Vorig jaar heb ik beloofd om wat topics te maken over Naldo zijn koers avonturen.
Dit is er echter niet meer echt van gekomen.
Omdat het rensportseizoen weer voor de deur staat hier toch nog een topic over zijn uitstapje naar Krefeld.
29 juli was het zo ver, het was mijn eerste buitenlandse start met hem.
Dit op een wat hardere baan wat hij absoluut niet fijn vindt en dan ook nog eens rechtsom.
Voor mij was het dus echt even afwachten hoe het zou gaan en vooral genieten!
Ik had voor hem de jockey Jan Palik uitgekozen en dat was een super keuze achteraf hij kende Naldo namelijk al vanaf het moment dat hij ingereden is.
Naldo is begonnen op een renstal in Duitsland waar Jan Palik ook rijdt, zo kwam ik dus wat dingen over mijn paard te weten.
Allereerst 'S ochtends wassen en klaarmaken

Aangekomen op de koers eerst alle zaken geregeld en een uurtje voor de koers begonnen om hem verder te poetsen en klaar te maken.
Voor de stal

En na de laatste poetsbeurt en hoefvetje etc etc was hij klaar om warmgestapt te worden.

Samen met een kennis vlak voordat we naar de pre-paddock mochten terwijl hij de paarden over de baan hoort galloperen.

Dan in de pre-paddock net voor het zadelen

En het zadel ligt er ook op

Daarna heb ik tot de ren geen foto's meer want pap heeft bij mij gestaan in de paddock.
Net na de start, helaas had Naldo nogal de start gemist en zat hij op een plek waar hij absoluut niet moest zitten maar hé kan gebeuren.

Nog een foto onderweg

Toen de finish Naldo heeft het nog wel geprobeerd maar veel zat er niet meer in ach volgende keer beter ik ben altijd trots op hem.

Daarna op naar de afzadelplaats

Afzadelen

En daarna een welverdiende douche

En weer uitstappen

En nog een filmpje van de koers.
Misschien geen prijs maar we hebben een ontzettende leuke dag gehad en daar gaat het immers om!
Heb je vragen stel ze gerust!!