onze 'oh zo lieve mini's '

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
malle4ever
Berichten: 356
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: In me huis

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 23:15

dankje!!

tamary

Berichten: 29202
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:29

Toch voordeel van jongetjes, even ruzie, maar eenmaal met elkaar eens is er gewoon rust in de tent (zolang er geen meiden zijn om te imponeren tenminste).

Paarden bij elkaar zetten is altijd een risico (ook als ze allemaal goed sociaal zijn), sommigen gaan perfect na weekje naast elkaar, anderen draaien 180 graden om als draadje weg is, bij sommigen wordt het nooit wat en bij weer anderen is het direct bij elkaar, 5 min. stoer doen en daarna is het net een bejaardensoos.

@TS : ze zijn leuk samen. Nog speciale plannen met ze?

yashilha

Berichten: 2334
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:41

Gefeliciteerd !
Wat een leuk stel samen
Heel veel plezier met ze

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:45

Wow mooie ponies hoor! Doe je nog iets met ze? Mennen of vrijheidsdressuur of misschien wel iets anders? Ik vind ze erg knap :j

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:19

F_Orumster schreef:
Een andere maniee is werst 2 stukken land afzetten met dubbl lint ertussen die een metertje van elkaar afstaan, dan een enkele afzetting en dan bij elkaar in. Dan kunnen ze eerst elkaar zien, euiken, uitdagen, daarna aaraken, wat zaken.bwpalen en dan paa, als alles bepaald.is, bij elkaar in.

Als het spel was vind ik het wel leuk, maar bij een kennismaking lan het er hard aan toe gaan. Dat beentje ziet er niet geweldig uit, maar goed ik was er niet bij dus hopelijk viel t.mee.

Die zwartbonte is erg cute
e


Typen is ook een vak apart.

Ik vind het allemaal overdreven, even uitvechten doen ze toch wel, dan kan een touwtje er tussen alleen maar uitstelling zijn. Niet teveel gedoe er om heen, gewoon bij elkaar zetten en er bij blijven om het eventueel in de gaten te houden mocht het echt uit de hand lopen. De foto's zijn moment opnames van de heftige momenten dat er werd gestijgerd en gebokt, TS had echt geen moordlustige gevechten toegelaten neem ik aan :D

Het zijn allebei echt knapperds!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:33

Telefoon typt nu eenmaal beroerd, zag dat het slexht was maar aanpassen wil niet met dit type telefoon.

Benzzie
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:49

Heey Steffieee,

Leuk nu heeft hij een vriendje, Samen is altijd leuker dan allene.
Wel leuke foto's van het gevecht wie er de baas is, Dat hoort er eenmaal bij.
Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Succes

malle4ever
Berichten: 356
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: In me huis

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 10:04

iedereen bedankt voor de rest van de leuke reacties.
De lichtbonte is betuigd alleen nog niet voor t karretje gestaan die gaat dus voor de kar.
De donker bonte gaat ook voor de kar en we gaan vrijheidsdressuur met ze doen!

capopjekop

Berichten: 30665
Geregistreerd: 30-11-03

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:09

Leuke mini's heb je! Enne ik knal nieuwe pony's er ook gelijk bij hoor. Dat gaat er even hard op en dan is het goed. Bij mijn shetveulen wilde ik eerst leuk met een draad ertussen werken maar binnen 2 tellen was hij er al doorheen gerend. Paarden zijn niet van suiker en kunnen best tegen een stootje. Voor de zekerheid een longeerzweep mee zodat je ze uit elkaar kunt jagen als het echt fout dreigt te gaan en ik heb tot nu toe nog nooit gewonden gehad.

veersche
Berichten: 1051
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Weustenrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:13

Cchanny schreef:
little_birdy schreef:
jeetje ......
misshien de volgende keer even anders kennis laten maken voordat er een echt een been of wat breekt ....

Ja,
Ik vind het ook heel onverantwoordelijk om ze hup zo in de wei neer te zetten.
Straks gingen ze wel ongelovelijk door tot echt iets ernstig.

Ik hoop dat ze nu rustig met elkaar om kunnen gaan.


Hoe anders? Eerst met een draadje. Of naast elkaar met een hek er tussen. Of wat dan ook.



Jullie weten dat paarden niet van suiker zijn (en nee ook mini's zijn niet van suiker... ;) )????
Zo werkt het nu eenmaal en dit is de beste manier om paarden kennis te laten maken. Ook als ze aan elkaar gewend zijn met een draadje ertussen kunnen ze dit doen dus TS ik vind dat je het prima hebt gedaan. Dit is de "echte paarden" manier.
En wat een leuke plaatjes zijn het geworden!!!

BigOne
Berichten: 38349
Geregistreerd: 03-08-09

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:18

Ik doe ze ook na een nacht naast elkaar op stal altijd meteen bij elkaar, helaas toch één keer fout afgelopen maar de andere keren gelukkig geen problemen gehad. Vooral bij hengsten kun je ze net zo goed direct de boel laten uitvechten want dat doen ze ook als ze eerst een maand met een afscheiding ertussen hebben gestaan. Ik had ze wel het halster afgedaan maar dat is eigen keuze.

malle4ever
Berichten: 356
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: In me huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 10:22

ja dat waren we eerlijk gezegd vergeten , toen ze rustig waren hebben we de halsters gelijk afgedaan .
En we hebben idd met een longeerlijn gestaan voor t geval dat t echt uit de hand liep.
Maar ik ben zo trots op me kleine hengstje <3 :o

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:45

Prachtige mini's en dit lijkt mij ook de beste manier om t te doen, uitvechten doen ze toch wel. Je hebt dan even spektakel maar dan is t ook over. Zo ben ik al een paar keer naar een samenvoeging van welsh hengsten geweest en er gebeurt eigenlijk nooit iets. De pony's weten precies hoe ver ze kunnen gaan. Het doel is echt niet om een ander te verwonden (hier mijn fototopic: [FK] [FOTO] Welsh hengsten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:48

Wat een onwijs leuke pony's! Leuke foto's ook! :D

Lieees

Berichten: 829
Geregistreerd: 05-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 11:32

Bedankt voor de leuke reactie's, die bruinbonte is van mij.
Ik wilde nog even melden dat we de keuze om ze bij elkaar te zetten gelijk. Het zijn 2 jonge hengstjes en ze kwamen allebei al van de wei waar ze ook met hengstjes stonden. We zijn eerst een heel tijdje samen met ze gaan wandelen op de wei en hebben ze daarna bij elkaar gezet. Het spel was wel heftig maar niet gemeen. Ze zijn nu al beste vriendjes!

Borisje

Berichten: 5469
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Hilvercity

Re: onze 'oh zo lieve mini's '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 17:41

Oh wauw wat is die zwartbonte een lekker ding! :D De andere ook hoor!
En inderdaad, ook ik vind het slilm om ze gelijk bij elkaar te zetten, (vooral) hengsten bouwen alleen maar rivaliteit en frustratie op als je ze eerst bij elkaar met een draadje ertussen laat. En als ze willen gaan ze toch heus wel door het draad of door het hek (heeft ervaring: dat kostte me een staldeur en een hek).
Gewoon bij elkaar gooien, paarden zijn toch niet van suiker mensen := 3 wondjes en voor de zekerheid zweep mee, beesten zijn zelfstandig genoeg. :j

Veel plezier ermee ts! :D Wat ga je ermee doen?

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:26

Zo word het in het wild toch ook gedaan, en dan zijn er geen mensen bij die toezicht houden, even kijken wie de baas gaat zijn en klaar.
Gewoon goed gedaan hoor.
Wij mensen zijn nog altijd diegene die ze gedomesticeerd hebben, wij bemoeien ons er meestal te snel mee, dan gaat het juist fout.