Onze lieve Justy na 7,5 jaar eindelijk weer thuis!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maydine

Onze lieve Justy na 7,5 jaar eindelijk weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 21:56

Zomer 2001, dit jaar dus 11 jaar geleden, kregen mijn zusje en ik een geweldig pony om de fijne kneepjes van het paardrijden op te leren en een hoop mooie ritten mee te gaan maken.
De pony werd gedoopt tot Justy, een prachtige kruising welsh K / Arabier, koffievos met een geweldig witte snoet, hoge witte benen en een vlek onder zijn buik.
Hij was toen 16jaar oud, bijna 17 maar gedroeg zich als een jong veulentje vaak. Hij had met de vorige eigenaar Z dressuur en M springen gestart.
Als snel kwam er een paard voor mijn moeder en mij bij, waardoor we gezamenlijk heerlijke ritjes konden gaan maken.
Wat een lol hadden we altijd met de paardjes, prachtige vakanties te paard, heerlijke ritten, spring en dressuurlesjes alles kon en mocht.

Mei 2005 kregen we te horen dat we moesten gaan verhuizen ivm mijn vaders werk waardoor de paarden helaas verkocht moesten worden. Het paard van mijn moeder en mij was pas 10 jaar oud, in de bloei van haar leven en had zo een prachtige plek gevonden. (waar ze nu nog steeds aan het genieten is)
Over Justy twijfelden we, 20 jaar, wel verkopen, niet verkopen... wat te doen... Uiteindelijk via via kwam er iemand bij ons die een leuke pony zocht voor zijn dochter. Gewoon voor de recreatie en om van te leren. We hadden er een goed gevoel bij dus mocht ook Justy verhuizen. Wel onder de voorwaarde dat hij bij ons met pensioen zou komen wanneer het zijn tijd zou zijn.
Helaas bleek niks minder waar en werd Justy al gauw weer verkocht, dit hoorden we pas later en wederom via via.
Toevallig kwam hij wederom bij een bekende terecht wat ons toch wel een goed gevoel gaf. Helaas moest Justy ook hier al snel weer vandaan verhuizen. Arme pony is in 3,5jr tijd 3x verhuisd om de meest gekke redenen.
Hij kwam toen terecht op een zorgboerderij, als pony voor de dochter van de eigenaar. Hier mocht hij weer lekker paard zijn en heeft daar genoten van een welverdiende vakantie in de wei. Na een jaar hebben zij het rijden weer voorzichtig opgepakt en zijn ze lekkere rustige ritjes met hem gaan maken. Deze mensen hebben hem weer gelukkig gemaakt.
We hadden ondertussen ook contact met deze mensen, wat ontzettend fijn was, zo konden we op de hoogte blijven van ons knappe mannetje met een erg fijn gevoel.

Afgelopen zondag kwam ik tot mijn schrik ineens een advertentie tegen waarin hij aangeboden werd als gezelschaps paard voor een goed tehuis. Ik heb ze meteen opgebeld en gezegd dat ik hem zou komen halen. Hier waren ook deze lieve mensen erg blij om, zij wilden alleen het beste voor Justy en zouden het geweldig vinden als hij weer bij ons zou komen wonen.

Vandaag was dan DE dag, ik ben twee dagen misselijk, zenuwachtig en alles geweest voor dit moment! :o
Justy opgehaald, 3 uur rijden heen, 3 uur rijden terug maar het was het meer dan waard! Mijn zusje had ik niks verteld en ben in het geheim te werk gegaan met mijn moeder samen. Het moest een mega verassing voor haar worden.
Justy in onze stal gezet en met een smoesje mijn zusje laten komen. Toen ze met veel gemopper ("Waarom moest ik nou helemaal hierheen komen, waarom deed je zo raar?! grmbl grmbl") de stal binnen kwam, wist ze niet wat ze zag en vloog hem gelijk huilend van blijdschap om de hals. Haar reactie zal ik nooit van mijn leven meer vergeten, die is echt goud waard! We hebben met het hele gezin heel ongegeneerd in de stal een potje staan janken van blijdschap met z'n allen. (Justy zal wel gedacht hebben, "Wat DOEN jullie?!")

Dit is wat we Justy jaren geleden beloofd hebben en wat we nu eindelijk na kunnen komen. 7,5 jaar na verkoop, onze Justy weer thuis. Hij is wel wat jaartjes zichtbaar ouder geworden, is nu 27jr heeft wat mankementjes maar ach, wat geeft het. Nu mag hij lekker genieten van zijn pensioen tot hij niet meer kan. We zijn zo blij, dat is onbeschrijfelijk... Ik voel me net een blij klein penny meisje wat voor het eerst een pony krijgt voor haar verjaardag. EN voor mijn zusje was dit gevoel nog 10x zo erg. (positief dan he haha)

Foto "uit den ouden doosch" mijn zusje en Justy op vakantie in Drenthe Mei 2004:
Afbeelding

Foto vandaag Augustus 2012 met mijn moeder en mijn zusje:
Afbeelding

Wie had dat ooit gedacht? Onze lieve, oude Justy, onze kanjer, eindelijk weer THUIS!
Volgens mij hadden we ons geen beter "Happy End" kunnen bedenken! <3

Elpharo

Re: Onze lieve Justy na 7,5 jaar eindelijk weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 21:59

Wat een geweldig verhaal....echt supergaaf dat hij weer bij jullie is....gefeliciteerd hoor :)

DierPortret

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:01

Een mooi verhaal! Wat heeft Justy een lieve uitstraling.

Geniet maar lekker samen!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:02

wat een mooi verhaal , hoe het kan lopen hé tina !
Heel fijn dat hij weer thuis is en nog veel plezier met hem

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:03

Super tof!! En nu? Gaan jullie nog op haar rijden of gaat ze met pensioen?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:05

Wat een mooi emo verhaal Tina |( :* ,je snapt vast dat ik met tranen zit,had ik normaal ook al gehad maar nu nog meer...
eind goed al goed voor Justy en jullie... +:)+

en nu genieten!!!!!en heel veel blije foto's :D
Kon Justy jullie nog????

Curly_sue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:05

oh wat super zeg.
heerlijk genieten weer van elkaar.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:08

wat super! +:)+ geniet ervan

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:14

@Happinez: Het heeft gewoon zo moeten zijn denk ik dan maar.. Ben zo mega blij dit nu te kunnen doen voor hem maar ook voor mijn zusje. Echt, heerlijk! :j

@Ymor: Justy mag gaan genieten van zijn welverdiende pensioen. Hij heeft inmiddels een wat weke rug gekregen, heeft wat galletjes en bobbeltjes aan zijn benen en is gewoon aan het "slijten". Hoewel hij voor zijn leeftijd er nog heel goed uitziet en energie voor 10 heeft gaat hij lekker van zijn pensioen in de wei genieten met daarbij lekkere wandelingen en heel heel heel misschien een enkele keer een stapritje onder het mom van "rust roest".
Hij heeft genoeg gewerkt in zijn leven en mag nu lekker genieten van alle aandacht. :)

@Sandra: Hahaha lekkerding ben je ook, nu zit ik ook weeeeer met tranen in mn ogen. Ach lekker emo zijn we ook... :(:) Snap je gevoel precies hoor!
Maar daarbij voelt het dan ook weer geweldig dit mannetje, net nieuw in onze stal, maar nu al zo rustig en tevreden in zijn boxje te zien staan! :j

En of hij ons nog kende? Tsjah, lastig te zeggen.. Een hinnik als begroeting kregen we en krijgen we nu nog steeds. Ik heb wel het gevoel ondertussen enigzins wat herkenning in zijn gedrag te spotten... Echt zo van "Oooohja, nu weet ik het weer!" en hij kan je ook echt zo droog aankijken van "Ik ken jou ergens van, maar ik weet niet meer waar van" maar misschien beeld ik me dat ook wel in hoor.. ;)
Het is gewoon een gevoel. :j

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:14

Wat fijn en heeeerlijk penny!

Mijn 'naartje' heb ik 13 jaar verzorgd, toen de eigenaresse haar wilde verkopen. Aangezien ik twee paardjes had en een derde financieel het eerst half jaar niet haalbaar was, hebben we samen naar een fijn thuis gezocht. Uiteindelijk is ze (met een naar gevoel) naar een manege aan het strand gegaan om mee te lopen met de strandritten. Nadrukkelijk gevraagd mij te informeren als ze met pensioen mocht of blessure leed zou ondervinden. Meerdere malen geïnformeerd en uiteindelijk besloten dat het van hun kant moest komen. Begin dit jaar, naar 4 maanden geen contact vond ik een vertwijfelend bericht op de stalhyves. Blessure-leed :(. Zonder afscheid te nemen, alternatieven te bieden en haar welverdiende pensioen........zat ze nu in de worst zonder dat dat nodig was geweest. 15 jaar nooit 1 pas kreupel geweest en helaas in twee jaar 'stuk' gereden.

Ik vind het fantastisch dat het jou wel gelukt is!

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:17

Wauuw super! Moet geweldig voor je zijn om je paardje weer terug te hebben (:

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:20

Wat ontzettend leuk, echt een mooi verhaal. Dit was gewoon voorbestemd! <3
Heerlijk dat hij nu weer bij jullie is! *\o/*

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:20

Geweldig om na zo'n tijd je wel vertrouwde pony weer in je armen te nemen!
veel plezier met dit oude beestje! <3

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:22

Wat super om dit te lezen! :) Fijn dat jullie hem terug gevonden hebben.

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 22:25

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties! :D
We zijn ook echt in de wolken hoor!

linda_arnold schreef:
Wat fijn en heeeerlijk penny!

Mijn 'naartje' heb ik 13 jaar verzorgd, toen de eigenaresse haar wilde verkopen. Aangezien ik twee paardjes had en een derde financieel het eerst half jaar niet haalbaar was, hebben we samen naar een fijn thuis gezocht. Uiteindelijk is ze (met een naar gevoel) naar een manege aan het strand gegaan om mee te lopen met de strandritten. Nadrukkelijk gevraagd mij te informeren als ze met pensioen mocht of blessure leed zou ondervinden. Meerdere malen geïnformeerd en uiteindelijk besloten dat het van hun kant moest komen. Begin dit jaar, naar 4 maanden geen contact vond ik een vertwijfelend bericht op de stalhyves. Blessure-leed :(. Zonder afscheid te nemen, alternatieven te bieden en haar welverdiende pensioen........zat ze nu in de worst zonder dat dat nodig was geweest. 15 jaar nooit 1 pas kreupel geweest en helaas in twee jaar 'stuk' gereden.

Ik vind het fantastisch dat het jou wel gelukt is!

Brr wat vreselijk voor je, zo oneerlijk ook hoe dat kan lopen... :(:) Dit was precies ook mijn nachtmerrie brrr... Gelukkig hebben wij dit kunnen verkomen en mag hij nu bij ons oud worden.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 23:12

Mag ik me ook bij het emo clubje aansluiten? ;( maar wat een fijn verhaal zeg, ik kan me je penny gevoel zó goed voorstellen. Wat zullen jullie met zijn allen genieten.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 05:25

Wat een prachtig verhaal! Ik hoop dat jullie nog een fijne tijd van hem kunnen genieten :+:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 06:01

wat een geweldig verhaal tina!
en wat super dat hij nu bij jullie van zijn oude dag mag genieten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:07

Wat die post hierboven mij is weet ik niet.. Maar tina wat een verhaal en wat mooi dat hij weer terug is!! :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:30

Leuk en goed geschreven verhaal.
Ik word altijd wel wat bozig als ik een advertentie lees van een ouder paard dat nog even gedumpt moet worden. Uiteraard kan iemand in de omstandigheid komen dat het niet anders kan maar ik kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat het een kwestie is van het niet nemen van je verantwoordelijkheid als dieren eigenaar.
Gelukkig dat ie nu bij jullie oud(er) kan worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:39

Tina wat een mooi verhaal. <3
Verder alles goed meid?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:44

Ah super! zit hier gelijk een traantje weg te pinken <3

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:45

He wat super, een om heerlijk van te genieten positieve post! Heerlijk dat je de mogelijkheid hebt om hem weer terug te halen. Ik hoop dat jullie nog heel veel van elkaar kunnen genieten!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 07:46

Wauw dat is voor mij pas ECHTE paardenliefde. <3

Ik heb 20 jaar geleden mn pony verkocht met de afspraak dat ik de eerste was die ze terug kon kopen indien ze weg moest. Deze mensen hebben zich daar ook aan gehouden en belde me 14 jaar geleden terug op dat ik ze kon terug kopen als ik wilde. Ik heb hier toen ook niet over nagedacht en meteen gedaan. Toen ik ze voor het eerst had was ze heel slecht behandeld en angstig. Ik heb haar toen ook beloofd dat ik eeuwig voor dr zou blijven zorgen. En nu is ze 36 en staat nog steeds bij mij. Met de nodige ouderdomskwaaltjes geniet ze samen met mn 2 andere paarden (28 en 8) van dr oude dag. :j

Dus van zo een verhaal als deze krijg ik spontaan de tranen in mn ogen. Jullie zijn kanjers. +:)+

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:01

Tina, dit is inderdaad helemaal Penny :D! Ik kreeg er ook tranen van in mijn ogen! Wat super dat hij weer bij jullie is en vooral ook lief van jou en je mama dat je je zusje zo verrast hebt! Echt de max! En ik vind dat hij er nog heel goed uit ziet voor zijn leeftijd! Hopelijk mag je nog vele jaren plezier van hem hebben!