Zure merriekuren ITP, hilarisch!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Zure merriekuren ITP, hilarisch!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:35

Vandaag met mams naar stal geweest, en wat een geweldige foto's heeft mijn lieve moedertje gemaakt _O- Ik lachte me dood toen ik ze net bekeek, dus ik dacht: delen die handel! :D

Afbeelding
Geloof het of niet, maar echt: Daisy & Jembe zijn 2 handen op 1 buik. Als ik Daisy mee neem naar de piste/wei/de baan op, schreeuwt Jembe moord en brand om haar, en hoewel Daisy altijd wel blijft luisteren naar mij, is ze toch altijd opgelucht als ze weer naar haar maatje kan. De 3 andere paarden naast hen boeien hen niet echt, ze hangen echt super hard aan elkaar. Soms is dat wel irritant haha.

Afbeelding
"Pff baas, moet je nu echt hier komen vegen waar ik sta?" Ik was al beginnen vegen, maar meestal gaat Daisy dan daar staan waar het het vuilste is :+

Afbeelding
"Waar blijft mijn appel?!"

Afbeelding
"Iieh baas help grote engend van hier naast wil me weer pesten!"

Afbeelding
Echt, moest ik haar niet beter kennen zou ik nog medelijden krijgen _O-

Afbeelding
Als blikken konden doden... }>

Afbeelding
En voila, ziehier waarom mijn paard zo lekker zuur kan zijn :D Jembe lijkt vooral lichtelijk jaloers te zijn als ik er bij ben, als Daisy met mij bezig is. En dan gaat hij haar liggen pesten, en haar pitsen met z'n lippen. Ze bijten niet echt hoor, is vooral veel lip-werk. Maar omdat Jembe zo groot is, kan hij er makkelijker bij haha. Maar aan de andere kant is Daisy altijd zo stiekem om steeds een deel van zijn hooi in te pikken _O- Ze zijn elkaar waard, de pestkopjes! Soms gaan ze samen los, soms zetten we ze bewust apart. Jembe is pas 3 geworden, en die weet echt van geen ophouden, terwijl hij nog loopt te spelen is het voor Daisy al genoeg geweest, maar dat snapt die grote neus niet altijd :+ Ze zijn hartstikke verlieft op elkaar hoor, maar af en toe lopen ze elkaar gewoon lekker te klieren :j

Afbeelding
Kusjeeeeeee? :D

Afbeelding
Tja, als ik er bij ben, is Daisy nogal beschermend :o Ze wordt ook echt boos als ik aan een ander paard kom, ik ben van haar, niet andersom :D

Ach, als ik morgen op stal aankom, staan ze waarschijnlijk schoftje-krab te spelen _O-

Anoniem

Re: Zure merriekuren ITP, hilarisch!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:36

Jeetje die lijkt niet lief :+

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:37

[***] schreef:
Jeetje die lijkt niet lief :+

Bwa, merries he :+ Ze zijn echt schattig hoor samen, maar af en toe botst het al eens _O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:38

Haha lekker stel.
Met die oren plat lijkt Daisy op een ezel.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:39

luuntje schreef:
Haha lekker stel.
Met die oren plat lijkt Daisy op een ezel.

Neeee dat mag je niet zeggen da's gemeen :')

margoclinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:40

whahahaha _O- _O- _O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:40

Haha wat een zure pruim op de foto's. Prachtig. _O-

LotusT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 16:41

tjeuh...als blikken konden doden had je nu niet veel reacties gekregen... :P

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:44

_Ekenna schreef:
Haha wat een zure pruim op de foto's. Prachtig. _O-

Misschien doet de boer stiekem citroenen in haar eten :j

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:44

LotusT schreef:
tjeuh...als blikken konden doden had je nu niet veel reacties gekregen... :P

Ja da's ook waar _O-

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:14

JunkDeLuxe schreef:

Dat zou ik toch maar eens gaan navragen dan! _O-

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:25

Jeetje, die kan idd lekker zuur kijken, geweldig! :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:28

Ezels zijn ook lief.
En ik ben gek op flaporen :+ .

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:44

Briljant, complimenten voor je moeder ook, om zo'n reeks aan "gezellige" familie-foto's te schieten, hahahaha!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:46

Lekkere boze blikken allemaal :D
Schitterend!

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:49

Nu ben ik wel benieuwd hoe ze er in hun "lief-modus" uitzien haha :=
Hilarische foto's , wat kunnen paarden toch ook weer vuil kijken! ^^

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:52

Haha heel herkenbaar! Mijn verzorgpaard heeft ook een maatje (van dezelfde eigenaar) en die kunnen ook niet met óf zonder elkaar. Vooral mijn merrie vind het heel erg om bij haar maatje weg te gaan (die is ruin). Mijn merrie plaagt hem natuurlijk regelmatig in de wei, blijft een merrie, en als ik sta op te zadelen, doe ik dat altijd voor de stal, en de ruin ziet dan zijn kans en gaat lekker in haar kont bijten!

Heb er nog wel een foto van:
Afbeelding

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:04

amyyy55 schreef:
Nu ben ik wel benieuwd hoe ze er in hun "lief-modus" uitzien haha :=
Hilarische foto's , wat kunnen paarden toch ook weer vuil kijken! ^^

Dat is het probleem, zolang ik in de buurt ben (en dat is wel nodig, voor een foto _O- ) gaan ze om aandacht strijden: Daisy om de mijne, Jembe om de hare :+ Zijn grootte is echt in zijn voordeel, als Daisy aan het eten is in haar stal, kan hij net aan de deurstijl bijten, vlak bij haar hoofd dus, en laat mijn Daisy nou niet zo'n deler zijn :+ .. Etensbak vak niet te verplaatsen; in de 2 donkere hoeken wil ik dat gewoon niet, en in de andere lichte hoek hangt de waterbak. Jammer dat mijn staldeur niet links staat ipv rechts :+ Als ik Daisy terug meeneem naar stal, staat Jembe haar ook altijd op te wachten om haar in haar kont te pitsen, dus da's ook niet zo handig :+ Ze klieren altijd als ik er ben, maar echt, als je hen dan uit elkaar haalt, slaagt Jem volledig in paniek :+ Ze kunnen niet met, maar ook niet zonder elkaar denk ik }>

Als ik Daisy de uitloop uit begeleid, raakt Jembe al lichtelijk over zijn toeren. Als ik 10 meter later uit zijn zicht ben, begint hij te hinniken. Gelukkig doet hij dat niet aan één stuk door, mij we horen hem geregeld roepen. Het is dat ik gisteren de stal ben gaan aanvegen terwijl Daisy op de piste stond (normaal blijf ik altijd bij haar), dat ik voor het eerst echt zag hoe hard hij over zijn toeren was.. Hij staat heel de tijd te ijsberen, wat niet altijd makkelijk is voor zo'n giga paard dat met zijn lijf nog niet altijd blijf weet :+

Binnenkort gaat ie geregeld op verplaatsing rijden (wij hebben geen binnenpiste), ik ben benieuwd of hij Daisy zomaar kan achterlaten :=
Daisy heeft er minder moeite mee, zolang ik bij haar blijf. Toen ik haar gisteren alleen liet, bleef ze aan het hek over en weer lopen. Maar dat deed ze altijd al, als ik haar alleen liet, ook op de vorige stal, en daar had ze niet zo'n maatje op deze manier (hier hebben ze beide een uitloop aan de stal, op de vorige stal stond ze echt in een volledig afgesloten stal, dus was er geen fysiek contact mogelijk, tenzij op de wei met haar vriendinnetje). Het maakt haar eigenlijk niet zoveel uit of ik er bij ben of een ander paard, ze wil gewoon niet alleen staan.
Ook al ziet ze vanuit de piste 5 andere paarden, die allemaal in hun uitloop staan, de dichtste op zo'n 20m van haar.. Maar als ik dan niet bij haar ben, en Jembe ook niet, en Jembe staat op haar te roepen... Dan wil ze toch liever terug naar stal :o

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:15

_Ekenna schreef:
JunkDeLuxe schreef:

Dat zou ik toch maar eens gaan navragen dan! _O-

Op de vorige stalling was ze ook al zo zuur haha. Gelukkig is ze dat wel niet altijd!

Ik moet wel zeggen, vorige zomer heeft Daisy een trap gekregen van een haflinger, toen ze samen los stonden in de piste.
Ging eigenlijk heel de tijd goed, ze waren overburen en stonden regelmatig samen in de piste, heb echt leuke foto's van hen, samen drinkend van een plas enzo.
Maar toen stonden ik en de eigenaar van de haflinger aan de draad, en zij had wortelen vast.. Tja, als er eten in het spel komt, dan vraag je er om.. Resultaat: Daisy is in de ribben getrapt, gelukkig niet hard en ook helemaal niet ernstig, maar daarna werd ze wel extra zuur naar andere paarden -O- Toen ik haar los liet met een potentieel weidemaatje (toch maar niet gedaan :') ) wilde ze die echt aan gort schoppen := Gelukkig kan ze niet mikken, ze miste elke keer _O-

Wat ze ook altijd al had, op de vorige stalling dan toch, als ik haar in de gang stond te poetsen (ik heb nu geen gang meer, vandaar dat ze het niet meer kan doen :') ) en er moest een paard passeren: oren plat in de nek, en naar voren of in een spijl van haar stal bijten :+ Of haar tanden er langs schrapen _O- Ze trapte nooit hoor, en beet ook nooit naar andere paarden, maar ze liet wel merken dat ze het niet fijn vond. Haar weidemaatje daar was een super dominante 20-jarige merrie, die na 2 dagen braaf naar Daisy luisterde :+ Tiqi dreigde, Daisy ging verder :+ Maar als ik haar met een paard samen zet, dat niet dreigt, doet zij ook niks :)

Edit: met rijden eigenlijk ook zo, als we een ander paard passeren gaan haar oren ook plat naar achter en valt ze bijna stil :+
Laatst bijgewerkt door JunkDeLuxe op 25-01-13 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:16

Je foto's doen het niet??

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:18

Rena100 schreef:
Haha heel herkenbaar! Mijn verzorgpaard heeft ook een maatje (van dezelfde eigenaar) en die kunnen ook niet met óf zonder elkaar. Vooral mijn merrie vind het heel erg om bij haar maatje weg te gaan (die is ruin). Mijn merrie plaagt hem natuurlijk regelmatig in de wei, blijft een merrie, en als ik sta op te zadelen, doe ik dat altijd voor de stal, en de ruin ziet dan zijn kans en gaat lekker in haar kont bijten!

Heb er nog wel een foto van:
[ Afbeelding ]

Haha soms snap je ze niet he, ze kunnen niet zonder elkaar, maar kunnen het ook niet laten om elkaar te pesten :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:26

Ik zie geen foto's? :(

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 20:27

_MelloW_ schreef:

Ik zie ze ook niet :(

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-13 11:06

DesireeK schreef:
_MelloW_ schreef:

Ik zie ze ook niet :(

Uhh das raar, de rest ziet ze gewoon wel, ik ook..
Zou niet weten wat het probleem is, heb ze gewoon met tinypic geupload.. :(

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 11:25

Geweldig :')