Eggie Oops van 0 tot 3,5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Eggie Oops van 0 tot 3,5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:11

Percyleen had al een mini topc gemaakt, maar hier de uitgebreide versie...

Bijna 4 jaar terug was er op bokt in een topic een meisje met een 2,5 jarige merrie die dragend bleek te zijn, Uiteraard was dat niet helemaal de bedoeling,Ze heeft de merrie als 2 jarige gekocht met de bedoeling er na een jaar lekker mee te kunnen rijden, de merrie werd wel erg dik, en er bleek een veulentje in te zitten.
Dit "meisje"was percyleen, en op de 1 of andere manier was ik erg nieuwschierig naar het veulentje,

Op een dag was daar het topic, en sjee ik was verkocht...en wat blijkt, percyleen wilde het merrieveulen graag verkopen. Na wat pb's mocht ik wel langskomen om te kijken:)
eggie 10 dagen oud:
Afbeelding
Afbeelding
Vanaf moment 1 was ik verkocht, en eggie gelukkig ook:) ( die sprong bij binnekomst van de stal al op schoot haha)
en wat is het geweldig, je veulen helemaal te zien opgroeien....
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... 120x25.jpg
Afbeelding
Afbeelding
van 5 maand tot 1 jaar heeft eggie met 2 hengstjes bij vrienden in de opvang gestaan, helaas moesten we na een jaar op zoek naar wat anders, om niet nog meer ongewenste veulentjes te krijgen:)
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... 201019.jpg
Afbeelding
na een onverklaarbaar gat in haar schouder en later in haar borst, besloten eggie toch maar dicht bij huis te halen..
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... sinter.jpg
heel leuk plekje in de buurt gevonden, waar ze overdag in een groep met 3 paarden naar buiten gaat, en s'nachts gewoon op stal.
Afbeelding ( zo vies kwam ze uit de opfok)
en speciaal voor de mensen die niet willen geloven dat eggie lelijk is geweest:
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... april2.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... t20104.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... 0inter.jpg
en nu is eggie 3,5 :D en vind zichzelf al heel groot en volwassen, en laat duidelijk merken dat ze toe is aan wat "werk", altijd direct bij het hek staan, hinneken als je met een ander paard weg gaat, naast de bak mee rennen, en als je dan nog geen aandacht krijgt: spring je gewoon uit de wei, of til je er tuinhekjes uit:), kortom eggie wilde wat doen.
Dus zadeltje er op, en wat gelongeerd af en toe, en deze week was het tijd voor een stapje meer. en ben ik gaan zitten, we wandelen wat rond door de bak, en lopen/ rijden een stukje langs de weg. Ze is nog jong genoeg en op deze manier kan het heerlijk zonder stress of spanning:) echt genieten:)
percyleen op de hoogte gesteld, en die is gister wezen kijken, en heeft foto's gemaakt. verwacht geen hoogstandjes te paard/ met paard.zit er voor de 3 e keer op.
Afbeelding

http://i70.photobucket.com/albums/i101/ ... 95c0db.jpg

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zoals jullie zien, genieten we volop! bedankt percyleen dat ik eggie als veulen al mocht overnemen *\o/*

PercyLeen

Re: Eggie Oops van 0 tot 3,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:19

Wat gaaf zo :) En ik sta nog steeds achter de verkoop, ik had me geen beter thuis voor haar kunnen wensen!!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:19

lekker ding is het toch geworden! Heerlijk dat het allemaal zo ongecompliceerd gaat met het zadelmak maken! Erg leuk om te zien en natuurlijk van jou te horen *\o/* *\o/*

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:24

Wat leuk zeg , heel veel plezier samen !!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:27

Wat leuk om eggie weer te zien, toch een van de 'beroemde' bokt paarden :) Ze is mooi geworden zeg!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:36

percyleen: ik doe mijn best een goede baas te zijn, vind het ook erg leuk dat je nog vaak komt kijken:)
inkepink: fijn te horen dat je nog niet dol word van mijn eggie talk.
casca en tootje: dank je wel.. zo gaat het niet zo snel, maar dat komt later wel...

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:50

Wat een leukerd! Ze is mooi uitgegroeid :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 23:03

Wat een mooierd zeg! Die is leuk opgedroogd! :+:

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:25

Wauw, die is gaaf geworden! <3

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 19:12

Waaauw ik ben ook verkocht! Damn wát een knapperd. :) Heel veel plezier nog met dr en succes met het inrijden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:32

Wat is ze mooi uitgegroeid! Nog veel plezier samen :)

Gizmo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:49

wat gaat dat snel zeg...
die is toch ff mooi uitgegroeit

christamaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:54

Super mooi zeg! En wat een schattig paardje.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:55

Afbeelding
Blind vertrouwen in man en paard! De beste basis ;)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:00

Super leuk om te zien zeg! Wij hadden de moeder van Eggie toen ook bijna gekocht maar hebben uiteindelijk toch voor een andere merrie gekozen. Ik heb Eggie sinds die tijd wel een beetje in de gaten gehouden en ze is echt prachtig uitgegroeid zeg! Ze lijkt het ook wel prima te vinden dat je erop zit, het ziet er heel fijn uit :j Heel veel plezier met haar.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:05

Oh wat mooi om te zien zeg! Wat is ze prachtig geworden :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:09

Jose22 schreef:
Super leuk om te zien zeg! Wij hadden de moeder van Eggie toen ook bijna gekocht maar hebben uiteindelijk toch voor een andere merrie gekozen. Ik heb Eggie sinds die tijd wel een beetje in de gaten gehouden en ze is echt prachtig uitgegroeid zeg! Ze lijkt het ook wel prima te vinden dat je erop zit, het ziet er heel fijn uit :j Heel veel plezier met haar.

Bij Maarten? Als 2 jarige? Of toen ze voor de 2e keer terug was bij Maarten?

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:10

Als 2 jarige bij Maarten :j Niet lang daarna kreeg hij een 3jarige Unistar binnen die we toen gekocht hebben.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:10

Jose22 schreef:
Als 2 jarige bij Maarten :j Niet lang daarna kreeg hij een 3jarige Unistar binnen die we toen gekocht hebben.

Wees maar blij met je keus ;)

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:13

Nou, die van ons is ook een behoorlijke uitdaging, met helaas al 3 jaar hoefkatrolontsteking/ schouderblessures. Dus ook deze keuze is niet alles ;) Maar Eggie blijft leuk! En die gaat het natuurlijk hartstikke goed doen.

Annie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:42

wat leuk! Dat lijkt me echt nog eens super tof inderdaad vanaf veulen af aan hebben en dan zelf inrijden. super mooi beestje :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 15:55

wat een supermooi paard..en altijd leuk om je paard op te zien groeien. :)

Maar waar ik nieuwsgierig naar ben..en ik ben wel van mening dat vertrouwen goed is hoor in je paard. :j
Maar je zit er zo´n drie keer op en je gaat naar buiten?
Ik zie een vrij oplettend paard die op de laatste foto toch wel wat passen opzij lijkt te hebben gezet om iets wat links buiten beeld spannend is.
Als ze dan toevallig schrikt is dat niet erg,want je zult niet naar buiten gaanals ze niet verkeersmak is.
Maar dan heeft ze wel ineens door dat je er echt opzit en dat is gevaarlijk...als ze gaat lig je ernaast en rent je paard over de openbare weg.

Ik heb toevallig die fout gemaakt. ik kon op mij jonge ruin zo gaan zitten en rondstappen, geen probleem. Noot gek gedaan. Stapte al hele stukken.
Tot hij een keer schrok en nog meer schrok omdat hij mijn gewicht nu voelde terwijl hij opzij schoot. Dat is toch anders als stappen.
Ik kan je vertellen dat ik vrij pijnlijk geland ben en dat nog weken gevoeld heb.
Je manier vind ik super en heel paardvriendelijk, maar dat n al naar buiten gaan vind ik vrij onverantwoord.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:03

Ik wil daar wel even op reageren. Eggie kijkt, lijkt me logisch, doet die van mij gelukkig ook. Weleens bij de echte zadelmakmakers onder ons geweest? Die gaan de eerste dag meteen met die beesten naar buiten JUIST omdat ze daar vanalles zien en daardoor minder bezig zijn met de ruiter op hun rug.

Daarnaast blijft het gevaar altijd, Eggie springt ook uit de bak of uit de wei en loopt dan ook op de openbare weg (dit heeft ze al een paar keer geoefend) ;) Ik ga met mijn 7 jarige ruin langs een 80km weg, hij is verkeersmak maar ook geen dooie. Snap je waar ik naar toe wil?

Paardrijden is en blijft een risico waar en hoe je het ook doet.

En ik geloof ook niet dat Rob zomaar los laat :D

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:12

Misschien ben ik wel helemaal in de war hoor, het is ook alweer een tijdje geleden, maar is dit dat veulen uit die Placido merrie?

Wat een knap dier is het geworden zeg!!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 16:13

Klopt helemaal :j