Tosca

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Tosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:28

Sinds beging maart heb ik een KWPNer merrie gekregen haar naam is Tosca. Tosca is een nakomeling van de hengst wellington en de merrie Elza.
Tosca komt bij een KWPN fokker weg, daar heeft ze een hele nieuwe generatie tot stand gebracht. Nu is Tosca klaar met het fokken en kon ze wel weg.
Voor dat ik met Tosca in aanraking kwam had ik al 2 shetlander ruinen gekocht. zo kwam ik in aanraking met de fokker van Tosca want die zag bij ons opeens 2 shetlanders staan. hij zei: ik had nog wel een paard voor je gehad. van het 1 kwam het ander, al gauw eens op gereden, maar dat ging nog niet zo lekker. mevrouw heeft in totaal 3 jaar lang gewoon niks gedaan en leuk in het land gestaan.

op 4 april dit jaar brak ik mijn kuitbeen en dit zag er niet goed uit. voor mijn shetlanders had ik wel iemand die ze kon verzorgen, alleen niemand die mijn paardje kon rijden. zo heeft mijn beste vriendin haar ouders overgehaald dat ze daar naar toe kon. dus hup paardje in de trailer en hup naar Oldetrijne (Friesland). mijn vriendin heeft toen heel veel werk in Tosca gestoken omdat ze behoorlijke protesteerde om wat te willen doen, stappen was geen probleem, totdat ze haar aanspoorden naar draf. ammehoela dacht Tosca en deed niks anders dan bokken en steigeren.

5 weken na 4 april ging het gips weer van mijn been. een weekje later kon ik ook weer lange afstanden rijden in de auto, en dus in de auto gesprongen en gelijk naar mijn paardje gegaan. ondertussen ging het al stukken beter met Tosca. ze luisterde prima naar alle hulpen en bokte niet meer als je over wou gaan naar draf of galop. een paar weken later ging het heel goed met mijn been. zo kon ik het ook niet laten om weer een keer op mijn paard te rijden.

ondertussen staat Tosca al weer lekker bij ons thuis op de boerderij. mijn buurmeisje gaat elke dag even heen om haar wat lekkers te brengen. met mijn been gaat het op het moment niet zo heel goed, weer uitgegleden op vakantie. nu wordt Tosca gereden door mijn buurmeisje en ik houd haar in beweging door te longeren. dit gaat allemaal hartstikke prima.

hier onder wat foto's van mijn mooie meisje

Afbeelding
hier had ik Tosca net en stond ze nog bij de fokker

Afbeelding
en zo is ze nu
Afbeelding

Afbeelding

en hier nog even mijn shetlanders
Afbeelding
dit is wigger
Afbeelding
en dit is walter

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:32

Mooi paardje hoor!
Mooie kleur ook!
En je poowny's zijn ook leuk, de onderste lijkt wel wat op mijne. :j

vanhoorne
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 11:51

Is Tosca nogsteeds bij jou?
Wij hebben namelijk een tosca

mammaloetje

Berichten: 433
Geregistreerd: 25-09-11
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 11:59

vanhoorne schreef:
Is Tosca nogsteeds bij jou?
Wij hebben namelijk een tosca


Nee helaas heb ik Tosca al een aantal jaren niet meer. Waar ze nu zou zijn weet ik ook niet, maar zou haar graag nog eens zien

hagelslag
Berichten: 9031
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 12:00

vanhoorne schreef:
Is Tosca nogsteeds bij jou?
Wij hebben namelijk een tosca


Als je kijkt bij haar profiel zie je dat tosca schijnbaar verkocht is.
Misschien ts een pb sturen zodat ze dit bericht leest


Edit. Ts heeft t al gelezen