Super dressuur clydesdale!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:11

GEWELDIG!! wat een pracht ben er helemaal verliefd op wauwie Tong uitsteken
kwijl..kwijl dat zijn pas echt paarden! mooie foto`s OK dan!

patrice

Berichten: 945
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:16

ik vindt dunmore george ook schitterend en salvador dali met zijn mooie snor ook plaatje,geweldige paarden......ooit!!....

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 15:19

snowdon"]
[quote="Desiree schreef:
Zeg eens, wat eet zo'n beest nu eigenlijk aan brokken per dag? Ze zijn wel duurder in onderhoud he?


Ben ik ook even nieuwsgierig naar het antwoord van Daphne (sherwood)...

Ik heb het idee dat ze helemaal niet zoveel eten in verhouding met warmbloeden!
[/quote]
Max is er 1 die heel snel te dik wordt, dus die krijgt maar weinig. 6 kg brok per dag, en 3 keer een beetje kuil. Maar Basje eet wel wat meer. Die kreeg tot voor kort nog 8 kg per dag met 3 keer een berg kuil! Bloos!
Maar de dames eten wat minder hoor, 4 kg en wat kuil is genoeg.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 15:22

Renske20 schreef:
wat gaaf zeg!! echt heel mooi om te zien!!

ben in Engeland bij een Shire-fokkerij geweest, was ook heel gaaf om te zien
maar clydesdales zijn een stuk chiquer he

rijdt je hem officieel Z, dus op wedstrijd alle klasses gehad, of heb je hem t/m Z niveau getraind maar niet gestart?

niet dat het echt wat uitmaakt, want ik vind het er sowieso echt heel gaaf uitzien! OK dan!

sommige clydes zijn chiquer ja, maar je hebt er ook wel bakbeesten tussen zitten
Deze is tot Z beleerd, maar de jury ziet hem niet graag, dus wedstrijden doe ik niet meer. Hij kan echt alles, alleen de piaffe en de passage laat hij afweten. Meer mijn fout, want ik kan het nog niet. Ook niemand te vinden die het wel kan en het hem zou willen leren. Hij leert zo snel moet echt geen probleem zijn, maarja vind maar eens iemand die je serieus neemt
Ik zou graag wedstrijden rijden, maar de jury schijnt door de sokken niet te kunnen zien of ie echt wijkt. Gelul vind ik, want hij kruist z'n benen dus echt ver!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:39

flauw zeg van die jury's

was idd wel beneiuwd naar wat de jury's er van zouden vinden, maar ja sommige mensen zien nou eenmaal t liefste alleen gewone kwpn'ertjes

en wedstrijden voor koudbloeden ofzo, net zoals je apart wedstrijden hebt voor friezen en voor barokke paarden enzo

maar je kan toch wel gewoon zien of ie zn benen kruist, wat hebben die sokken er nou mee te maken?

maar ik vind het er iig gaaf uitzien!

hij s wel heel chique toch, want de meeste clydes en shires hebben een wat lomper lijf en wat kortere benen, in verhouding bedoel ik
hij heeft echt mooie lange benen!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:57

Volgens mij mag je gewoon starten hoor met zo´n paard. Gewoon een startkaart aanvragen. Ze kunnen toch niet zomaar een ras discrimineren omdat hij van die mooie beenwarmers heeft.
Het ziet er toch super uit, moet je kijken hoeveel aandacht je zou hebben.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:41

Mag je geen bandages om doen voor een proef? Dan kunnen z'n sokken het zicht niet "storen". Wel flauw hoor! En dan iedereen maar roepen dat je met een koudbloed niet ver komt, maar het met de jury dat je niet ver komt in de plaats Boos!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:57

Echt hele mooie foto's!
Ik vind het echt super dat je met je koudbloed zo ver gekomen bent, maar idd heel jammer van die jury..

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 17:57

Taaclover schreef:
Volgens mij mag je gewoon starten hoor met zo´n paard. Gewoon een startkaart aanvragen. Ze kunnen toch niet zomaar een ras discrimineren omdat hij van die mooie beenwarmers heeft.
Het ziet er toch super uit, moet je kijken hoeveel aandacht je zou hebben.

tja ik ben dus een keer gestart met hem. Hij kon toen ook al de zigzag appuyementen, enzo. Gewoon een b proefje gedaan. Allen ging super, op 2 dingen na. Bij de overgang galo draf hield ik hem te veel in, en toen deed hij de overgang galop stap. En bij het groeten stond hij niet 100% stil. Had 155 punten Boos! Boos! Boos!
Terwijl ik paarden in de ring zag die gewoon slecht liepen, en die liepen max eruit! De jury moest ook lachen toen ik de ring in kwam Boos!

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:09

Wat een prachtfoto's!!! uitvergroten en aan de muur ermee!

Over dat starten, zou ik gewoon doen, De aanhouder wint.... Het zal zeker wel wat moeilte kosten de jury's te overtuigen....

Maar kijk naar alle fjorden en haflinger mensen, die hebben het toch ook maar mooi 'geflikt' !!