Cobe's verknipte metamorfose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe's verknipte metamorfose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:11

Wat krijg je als iemand zonder enige knipervaring besluit om te knippen?
Dan ga je van dit..
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

(hier is trouwens nog niet aan geknipt :P Het is om die reden dat ik besloten had om alles eraf te halen, een halve manenkam is ook maar niks..)

Via dit..
3.
Afbeelding

Naar dit..
4.
Afbeelding

:o

5. [***] vond het eerst nog grappig
Afbeelding

6. Maar dat was al snel voorbij -O-
Afbeelding

Gelukkig liet hij het niet al te erg aan z'n hart komen en besloot er het beste van te maken..
7.
Afbeelding

Halster was even snel terug om omdat ik ineens een paard langs mij door zag lopen, hadden mensen gewoon de poort open gedaan en waren in de piste gaan rijden toen ze van buiten kwamen, terwijl [***] los liep in de piste :+ Even later was de piste voor ons alleen en ging [***] op stap.

8. Hij was niet vuil hoor :P
Afbeelding

9. [***] spotte de wip, [***] :+: de wip :')
Afbeelding

10. Ik ben stoer hé baasje?
Afbeelding

11. Ook even wat actie
Afbeelding

12. [***] zag iets..
Afbeelding

13. Woeshhh, met deze manen ben ik zo snel dat de camera niet eens kan volgen! :Y)
Afbeelding

14. En nog een ontspannen drafje om af te sluiten
Afbeelding

15. Crea-foto om te eindigen
Afbeelding

En verder uh .. tja .. het zal wel groeien hé .. en dan knippen we het wel een beetje beter in model O:)
Bedankt voor het kijken!

NathalietjeB

Re: Cobe's verknipte metamorfose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:12

zonde had je beter sport coupe kunnen doen

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:15

Hoe kom je erbij om dit te doen (vooral zonder ervaring)? Kan me niet voorstellen dat zoiets echt 'per ongeluk' of 'ineens' zo gaat
Het is echt lelijk....

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:17

ghihi arm beest ;)
Hoe kwam het dat de onderste helft eraf was?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:18

tot zover ik kan zien was de helft al weggeschuurd? dan is het idd mooier om het zo weer op een lengte te knippen.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:18

Ik vind dat altijd wel stoer staan, maar dan wel geschoren :))

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:19

jeetje wat zonde zeg :n
waarom ben je niet gewoon cm voor cm gaan knippen ?

Joanne1987

Ow wacht, hij had alleen maar 1 helft! Ik dacht dat het aan 2 kanten hing en dat je uitgeschoten was ofzo := mijn escuses...

Edit, MarlindeRooz is me voor...

EmmyJoycee

Ik vind het niet lelijk! Het groeit weer :) kijk in mijn profiel ik hen het zelf ook gedaan ;) iedereen blijft een eigen smaak hebben, maar ik vind het niet lelijk :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:20

joanne ik zie het nu ook pas :o
sorry TS hoop dat het snel weer helemaal aangroeit

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:20

Volgens mij meen ts dat de helft er al af was, en een halve manenkam er ook zo idioot uitzien ;) Ze heeft dus niet alles voor de lol eraf geknipt.

/3

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:23

Mijn pony had heeeele lange mooie volle manen... Tot dat ze laatst alles er af geschuurd had... Toen heb ik alles er maar afgeknipt net zoals dit, en nu is het juist weer mooier bijgegroeid :) nu zit er al weer 1 handbreedte aan. In het begin ziet het er niet uit en staat alles omhoog, maar daarna heb je weer mooie maantjes hoor ! Dus straks zijn de manen van Cobe nog mooier als eerst !

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:24

zo van de zijkant valt t niet eens echt op ze zouden dan makkelijk aan de andere kant kunnen hangen!
ik hoop alleen wel dat ze weer mooi terug komen voor je haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:25

Haha, ik hoef gelukkig de uitleg al niet meer te doen :Y)
(had het er tussen haakjes voor de zekerheid al bijgezet, maar blijkbaar zonder succes :P ).

[***] heeft zomereczeem en ik zit al jaren te denken of ik niet beter de manen er af zou halen .. Elke keer denk ik 'neen, ik probeer ze volgend seizoen weer mooi te krijgen' en elke keer komt er een bepaald punt waarop hij ineens weer de helft kwijt is .. Dit zie ik nooit aankomen, is soms in de zomer, soms in het najaar maar ook al eens in het midden van de winter geweest ... En een halve manenkam is ook zo'n stom zicht .. Dus hebben mensen vanuit het zomereczeemtopic overtuigd om alles eraf te halen .. en dus heb ik dat maar meteen gedaan voordat ik me bedacht ... alleen is het wel héél kort geworden, maarja, als je de achterkant ziet ... Hopelijk groeit het snel een beetje ;)

@ _Elaine_ : haha ja, dat is ook wel zo :j Maar als je dan aan de andere kant gaat kijken schrik je toch wel als daar ook niks blijkt te hangen :+ :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:38

Ik krijg bijna een hartaanval hahaha :D Mijn zomereczemer heeft ook halverwege haar manenkam een 'gat',
maar ik krijg mezelf niet zo ver om dit af te knippen :')

Stalgenootje heeft dit ook gedaan met haar paard en is heel snel héél leuk gegroeid :D (zware ZE'er!)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:03

Ik knip ook niet kort hoor als mijn ZE-er de manen gedeeltelijk afgeschuurd heeft. Ik wacht dan tot het korte deel hand-breedte is en maak het dan gelijk.

Vroeger mijn vz-pony wel een keer zo geknipt toen ze overal plukken weg had geschuurd in ik op wedstrijd moest.

Wel een leuke foto serie en ik denk dat Cobe er niet mee zit. Gewoon even geen spiegel in zijn buurt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:14

Hmmja, dat is beetje het probleem, zelfs als de achterste manen 'lang' zijn zien ze er nog heel piekerig uit .. Dit was paar maanden terug:
Afbeelding

Dat is het langste en beste dat ze geweest zijn, en als je alles gelijk zou afknippen zou hij nog vooral een hele bos dikke manen hebben, en dan achteraan zowat niks .. om dan ergens op een bepaald moment letterlijk helemaal niks meer te hebben :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:16

Stoer! scheelt een hoop gekam en het staat nog stoer ook!

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:37

Gaaf gedaan Sabine :j Staat hem goed :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:18

Waarom ben je na foto 3 verder gegaan? Naar mijn idee was het daar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:20

Nah, heb ook een hele tijd staan kijken maar het was heel erg ongelijk en het lag ook nog plat vanvoor, terwijl het in het midden omhoog stak .. dus besloten toch maar verder te knippen. (al ben ik toen ook wel de mist in gegaan, waardoor het beetje héél extreem uitgevallen is := :+ ).

Drx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:24

zo vind ik m leuker :o

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:25

Lekker hoor, zo'n korte coupe. Dat heeft mijn mafje met ZE ook een poosje gehad. Is beter dan volle manen met een gat, dat ziet er echt niet uit, of zoals Cobe had, een halve manenkam. Je zou 'm ook nog kunnen scheren, dan weet je zeker dat alle manen even lang zijn en dat staat wel heel stoer. Hoewel dit ook niet misstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:45

Dank je!
Fijn dat er ook mensen zijn die hem zo toch leuker vinden :D

Scheren is spijtig genoeg geen optie, geen scheermachine, en ook niemand op stal, dus dan houdt het snel op :+ Had ook gevraagd aan anderen en iedereen zei 'gewoon knippen, doe ik ook' .. Zo gewoon was dat wel niet heb ik ontdekt :)) maar komt wel goed :Y)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:49

Niet mijn smaak! Maar zo'n halve manenkam ziet er natuurlijk ook niet uit. :)) Zou als je de mogelijkheid hebt wel even de scheermachine er langs halen.