Racen op het motorcrossterrein!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Racen op het motorcrossterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:14

Gister zijn we met een hele grote groep paarden naar het motorcrossterrein gereden. Een deel ging te paard, een ander deel ging met de trailer. De rit te paard duurde 1,5 uur.

Ik reed op mijn verzorgpaardje Shakir. Zelf heb ik niet over het terrein gecrost, omdat Shakir vroeger slecht gereden is en daardoor problemen heeft met zijn rug. De baan lag behoorlijk zwaar, en natuurlijk veel heuvels, dus heb ik de gok niet gewaagd. Bovendien fokten alle paarden elkaar behoorlijk op, en ik zag het niet zitten om het risico te nemen dat ik eraf zou kletteren.

Er zijn wel heel veel gave foto's gemaakt en die deel ik graag met jullie!

De terugweg heb ik lekker op het gemak alleen gedaan. Op de heenweg fokten de paarden elkaar ook al zo enorm op, ik heb niet echt genoten van die rit. Terug was Shakir erg braaf en hebben we lekker aan de lange teugel terug naar huis gestapt. Hier en daar een drafje, en ook nog lekker een stuk rengalop meegepakt. Genieten! <3

*links zijn ook de moeite waard!*

Afbeelding
1] Net aangekomen op het terrein, na de rit van 1,5 uur.

http://img84.imageshack.us/img84/6457/29041071.jpg

Afbeelding
2] Sjaak heeft er heel veel zin in!

Afbeelding
3] En daar gaan we! Eerst een rondje stappen om de baan te verkennen.

Afbeelding
4] Een deel van de groep.

http://img232.imageshack.us/img232/6017 ... 209987.jpg - Lekker stappen met z'n allen!

http://img502.imageshack.us/img502/2430/87432030h.jpg - Sjaak wilde hard, ik niet :D

http://img19.imageshack.us/img19/4388/67507165.jpg - Wij gingen na dat rondje stap de baan weer af.

http://img163.imageshack.us/img163/821/85070827.jpg - Mooi kijken voor de fotograaf!

http://img809.imageshack.us/img809/8180 ... 875013.jpg - Pauze voor Sjaak, lekker gras eten.

Afbeelding
5] En socializen :)

http://img339.imageshack.us/img339/3853/60342168.jpg - Terug naar de kudde

Afbeelding
6] Rik en Dublin aan de race!

Afbeelding
7] Rik en Tristan, een super gaaf stel!

http://img37.imageshack.us/img37/7826/95926666.jpg - Keihard door de bocht!

http://img844.imageshack.us/img844/4192 ... 874310.jpg - Zjoef!

Afbeelding
8] Cowboy! ;)

Afbeelding
9]

Afbeelding
10]

Afbeelding
11]

Afbeelding
12]

Afbeelding
13]

Afbeelding
14]

Afbeelding
15]

Al met al hebben we ontzettend veel geluk gehad met het weer, en ondanks dat ik nu behoorlijk wat last van zadelpijntjes heb, vond ik het super gaaf! :D

_inge_

Re: Racen op het motorcrossterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:16

Wat leuk zeg! Wist helemaal niet dat je daar ook te paard op mocht gaaf!!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:17

Wauw, dat lijkt me echt gaaf om een keer te mogen!

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:19

Gaaf zeg, lijkt me leuk om ns te doen :)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:21

Ik weet niet zo goed wat ik er van vind...
Ik vind t behoorlijk link, zo zonder cap en totaal niet met paard mee zitten (man).
Maar ja, jullie.hebbben t leuk gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:49

Vind het idd ook een gevaarlijke bedoeling..

Een aantal zonder cap, Geen goede schoenen. Niet echt lekker op het paard zitten.. Dat is wel erg jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:51

Laten we weer lekker op zoek gaan naar allerlei dingetjes om te mieren. Gezelligheid ten top! _/-\o_

Bedankt voor de reacties, we hebben het allemaal enorm naar ons zin gehad! En alle paarden + mensen zijn heelhuids thuis gekomen.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:58

ziet er heel gaaf uit !! en tja.. das bokt hè

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:58

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het zeer verstandig van je vindt dat je niet bent gaan racen als je het niet zag zitten, zowel voor jezelf als voor je vz-paard, Kay! (En geloof dat je hem ook nog niet lang rijdt, toch?) Goede keuze in dit geval! Vindt Shakir trouwens een leuk ding :)

Verder, tjah, vind het ook niet zo slim om zonder cap zoiets te doen, maar ik zo te zien zijn alle mensen daar oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen. De man zit idd niet echt lekker mee op de foto, maar voor de rest zie ik toch echt geen dramatische rijstijlen :)
Ik wist trouwens niet dat ze zoiets wel eens organiseerde. En als ik zo die foto's zie van de paardjes, hebben sommige er echt lol in :j

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:59

zeker een leuke rik ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:01

cool wat zullen die motorrijders de volgende x raar kijken als ze al die hoefsporen zien :D
dat had mijn merrie denk ik schitterend gevonden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:18

Sieltjuh schreef:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik het zeer verstandig van je vindt dat je niet bent gaan racen als je het niet zag zitten, zowel voor jezelf als voor je vz-paard, Kay! (En geloof dat je hem ook nog niet lang rijdt, toch?) Goede keuze in dit geval! Vindt Shakir trouwens een leuk ding :)

Verder, tjah, vind het ook niet zo slim om zonder cap zoiets te doen, maar ik zo te zien zijn alle mensen daar oud en wijs genoeg om dat zelf te bepalen. De man zit idd niet echt lekker mee op de foto, maar voor de rest zie ik toch echt geen dramatische rijstijlen :)
Ik wist trouwens niet dat ze zoiets wel eens organiseerde. En als ik zo die foto's zie van de paardjes, hebben sommige er echt lol in :j

Dankjewel Siel! Shakir rijd ik inderdaad nog niet zo lang, nu drie weekjes. Hij is erg braaf en ik had niet verwacht dat hij hele gekke dingen zou doen, maar ik vind mezelf gewoon niet goed genoeg rijden dat ik hem niet zou belasten met deze race. Bovendien had ik geen goede paardrijschoenen mee (stonden in de auto waar stiefvader mee naar het werk was) dus wilde niet het risico lopen dat ik eraf zou kletteren en meegesleept zou worden. :D

De paarden hebben het allemaal super naar hun zin gehad. Ze vonden het prachtig om zo hard te crossen! En inderdaad, de ruiters zijn allemaal oud en wijs genoeg om zelf te bepalen of ze een cap dragen of niet. Niet mijn taak om mezelf daar mee te bemoeien!

We mochten de crossbaan op, nadat we het gevraagd hadden. Ze hadden het speciaal voor ons gesleept zodat het mooi lag. Ik denk dat ze dat na afloop ook wel weer gedaan hebben! :D

Bedankt voor de reacties weer! Ik denk dat bijna alle paarden zoiets wel heel erg gaaf vinden! :D

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:52

Wat ziet het er onwijs stoer uit zeg! Geweldig, waar is dit helemaal? zou het ook weleens mee willen maken haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:54

Niikiit schreef:
Wat ziet het er onwijs stoer uit zeg! Geweldig, waar is dit helemaal? zou het ook weleens mee willen maken haha :P

Dit is in Axel, Zeeuws-Vlaanderen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:57

gaaf kay! leuke foto's ook!

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:13

Had al verwacht dat er een topic van op bokt ging komen :D

Het was super tof!!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:10

Leuke foto's en leuke plek!!!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:22

Mag je daar legaal op?

Super vet :D Daar wil die van mij vast ook wel een keer de beentjes strekken :))

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 20:54

Wat stoer :D Voor de paarden ook weer eens wat anders

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:09

Ik vind foto 14 supervet! Dat trekpaard <3 <3 Ben ik echt gek op, zulke paarden! Super dat alle paarden lekker mee konden de crossbaan op, zou ik ook nog wel eens willen nl :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:20

wow mooie fotos !!! ik vind die eerste in de link erg mooi om uit te vergroten !

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:40

Wat gaaf zeg! Ik ben weg van Tristan, wat een knap paard!

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:48

Wat leuk zeg! Ik ga ook eens navragen bij d crossbaan hier, kan je je paard ook goed trainen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:19

ITP--> RIJ-ITP

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:11

Wat gaaf zeg :D
Ik vind het echt super dat je zo eerlijk bent en daarom niet bent gaan racen. Je hebt in het belang van je paard gekeken en niet aan je eigen belang gedacht (misschien had jij wel graag willen racen met hem): top +:)+

Het gaat in dit topic toch om jou en je paard en niet om de andere mensen? Snap niet dat er dan moeilijk wordt gedaan om die cap van de mederuiter(s). Cap blijft nog altijd eigen keus. Je kunt het nog zo gevaarlijk vinden (vind ik zelf ook, ik stap nooit zonder cap op), maar dring je mening niet op: laat elkaar in de waarde ;)

Ga zo door :)