Nu is het dan zo ver

In Mei deed ik een fotoshoot op het strand en tussen de bollenvelden (of wat er van over was), bij Chess Arabians (http://www.chessarabians.nl). Model waren twee prachtige merries: de zwarte VH Ezrah en de witte Isra Al Mahlika. Ook ging de knappe hengst Khaliq Galvan op de foto. Dit leverde een aantal gave platen op!! Direct had ik een zwak voor Mahlika. Soms heb je dat, geen rationele redenen, puur het gevoel en het feit dat ze zo verdomd veel leek op een mengeling van mijn twee favorietjes op de stoeterij waar ik werk.

Maar hee, paard staat niet te koop, ik ben student en fotografeer daarbij, heb het druk en financiëel gezien geen geld voor een eigen paard. Als ik rond Oktober spontaan uitzicht op een andere extra bijbaan krijg als Sales Promotor voor Canon, begint het te kriebelen, want ik zou nu maandelijks het geld hebben om een eigen paardje te onderhouden, én een spaarpotje kunnen bijhouden. Alleen de aanschafkosten, tja, dat is zonde van dat potje... verder sparen dan maar. En wie zegt dat het wat voor mij is, een eigen paard? Ik besluit niet te gaan zoeken om mezelf niet gek te maken...
Totdat ik natuurlijk nét op Facebook een Marktplaatsje voorbij zie komen. Het is Mahlika
Ze staat te koop of wordt ter lease aangeboden. Even twijfel ik, maar stuur dan toch gewoon een berichtje richting Clementine van Chess Arabians waarin ik de situatie uitleg. Direct zijn zij ook enthousiast, gelukkig maar. Ik kom kijken en ben verkocht. We besluiten dat ik haar voor een jaar kan leasen, zodat ik kan zien hoe het bevalt en hoe het klikt. Het lease-contract wordt ondertekend, ik vind een prachtig plekje hier in de buurt, en amper een week later staat ze hier
Dat ging snel, maar tot op heden nog nergens spijt van, in tegen deel.Nu met het winterse weer was het natuurlijk tijd voor een kleine sneeuwshoot. Fototechnisch geen hoogstaande platen, maar damn wat voelt het goed om je soort-van-"eigen"-paardje op de foto te kunnen zetten. Wat ben ik blij met haar
Lieve Clementine en Patrick, heel erg bedankt voor deze kans!2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Hopelijk genieten jullie net zo van de foto's van 'mijn' Egyptenaar én de sneeuw als wij