Ik liep op een Tinkerfokkerij rond al een tijdje en was verliefd op een bruine tinker met zwarte manen en staart, en wou haar wel eens uit proberen om eventueel daarna te kopen. Kort verhaal, zij werd het niet

1e dag van mij

Maandje later helemaal kort geknipt

Ik wist dat er keuringen waren voor Tinkers, en leek me wel leuk om met Anouk aan zo'n keuring mee te doen. De fokkers raadde me aan om ermee te wachten tot ze 3 jaar zou zijn. Heb ik dus gedaan, met een geweldige uitslag! Van alle kanten hoorde ik al van dat is geen Tinker etc etc. Ze is uiteindelijk dagkampioen, kampioen 3jr en ouder, stermerrie, en Nederlands Reserve Kampioen geworden in 2004!

Toen kwam de tijd aan van het beleren. Stap en draf waren geen probleem, maar galop was er moeilijk in te krijgen bij haar. Met uiteindelijke hulp is het goed gekomen, maar er was een tijd dat ik het vetrouwen in haar kwijt geraakt ben doordat ze me er zo hard afgegooid had dat ik een paar weken met een gekneusde rug rondgelopen heb. Op aandringen van mijn toenmalige stalgenoot en goede vriendin ben ik na de hulp die ik kreeg doorgegaan, en met succes. Eindelijk lukte het!
In 2006 heb ik haar laten dekken en was ze drachtig van haar 1e veulentje. Rijden deden we natuurlijk ook nog

In 2007 werd er een mooi vosbont hengstveulentje, genaam Boyan, geboren! Wat was ik trots op hun twee! Hem heb ik verkocht aan bokker diannem waar hij een supertehuisje heeft!
http://4.media.hyves-static.net/7527447 ... 44771.jpeg
In datzelfde jaar is Anouk weer gedekt, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling.... Heb besloten het veulen te laten komen en daar ook een goed baasje voor te vinden.
In 2008 is dus weer een hengstveulen geboren. Dit keer een vosbonte Pintalloossa. Hem heb ik ook een goed baasje kunnen geven. Hij is verkocht aan bokker jisseman waar hij een supertehuisje heeft!
http://8.media.hyves-static.net/6632659 ... 65911.jpeg
Na jaren een beetje recreatief rondgehobbelt te hebben, begonnen we in 2010 een beetje dressuur te rijden (recreatief). Dit pakte ze echt lekker op, en ook ik begon het te leren.

In mei 2010 heb ik haar verhuist naar een kleinschalige pensionstalling vlakbij het bos en hei en daar begonnen we met buitenrijden en lekker verder ons eigen ding doen.

Ook kreeg ze weer een bijrijdster die lekker met haar bezig ging.

Tot 2012 hebben we verder vooral genoten van dressuren, springen, losspringen, losgooien, buitenrijden, buitenwandelen, en natuurlijk moest ze veel poseren voor mijn camera.

1 september dit jaar was toch wel het ultieme moment voor ons in die 9,5 jaar. Na al die jaren wedstrijdangst te hebben gehad heb ik toch besloten om eens mee te doen met de Tinkerdagen in Leusden waar je onofficeel kan starten. Ik begon met een A proefje en heb daarmee 2x een 1e plaats gehaald!

Voor volgend jaar staan er weer leuke plannen, en ik hoop nog vele jaren erbij te kunnen optellen bij die 9,5 jaar