Bonsai kanjer 9e keer ohz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Bonsai kanjer 9e keer ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 06:12

ik wou even mn mooie kanjer laten zien.
Bonsai is een 5 jarige ruin samberx haico

bonsai en ik vormen sinds ander halve maand een team..
hij is erg makkelijk in de omgang en een echte knuffel, maar zogauw hij moet werken is hij daar ook zeker erg fanatiek in, eigenlijk probeer ik hem zo veel mogelijk lang en laag te rijden, dit doet hij ook erg goed,
maar zogauw meneer iets spannends ziet, dan gaat hij toch wel een beetje showen, en dus niet echt ontspannen.
puntjes van mezelf, mn houding is echt vreselijk!. ik moet rechter op gaan zitten, mijn handen meer dragen en mijn hakken beter uitdrukken.
nou hieronder maar onze foto's, let wel, hij is nog maar net onder het zadel, en dit is de 9e keer dat ik er op zit.

Meet Bonsai!!
Afbeelding

Afbeelding
mijn knuffel vriendje

Afbeelding
lekker joh zn tongzoen(A)

Afbeelding
spannend joh zn hooi schudder

Afbeelding
iets meer lengte al!

Afbeelding
hier ben ik erg blij mee!!!

Afbeelding

lovely!!...

nou dit waren onze foto's, en ik hoop snel meer en betere te kunnen plaatsen, maar voor een 9e x onder het zadel, ben ik hier al erg blij mee

Bon_charmeur

Re: Bonsai kanjer 9e keer ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 08:15

mn haw topic is gesloten , had een foto tekort, maar hier mag ook best commentaar worden gegeven en tips ook zeker!.

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:23

Ik zou hem wat meer lang laag willen zien. Dit kun je ook goed trainen met longeren (bijv dmv dit touw: http://t2.gstatic.com/imagesq=tbn:ANd9G ... g0hJgAuwbg) Meer ontspannen in de hand, laat het paard vooral op zijn eigen benen lopen.
Dus voor meer loslaten en probeer of hij je hand gaat volgen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 08:27

lang en laag is waar ik ook naartoe wil rijden, en ik laat hem eigenlijk vrij los in mijn hand, alleen heb ik de neiging me schouders vast te zetten. hier ben ik me van bewust alleen deze foto's zijn gemaakt toen de eigenaar het hooi aan het opschudden was, en dit vond hij niet erg prettig, en daardoor kropte hij zich ook zo op.

misschien handig om er bij te melden dat hij normaal voor de kar loopt, en hierdoor ook soms achter de hand komt,

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:31

Vast zetten in de schouders klinkt me bekend in de oren ;) zet hem dan even stil of ga even stappen, even je houding controleren, ontspannen, diep ademhalen. Meer ontspannen? Rij dan weer verder :)
Ik had niet verwacht dat hij voor de kar loopt.. Hij ziet er goed uit. Ik ben benieuwd naar de volgende foto's

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:36

Wat is je verband met aaangespannen werk en dat ie er goed uitziet?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:38

Geen verband, maar soms is het wel te zien dat het een 'karrepaard' is.
Ik had het bij hem niet verwacht.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 08:41

Er wordt tegenwoordig prachtige dressuur verricbt terwijl aangespannen.

mooi paard ts, hou wel van bont ook. Hoe groot meet ie?
idd meer naar ontspanning werken, maar begrijp dat ie nu anders liep door de werkzaamheden. Voeg nog ns een foto toe waar er geen monsters rondom jullie ah werk waren dan.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 08:51

die foto's heb ik nog niet forumster, dit is de 9e keer dat ik er op zat, en de 1e keer dat er iemand bij was om te fotograferen(A)... ik denk dat hij rond de 168 meet. ik ga zeker van de week even een foto posten , van hoe hij normaal lang en laag loopt. ik zal nog even tussen de fotografe haar foto's speuren of ik nog een betere kan vinden

hij loopt maraton, ook dressuur gericht, alleen is het toch wel vaak de halshouding meer opgericht dan dat ik eigenlijk zou willen zien, onder het zadel dan. van aangespannen heb ik de ballen verstand dus daar kan ik niet over oordelen.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 08:55

Afbeelding dit was hetzelfde moment hoor maar hier word hij iets langer

Afbeelding
en hier deed hij het bijna in zn broek(A)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:42

ITP -> RIJ-ITP

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 09:44

wat kan die showen, die eerste foto wow haha.
leuk paardje!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 09:46

thnx sabina!.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 10:00

Oei de 9e keer onder het zadel en hij zet zich nu al vast in de bovenlijn.

Houd je niet zo bezig met het nageven, hij is nog maar net onder het zadel.
Werk naar ontspanning.
Hij loopt nu achter de teugels en dat is ook geen goed begin. Hij moet je hand vertrouwen en weten dat een bepaalde druk, de verbinding, goed is.

De mijne die nu 6x onder het zadel is geweest loopt lekker ontspannen met het koppie halverwege en met een goede contactteugel.
De mooie houding komt vanzelf wel hoor..
Belangrijk is de beginnersbase, het op eigen benen laten lopen, de teugelhulpen etc. Ik denk dat jij meer bezig bent met een stap verder.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 10:34

Geryon schreef:
Oei de 9e keer onder het zadel en hij zet zich nu al vast in de bovenlijn.

Houd je niet zo bezig met het nageven, hij is nog maar net onder het zadel.
Werk naar ontspanning.
Hij loopt nu achter de teugels en dat is ook geen goed begin. Hij moet je hand vertrouwen en weten dat een bepaalde druk, de verbinding, goed is.

De mijne die nu 6x onder het zadel is geweest loopt lekker ontspannen met het koppie halverwege en met een goede contactteugel.
De mooie houding komt vanzelf wel hoor..
Belangrijk is de beginnersbase, het op eigen benen laten lopen, de teugelhulpen etc. Ik denk dat jij meer bezig bent met een stap verder.

misschien moet je mijn reacties even lezen WAAROM hij dat doet op DEZE foto's, en ik ben bezig met de basis, lang en laag en km maken in het bos.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:24

Knap paard heb je, hij ziet er stoer uit!
heel veel succes met het beleren van dit groentje! :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 15:26

Ik vind het er niet zo verkeerd uitzien hoor.
Maar als ik hem in zo'n situatie na een paar rondjes draf niet meer ontspannen zou krijgen zou ik weer terug naar stap gaan en van daaruit weer meer ontspanning en lengte opzoeken, gaat dat goed dan weer in draf.
Bij zo'n jong en onervaren paard is het belangrijker dat de ontspanning erin zit en hij niet onder je vandaan probeert te lopen (doet hij hier op alle foto's). Soms bereik je dan meer met 15 minuten stappen dan wanneer je alle gangen hebt gehad. In het bos is ook veel te zien en daar zul je dus ook lastiger ontspanning krijgen denk ik.

Ik vind het een erg leuk paard, mooi koppie zit erop ook, Samber geeft vaker wat grotere/langere hoofden.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 08:27

anneliesj; het is niet dat hij normaal altijd zo loopt, dit was omdat ze met de hooischudder bezig waren en dat vond hij eng, dus elke keer als de hooischudder naast ons reed, dan was deze spanning er, normaliter niet, dan zakt hij mooi door naar beneden, en als hij het spannend vind , is hij daarna gewoon weer ontspannen, dus als de hooischudder aan het andere kant vant land was, dan was hij gewoon ontspannen, en in het bos rijd ik altijd met losse teugel dan vind hij niks eng, omdat hij ook maraton loopt, is het rijden in het bos gewoon goed voor hem, om lange stukken rechtuit te rijden, en stelling te vragen op een speelse manier, ipv het te dwingen, dus in het bos is geen sprake van spanning en normaal met het rijden ook niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 08:33

Ik begrijp natuurlijk wel dat je je kanjer wil showen, maar voor tips en commentaar waar je op zit te wachten kun je dan beter foto''s plaatsen van hoe het er zonder stressbezorgende factoren aan toe gaat als het dan inderdaad een heel ander plaatje is.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 08:34

klopt, maar ik wou ook graag op deze foto's commentaar, aangezien ik zijn ondertreden van achter wel heel fijn vind, ondanks dat hij wat gespannen is.. en zijn galop daarintegen vind ik dan weer niet gespannen, dat vind hij gewoon moeilijk..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:15

Ik snap dat het nu de hooischudder was die voor de spanning zorgde. Maar bij zo'n onervaren paard wil je geen spanning dus ik zou dan gaan stappen als ik dat ding zie aankomen of beter nog, gewoon een uur later gaan rijden.
Pas als ze langer onder het zadel zijn en beter te controleren wil je juist door kunnen rijden in zulke situatie's en kun je het ook opzoeken.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 05:07

Ik hoor hier al een paar keer het advies om te gaan stappen als het paard spanning heeft, maar bij jonge paarden is het toch veel fijner om dat voorwaarts op te lossen? Als ze draven kunnen ze tenminste de energie kwijt, anders zit je op een bommetje.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 07:21

Daar ben ik het mee eens.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 07:26

anneliesdj schreef:
Ik snap dat het nu de hooischudder was die voor de spanning zorgde. Maar bij zo'n onervaren paard wil je geen spanning dus ik zou dan gaan stappen als ik dat ding zie aankomen of beter nog, gewoon een uur later gaan rijden.
Pas als ze langer onder het zadel zijn en beter te controleren wil je juist door kunnen rijden in zulke situatie's en kun je het ook opzoeken.

nou ik draaf liever met een paard al hij iets eng vind dat stappen... zolang je ze voorwaarts houd, kunnen ze niet te veel rare fratsen uitspoken... dus hier ga ik niet in mee, ik denk dat als ik met hem ga stappen dat ie een piroutje draait of rare kanten op springt, en met dit soort dingen is mij altijd geleerd, verkeerde been lichtrijden gaan, buitenstelling vragen, en zo word je binnen been je buitenbeen en hou je je paard makkelijker tussen je benen... en houd je zo dus meer controle, en uiteindelijk zou hij het niet meer eng vinden denk ik.. maar et foto momentje was miss 5 min... :+ andere foto's komen gauw!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:58

Maar nu heb je voorwaarts een paard wat de kop in de lucht zet, de rug helemaal wegdrukt en sterk wordt.
Vaak is de intensiteit in stap een stuk minder waardoor je ze er dan wél doorheen kunt rijden, dan zoek je natuurlijk ook de andere kant van de bak op.