Beter laat dan nooit

Mijn eerste bokt-meeting heb ik direct zelf georganiseerd. Ondanks het missen van ervaring, een hele warme dag en wat uitvallers hebben we toch een hele geslaagde dag gehad!

We hadden een fotoshoot voor Schimmels op de Ginkelse heide.
Over mijn pony:
Snuitje,
1994
merrie
ras onbekend
1,48 m hoog
Samen sinds 2006
Ze is mijn eerste eigen pony. Ik heb haar weer 'opgeknapt' en ze is deze laatste jaren weer helemaal opgebloeid. Ik kan wel een heel boek schrijven over onze band, maar dat gezwijmel zal ik jullie besparen.

Snuitje heeft sinds kort een ontzettend super leuke verzorger voor 3 dagen in de week. Ik heb inmiddels een 2e paard gekocht waarmee ik wat verder kan in de sport. (Snuitje heeft helaas de leeftijd, de bouw en het verleden niet mee om nog in een hogere klasse te raken, dus met haar geniet ik voornamelijk recreatief, lekker springen, buiten rijden, dressuren, gewoon zodat ze lekker in haar vel blijft zitten).
Ik vond het zo'n ontzettend moeilijk idee om Snuitje voor een aantal dagen door iemand anders te laten verzorgen en om er een 2e paard bij te nemen. Dit voelde, vooral in het begin, echt als bedrog, als vreemdgaan, als aan de kant schuiven. Wellicht dat anderen dit wel herkennen, het is alsof je je kind verwaarloosd voor een egocentrisch doel. Maar nu besef ik ook dat ze nog steeds hartstikke gelukkig is en nog steeds super goed in haar vel zit en alle aandacht krijgt die ze nodig heeft

Daarom was deze fotoshoot wel extra speciaal voor mij. In deze maand zijn we nog 1e op een B springwedstrijdje geworden en 1e met een L1 proefje dressuur en heeft ze mij door de Oruncurus longeren heen geholpen. Het was een lekkere drukke maand waarin ze (zoals altijd) hard voor me heeft gewerkt.
Vanaf juni hebben we dus een klein stapje terug gedaan. De Oruncursus en wedstrijden ga ik met mijn nieuwe paard rijden en Snuitje mag een 13 jarig meisje op weg helpen in paardenland voor 3 daagjes per week. De andere 4 dagen van de week zorg ik voornamelijk dat ze soepel, sterk en goed aan de hulpen blijft en neem ik haar natuurlijk lekker mee naar buiten, ze is een taaie en heeft gelukkig nog een onverwoestbare conditie en wil.
Voor hen die deze lap tekst hebben gelezen:
Bedankt!

Ik hoop niet dat het erg is dat er enkele rijfoto's tussen staan. Ik vind het zelf onnodig om daar een apart rij-itp topic voor aan te maken. Het rijden ging die dag niet zo lekker, dus we gingen al snel over op een gallopje

Hier dan eindelijk de foto's, gemaakt dus door verschillende fotografen:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.
9.
helaas stond de zon suuuper hoog waardoor het lijkt alsof ik geen wenkbrauwen heb

10.

11.

12.

13.
Snuitje voelt zich zo op haar gemak dat ze lekker ging rollen
14.
nog even laten zien dat ze bijna geen voortanden meer heeft
Alle foto's van deze dag zijn terug te vinden op het forum in mijn onderschrift
Groetjes!