Mijn allerbeste vriend is verkocht, en niet aan mij... Ik heb lang getwijfeld of ik het wel aankon, een eigen paard, en toen ik de knoop had doorgehakt, moest ik nog enkele dingen regelen. Vaste uren bij mijn werk bijvoorbeeld, zodat ik zeker was van mijn inkomsten. Toen dat allemaal goed was, en ik naar stal ging om alles te regelen, was het helaas al niet meer nodig... Hij is verkocht...
Ik kan wel zeggen dat dat als een klap in mijn gezicht kwam. Ik moest al van een ander meisje horen dat er geïnteresseerden waren voor Ivar, maar ik wist natuurlijk niet hoe serieus. Nog geen dag later was het besluit al genomen, de dag dat ook ik zekerheid genoeg had om hem te kopen... Zijn koper was net iets eerder, dus hij is onder m'n neus door verkocht...

De markt is overvol, het gemiddelde paard staat maandenlang te koop, maar je zal net zien dat mijn lieve Ivi na twee dagen op internet, is verkocht...
Ik heb veel paarden bijgereden, ik heb jaren gezocht naar een paard waar ik een mooie band mee kon opbouwen. En die had ik gevonden. Ivar is mijn beste vriend. Ik heb in onze tijd samen rot periodes meegemaakt, en hij wist mij altijd mijn glimlach terug te geven. Het is een clown eersteklas. Hij voelde me altijd perfect aan. Toen ik te horen had gekregen dat hij verkocht zou worden, ben ik bij hem gaan uithuilen. En hij wist het zo goed, hij legde, zoals altijd wanneer ik niet zo lekker in mijn vel zat, zijn lieve hoofd op mijn schouder en verzette geen stap.
We hebben ook heel veel mooie tijden meegemaakt. Samen rijden, wat een vooruitgang. Van een stout paard wat graag een sprint trekt en bokt, naar een braaf paard wat altijd netjes zijn rondjes loopt. We hebben samen gesprongen, wat hebben we genoten. Grondwerk, waar hij zo goed in is. Maar ook vaak genoeg ging ik lekker bij hem in de wei zitten, gewoon ontspannen. Dan kwam hij bij me staan en week geen millimeter van mijn zijde.

Helaas is aan deze mooie tijd nu een einde gekomen. Volgende week gaat hij naar zijn nieuwe baasje. Ik koester de momenten die we gehad hebben, en zal altijd met een warm gevoel aan hem terugdenken. Hij is een paard uit duizenden. Samenzijn met hem maakte mij het gelukkigste mens op aarde. Altijd een hinnik als hij me zag, in draf komt hij altijd naar me toegerend. Ik had enorme plannen met hem. We zouden gaan buitenrijden, vrijheidsdressuur, alles wat ik altijd al met mijn eigen paard had willen doen. Maar het mocht niet zo zijn, mijn beste vriend gaat weg en al deze plannen zullen nooit uitgevoerd worden. Niet met mij...

Het gaat je goed, kereltje. Ik ga je nooit vergeten, jij bent de allerbeste. Bedankt dat je oprecht zoveel van me gehouden hebt, ik doe dat ook van jou. Ik zal dat altijd blijven doen. Ik ga je enorm missen...

Goodbye my lover. Goodbye my friend. You have been the one for me.

I will wait for you for the rest of my life. Even if that means I have to give you up for the rest of my life, I will wait for you. I love you that much and nothing will ever change that.