Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 14:33

Een paar weken geleden, werd ik onverwacht verliefd op een veulentje van een marktplaats-advertentie.Na een bezichtiging uit nieuwsgierigheid, had ik echt zomaar opeens een veulen gekocht! Ze moest nog wel even bij haar mama blijven, maar vandaag werd ze gebracht!

Na een nacht slecht slapen van de zenuwen, zijn we vanmorgen op tijd vertrokken naar de pensionstal waar Shanice naartoe gaat. Rond 10 uur zou ze daar worden gebracht door de eigenaar. Gelukkig duurde het niet lang, of daar kwam een trailer met een voor mij zeer dierbare inhoud de oprit op.
Afbeelding

Afbeelding


Er klonk wat gehinnik en gebonk op de trailer, maar ze stond gelukkig gewoon en ze was veilig aangekomen!
Afbeelding

Afbeelding

Wauw, ze is er echt! En nog net zo knap als de vorige keer dat ik haar had gezien. Nu nog veilig van de trailer af.
Afbeelding

Ja daar ben je! Natuurlijk roepen naar je mama, heel zielig, maar meisje, hier begint een nieuw hoofdstuk in je leventje.
Afbeelding

Helemaal alleen zonder je mama meelopen met een mens, en er zijn allemaal paarden die nieuwsgierig een kijkje komen nemen wie je bent.
Afbeelding

Met samengeknepen billen naar het stukje wei wandelen dat we voor je hadden gereserveerd.
Afbeelding

En nu mis ik even wat foto's, want dat ging dus niet helemaal goed. Je kwam de wei in en daar wachtte een braaf paard op je, om vriendjes met je te worden. Helaas vond je het nogal imposant dat het paard op je af kwam lopen en miste je je mama zo, dat je besloot om door het draad heen te lopen, nog voordat we stroom er op konden zetten.

Na overleg besloten om je toch maar eerst in een stal te zetten, om je tot rust te kunnen laten komen. Het was al spannend genoeg vandaag en we willen geen ongelukken, dus mocht je mee naar een ruime stal met vers stro, hooi en water.

Omdat je niet alleen moest staan, kwam de shetlander je gezelschap houden in de stal tegenover je.

Afbeelding


alles verkennen, en natuurlijk ook nog erg gespannen van alles.

Afbeelding

Afbeelding

Als je wat gewend bent zonder je moeder en je voelt je wat meer op je gemak, mag je natuurlijk weer lekker buiten op het land. Ik hoop dat ik je heel veel liefde mag gaan geven en dat je mn vriendinnetje wil worden. Ben trots op je, kleine meid!!! <3

**fotootje van vorige week, nog met mams**
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 01-10-12 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige tag uit titel verwijderd.

Mona14

Berichten: 245
Geregistreerd: 16-11-11
Woonplaats: Ermelo

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:42

Gefeliciteerd met Shanice en heel veel plezier met haar! Ze is een hele mooie merrie.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:45

wauw wat een mooierd! en wat heb je het lief geschreven zeg! ik hoop dat jullie samen nog mooie momenten mogen beleven!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:45

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat ene lief snoetje!

love_Soraya

Berichten: 3827
Geregistreerd: 12-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:47

wauw heel mooi zeg, als dat niet een prachtig paard wordt <3

Girassol

Berichten: 1873
Geregistreerd: 13-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:48

Wat een mooierd, veel plezier met haar!

flodske

Berichten: 91
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:49

Wat een dropje ! <3

Veel plezier met haar

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:55

Leuk dier!! Dat gaat wat moois worden!

Hoe ga je haar houden? Gaat ze nog de opfok in? Een pensioenstaling lijkt me niet zo plezierig voor een veulen..Of mag ze gewoon het hele jaar in een kudde?

rocymax

Berichten: 6487
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:01

Omdat ze van die lieve witte beentjes heeft en voskleurig doet ze me heel erg denken aan Huugje toen die aankwam :D Wat een moppie, heel veel plezier met haar <3

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:12

Wat een leukerdje!

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:13

Dank jullie voor de lieve reacties! Ze komt inderdaad in de kudde op het land. Dat is een gemengde kudde (zonder hengsten uiteraard) met alle leeftijden en rassen door elkaar. Maar eerst een paar weken op een kleiner stuk met 1 maatje, omdat ze nog maar heel weinig in handen is geweest en ik haar eerst wil leren kennen en wat handmak, borstelmak, voetjes-optil mak wil hebben, voordat ze de grote kudde in verdwijnt. Anders krijg ik daar een hele moeilijke klus aan denk ik.

Turbie

Berichten: 457
Geregistreerd: 07-07-10

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:28

Wat een superleuk ding!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:30

Ah wat leuk! Gefeliciteerd :)

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:43

Bedankt!!

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:57

Ahh je kleine meid zo de grote wereld in :D . Ze ziet er goed uit het is allemaal wennen he. Hebben ze haar niet eerst op haar anderen stal afgespeent?

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:07

gefeliciteerd, wat een mooi veulen :j

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 19:10

Wat grappig, volgens mij hebben wij jullie vandaag nog zien rijden! We hadden het nog over de rode Jeep en de stevige trailer die erachter hing, dus vandaar dat ik het nog weet ;) Wij reden elkaar voorbij ergens bij Boerakker in de buurt, kan dat? Wij met een grote zwarte Jeep en een zilveren trailer erachter.

Silpanzano94

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Goes

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:05

Wat een liefje zeg!! heel veel plezier! :-)

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [ITP] Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 22:41

Nee ze was helaas nog niet afgespeend, dus die eer is nu aan ons. Ze was vanavond al wat rustiger (ik denk ook uitgeput), eet en drinkt goed en trekt nu al wat naar haar nieuwe shet-vriendje toe gelukkig.

Rindin, ze is door de oude eigenaar gebracht en ik heb haar op haar nieuwe adres opgewacht. Ik weet niet precies waar Boerakker ligt, maar ze is vanuit Peize naar Hoogersmilde gekomen :)

Bedankt voor de leuke reacties weer!

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:50

Vanmiddag na het werk weer naar haar toe geweest. Ze was de nacht goed doorgekomen, nog wel veel hinniken, maar de onrust wordt gelukkig al iets beter. Ze wil heel graag mensen om zich heen hebben en wordt wat onrustig als ze weer weg gaan.

Wat een ontzettend lief en zachtaardig meisje is ze! Ze heeft vandaag haar eerste poetsbeurtje ondergaan en deed dat echt super. ik kon haar overal aaien en borstelen en ze vond het zelfs lekker ipv dat ze bang was. Halstertje om doen ging ook super en ze probeerde melk te drinken aan mijn vest en handen, het schatje. En dan te bedenken dat ze tot 5 dagen geleden nog nooit een halster om had gehad, laat staan geaaid of geborsteld was. **helemaal verliefd**

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Re: Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:27

Wat leuk ze staat bij ginny? (althans zo van de foto's af te zien)
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:33

Ah, die ogen!!! Smelt, smelt.......
Gefeliciteerd en heel veel plezier met d'r !

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:35

Wat een onwijs leuk dier! Veel plezier met haar.

xBella

Berichten: 89
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Ze is er!! Welkom lief veulenmeisje Shanice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:45

Ik smelt helemaal <3

Muronia

Berichten: 19645
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 20:14

NienSCHaap, ik ken de mensen nog niet allemaal van naam, maar volgens mij heet 1 van de dochters idd Ginny :J

Vanmiddag weer bij haar geweest. Het gaat weer een stukje beter. Ze hinnikt niet meer en is meer tevreden. Ze reageert nog wel op menselijk bezoek, maar dat is heel logisch. Tweede poetsbeurt ging heel goed, Shanice vindt borstels wel lekker smaken en was daar drukker mee dan het poetsen zelf hihi.

Even een paar fotootjes met mn telefoon gemaakt vandaag:

Nieuwe mammie, weet je ECHT heel zeker dat je geen melk geeft??
Afbeelding

Oké, dan proberen we die rare kleine brokjes wel die je steeds in mijn bakje doet
Afbeelding

Dat is nog best moeilijk, om die te eten! "kauw-kauw"
Afbeelding

Maar stiekum toch best wel lekker!
Afbeelding

Maar het gras dat nieuwe mammie heeft geplukt, is nog veeeeel lekkerder! p.s. check ook even mn nieuwe halstertje, cool he?
Afbeelding