zadel ligt er ook op
Afbeelding
Daarna heb ik tot de ren geen foto's meer want pap heeft bij mij gestaan in de paddock.
Net na de start, helaas had Naldo nogal de start gemist en zat hij op een plek waar hij absoluut niet moest zitten maar hé kan gebeuren.
Afbeelding
Nog een foto onderweg
Afbeelding
Toen de finish Naldo heeft het nog wel geprobeerd maar veel zat er niet meer in ach volgende keer beter ik ben altijd trots op hem.
Afbeelding
Daarna op naar de afzadelplaats
Afbeelding
Afzadelen
Afbeelding
En daarna een welverdiende douche
Afbeelding
En weer uitstappen
Afbeelding
En nog een filmpje van de koers.

Misschien geen prijs maar we hebben een ontzettende leuke dag gehad en daar gaat het immers om!
Heb je vragen stel ze gerust!!

Angela

Re: Naldo gaat over de grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:41

Nu ben ik totaal niet thuis in de renpaarden...

Dus vandaar de vraag: is dit paard op de ribben niet iets aan de dunne kant? Ik zie echt super spieren op de achterhand en het front, maar mis wat vet op de ribben? Of is dit een bewuste keuze ivm iedere kilo is er 1 om mee te nemen?

Neem echt aan dat jullie absoluut super voor dit paard zorgen, en neem daarbij dus ook aan dat er een reden is voor dit gewicht, dat voor een "gewoon" paard te weinig zou zijn?

Lijkt me wel gaaf hoor, om zo hard, maar met controle rond te mogen crossen! Train je het paard zelf ook?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:44

Het ribbig zijn komt inderdaad omdat hij gewoon super afgetraind is sterker nog hij zou nog wat kilo's kwijt mogen bij zijn buik maar vindt het goed genoeg zo.
Rond de winter staat hij dus met berenvacht en dikke buik hihii.
Ik train hem altijd zelf hij komt op de baan maar gaat vaak mee op buitenrit en andere uitstapjes.
Als ik met vriendinnen ga rijden gaan ze ook altijd op Naldo omdat het een super fijn paard is.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:46

Gaat zo'n renpaard op buitenrit dan niet -niet bij te houden- hard? Of is het gewoon een gouden paard (inclusief zijn prachtige glans op de foto's) dat weet wat wanneer de verwachting is?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:47

Interessant topic, zeg!

Hij valt wel op met zn groene hoofdstel! :)
En waren jullie de enige die hun paard invlochten? Ik zie verder allemaal wapperende manen, namelijk.

(Oh: volgens mij staan er 2 dezelfde foto's tussen...)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:47

Prachtig dier zeg.

Lijkt hij nou overbouwd? Of is dat de manier van foto's maken waardoor dat zo lijkt?

Super dat je hem zelf traint. Rijdt je ook zelf wedstrijden of is dat weer een heel ander 'stuk' van de sport dan het trainen?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:51

Wauw gave foto's zeg! ik vind racen zooo gaaf! Respect voor jou en je paardje, super gaaf.
Ik hoop dat je nog wat vaker foto's plaatst :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:53

Angela schreef:
Gaat zo'n renpaard op buitenrit dan niet -niet bij te houden- hard? Of is het gewoon een gouden paard (inclusief zijn prachtige glans op de foto's) dat weet wat wanneer de verwachting is?

Hij heeft echt echt een gouden karakter.
Je kunt er werkelijk alles mee. Fluiten is langzamer en klikken is sneller.
En als je buiten bent weet hij dat we niet hard gaan en op de baan moet je gewoon gelijk bij de afsprong al zeggen nee we gaan niet hard en dan blijft hij 1 tempo door gaan.
Heeft een jongen op hem lessen gehad op de baan en die kon hem niet baas, toen ging hij niet sneller ondanks alle fouten die die jongen maaktte.
Stoppen deed hij alleen ook niet dus ging hij 3 keer rond hahah heb smakelijk gelachen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:54

mairead schreef:
Interessant topic, zeg!

Hij valt wel op met zn groene hoofdstel! :)
En waren jullie de enige die hun paard invlochten? Ik zie verder allemaal wapperende manen, namelijk.

(Oh: volgens mij staan er 2 dezelfde foto's tussen...)

Ik knot hem als ik daar zin in heb.
Het hoeft niet het mag wel. Ik doe het soms omdat hij een ongelovelijke iele nek heeft en zo lijkt het nog een beetje iets, maar als ik de manen laat hangen -O- .

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 23:55

MarliesV schreef:
Prachtig dier zeg.

Lijkt hij nou overbouwd? Of is dat de manier van foto's maken waardoor dat zo lijkt?

Super dat je hem zelf traint. Rijdt je ook zelf wedstrijden of is dat weer een heel ander 'stuk' van de sport dan het trainen?

Nou ik wil zelf ook weer gaan rijden, maar daarvoor moet ik weer heel wat kilootjes kwijt en dat is niet makkelijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 23:58

Gaaf hoor. Je ziet weinig mensen op Bokt die in de rensport actief zijn.

Het leek mij altijd enorm gaaf om daar je werk van te maken maar qua lijf (ben niet dik maar slank is het ook niet) en 1 erg slecht knie is het nooit een optie geweest.

Zit dus wel wat 'afgunstig' naar je te kijken, haha. Hoop voor je dat het lukt qua afvallen en dat je dan zelf weer met hem kan gaan rijden. Wel een super mooi doel!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 00:03

Ik heb misschien 5 of 6 keer in de koers gereden.
Ben helaas gewoon erg zwaar van mezelf wordt ook snel dik.
Het programma voor 2013 is zojuist online gekomen en ik hoop 31 maart mijn eerste koers met hem te hebben 1900m.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:16

Heel tof om te zien. Succes met jullie eerste koers samen!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 00:51

Wat leuk om dat zo eens te zien!
Ik dacht eerst ook hee ribbetjes maar als je het totaalplaatje ziet is ie gewoon het paarden-equivalent van zo'n afgetrainde marathonlopende mens. :j

Hij is alleen maar spier... maar wat een aandoenlijk koppie zit er toch altijd op die dieren zeg, ik vind dat zo'n grappig contrast omdat ik dus bang zou zijn een bommetje onder de kont te hebben als je er gewoon op zou stappen. :=

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 00:54

Haha van mij mag je zo langskomen en eens proberen.
Hij weet natuurlijk wel wanneer het moet gebeuren.
Als ik hem nou thuis uit de wei halen moet ik hem zo onderhand vooruitsleuren.
Al gaat er een bom af zeg maar hij doet zijn ding wel, niet omdat hij het niet leuk vindt maar het is gewoon zo'n relaxte peer.
En dan ben je op de koers en dan verandert hij helemaal nog steeds mega braaf, maar in de paddock sterk en naar de baan toe moet ik soms vragen of de jockey helpt om hem onder controle te houden haha.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:19

Hahaha nou ik weeg wel een stuk meer dan de gemiddelde jockey en ik zit graag lang kan ik je wel vertellen. _O-

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 01:28

Nou hij wordt ook met een gewoon zadel gereden hoor.
Want anders als ik op buitenrit ga kom ik er niet meer terug op mocht ik er vanaf vallen en dat is niet handig!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 01:30

Nee dan moet je een opvouwbare ladder meenemen. :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 01:32

Ja en dan heb je wel eens bankjes en omgevallen boomstammen op je pad en dan kan ik er wel verder opspringen maar vanaf de grond kan ik niet.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:49

NALDOOO!

opvouwbaar trapje neem ik dan de volgende keer wel mee :') goed idee...

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:11

Super gaaf!! zou het ook zo graag een x willen doen! helemaal Fan van de rennen! haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:24

hahah Lon ik zie je al gaan, ach 1 ding is zeker hij zal er niet van op of om kijken als jij een opvouwbare nek op zijn nek mee neemt.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 23:54

Echt super gaaf dit!
Wou dat ik dit kon doen!

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:21

Nando is echt gaaf! Lijkt me zo geweldig om jockey te zijn echt supervet :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:35

Wat gaaf zeg! Er was wel iets wat me opviel bij het kijken van het filmpje. De galop van de paarden verschilt nogal. De paarden op kop leken veel smaller te sporen dan die van jou. Is dat gewoon natuurlijke aanleg/voorkeur of ligt daar een andere oorzaak aan ten grondslag? Omdat je aangaf dat hij liever linksom loopt kan ik me bijvoorbeeld voorstellen dat hij de andere kant op ook anders spoort....