mijn 2 jarige spierbundel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 21:48

Tijdje niks van Primara laten horen maar niet te geloven wat is ze gegroeid. Niet alleen in de hoogte maar ook de breedte.

Droompaard ik hou van spieren en dikke hals :=

Paspoortje:

Primara
Oldenburger/Kwpner
Michael x Aquamarin x Dream of Glory
2 jaar en 4 maanden oud.
1.60 hoog.
Merrie 4 keer wit met bles

Krijgt 1 keer in de maand zadeltje op om te wennen , 10 minuutjes per keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:49

Mooi paard zeg :)

Alleen.. van 10 minuutjes een zadel op krijgt geen enkel paard, hoe warm ook, zo'n bezwete singelplek of zo'n zadelafdruk.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

Wat een leuk paard!
Brede blessen vind ik bij zulke paarden altijd wel mooi:)
Zadel wennen is alleen maar makkelijk.. dat krijgen ze bij mij vanaf die leeftijd ook al..

Edit; met die warmte van laatste dagen kunnen ze wel degelijk zo zweten, zo ook de mijne.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:52

Tja ik zie de meerwaarde er niet van om dit te doen..Een kleuter leer je ook niet vast rekenen om er aan te wennen ;)

Succes met je paard verder!

moelly

Berichten: 6610
Geregistreerd: 22-12-08

Re: mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:54

Leuk paardje heb je!

Gewoon lekker mee doorgaan. Kan geen kwaad. De een beleerd zijn paard pas op 4, de ander op 2,5 of 3.
Niks mis mee.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:05

PercyLeen schreef:
Tja ik zie de meerwaarde er niet van om dit te doen..Een kleuter leer je ook niet vast rekenen om er aan te wennen ;)

Succes met je paard verder!


Wanneer houden mensen op mensen met paard te vergelijken?
Ik persoonlijk vind een paard langdurig voorbereiden op een proces fijner zodat het voor paard en ruiter makkelijker word.
De 1 is daar nou eenmaal eerder klaar voor als de andere.
mijn 3 jarige pony laat ik dit jaar ook staan want ze is voor het rijden duidelijk nog niet ready (angstig en bang etc etc).
Mijn haflinger stond te trappelen dit jaar op haar verjaardag om aan het werk te gaan en kende het zadel ook al dus een kleine kwestie.
Mijn 3,5 jarige die ik sinds pas heb kende het halster zelfs nog niet en was altijd grasmaaier en na een week kon ik er letterlijk alleen op wegrijden.
Verschilt dus duidelijk aan het hoe en waaraf van het paard.

Sorry, even offtopic maar ik moest het even kwijt.
Ik geloof niet dat dit topic bedoeld is om zulke reacties te geven:)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:09

Wat een mooi paard! Ik hou ook van zo'n type (zoals je in mijn profiel kunt zien ;)). Die van jou heeft echter nog aardig fijn beenwerk vergeleken bij de rest van haar stoere body.

[***] het zadeltje etc... ik zou zeggen goed bezig, lekker laten wennen aan van alles en nog wat, ze leren het snelst tussen 2,5 en 3 jaar, en dan heb je er straks met beleren minder gedoe mee. Je merkt vanzelf wel aan haar of ze er gestressed van raakt of niet, elk paard is anders.

Succes en veel plezier natuurlijk!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:23

PercyLeen schreef:
Tja ik zie de meerwaarde er niet van om dit te doen..Een kleuter leer je ook niet vast rekenen om er aan te wennen ;)

Succes met je paard verder!


Een kleuter leert al wel de beginselen van rekenen en schrijven. Dus deze vergelijking slaat helaas nergens op.

Leuk paardje! Erg mooi met die stoere bles.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:55

PercyLeen schreef:
Tja ik zie de meerwaarde er niet van om dit te doen..Een kleuter leer je ook niet vast rekenen om er aan te wennen ;)

Succes met je paard verder!

Nee maar we leren ze, als tussenstap van luier naar wc, wel op het pottie te gaan. Zouden we ook kunnen overslaan en m gewoon van de ene op de andere dag als ie 3 is op de plee kunnen zetten.

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:01

PercyLeen schreef:
Tja ik zie de meerwaarde er niet van om dit te doen..Een kleuter leer je ook niet vast rekenen om er aan te wennen ;)


Nee dora leert ze engels, terwijl ze nog niet eens fatsoenlijk nederlands kunnen :)* :roll:

Persoonlijk als ik naar de bouw van het paard kijk kan het geen kwaad om er eens per maand voor tien minuten een zadeltje op te leggen. Zie er persoonlijk alleen de meerwaarde niet van in. Ik laat ze standaart tot ze 3 zijn op de wei staan, dan bekijk ik of ze toe zijn aan het werk ja of nee. Maar dat is ieder zijn keus hoe die daar mee om gaat. doe wat je gevoel zegt :Y)

annextommie
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-10-10
Woonplaats: WOUBRUGGE

Re: mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 07:37

het is wel goed om jezelf met je paard te vergelijken. zovan wat nie wil dat u geschied doe dat ook een ander niet. en een paard zal je spiegelen. als ik depri ben zal mijn paard ook nergens zin in hebben etc. als jij boos wordt gaat je paard zich ook verzetten.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:40

ik zie ook niet in waarom niet mijn twenter krijgt soms ook al zadeltje op en hoofdstelletje in...
voor idd hooguit 10 minuten waarom niet..
leert hij alleen maar mooi van

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: mijn 2 jarige spierbundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 08:47

Leuk dier inderdaad. Maar ook ik ben benieuwd naar de meerwaarde van nu al met een zadeltje beginnen. Waarom kleuter niet lekker kleuter houden en later beginnen met dit soort dingen?
Ik ben nog nooit zo jong met dit soort dingen begonnen, maar heb ook nooit problemen gehad wanneer ze dan met 3 aan de longe gingen en na een paar maanden rustig zadeltje opkregen etc.
Ik snap gewoon niet waarom ze daar op zo'n jonge leeftijd al aan moeten wennen, als het later net zo goed kan.

Het wennen aan een zadel is geen proces van weken of maanden, dat kan ook heel goed in een week of 2 gedaan worden als het dier wat ouder is en kleuter heeft kunnen zijn.

Ben benieuwd naar TS reactie en bedoel het niet aanvallend, maar hoop op een goed onderbouwde reactie.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 13:49

Lekkere discussie haha , kleuters en paarden.

Ik leer ze altijd bij 2,5 wat een zadel en hoofstel is , hoofdstel 1 keer maar ingehad trouwens boeide dr niks dus dat laat ik rusten. Bij Primara sowieso ze was als jaarling echt een draak. Nu gelukkig niet meer. De rest van de tijd staat ze lekker met een leeftijd genootje in de weide zich rond te eten dus die 10 minuten schaden haar ook niet. Tis ook een Wintec , lekker licht. Als jaarling kreeg ze af en toe een dekje op haar rug of een fleecedekentje om , allemaal wennen. En veel buiten wandelen voor verkeersmak.

Voor de mensen met commentaar het lijkt vaak veel maar ga eens na wat een vrije tijd ze er naast heeft. Op haar 3 hectare grote veld leeft ze zich dagelijks lekker uit , paard zijn. Nooit op stal.

Als ze 3 is ga ik met haar naar de keuring , denk dat ze het misschien wel aardig goed gaat doen. Dan wil ik ook niet liever de ring door gesleurd worden. Daarna bij de hengst en met 3,5 langzaam proberen in te rijden.