Een jaar met mijn mooie Vosmerrie Niaff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Een jaar met mijn mooie Vosmerrie Niaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 18:53

Vandaag besefte ik me opeens dat het een jaar geleden is dat ik Niaff heb opgehaald :)
Onze band is erg veranderd in dat jaar, en ze heeft me ook wel voor haar laten werken.
Soms zijn er nog dagen dat we elkaar niet begrijpen, maar wat ben ik dol op mijn eigenwijze, lieve, mooie, bijzondere vosmerrie <3

1. De dag dat we haar gingen halen, uitladen op een stal in Rossum en haar lekker even laten uitrazen in de paddock. Een onwerkelijk gevoel, toen nog ons eigen paard. (deelde haar eerst)

Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Ik had het soms moeilijk met haar, in het begin wilde ze alleen maar hard. En ik had moeite met haar terugrijden, wat af en toe nog wel eens het gevecht opleverde. Daarnaast had ze moeite met het vertrouwen van mensen. Met andere woorden, mijn vriendin (mede-eigenaar) en ik moesten ons bewijzen als leider. Ik besloot spelender wijs dingen met haar te gaan doen, zoals volgen in stap, draf, galop. Grondwerk dus. Samen begonnen we te 'spelen'. Dat was echt een genot.

Afbeelding

5. Afbeelding

6. Mijn vriendin begon steeds meer problemen met haar te krijgen, terwijl ik steed beter met haar door 1 deur kon. Niaff en ik hadden 'de klik'. In december kwam het hoge woord eruit. Zij wilde niet meer. Ik begon te rekenen, en ik kon haar alleen betalen. Dus zo werd ik enig eigenaar.

Helaas kwamen ze beloftes op stal niet na, ze zou hele dagen op de wei komen. Maar in werkelijkheid waren dit als ik geluk had 2 uur. Gezien ik enig eigenaar was besloot ik haar dichterbij te halen.. ik ging op zoek naar een nieuwe stal. Dichterbij, met de hele dag weidegang. Want ze werd heel mager (op de foto hieronder kun je zien dat ze afviel.. )

Afbeelding

7. Ik ging het weekend voor kerst bij meerdere stallen kijken, en op 1 stal had ik een super gevoel. Geen binnenbak, maar oke.. wel de hele dag naar buiten. OOK in de winter. Ik nam meteen het besluit en 3 dagen later ging Niaff hierheen. Lekker op de wei.

Afbeelding

8. Wow wat kreeg ik een ander paardje.. Happy, energie voor 10 en ze kwam weer mooi op haar oude gewicht <3

Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Sinds zij hier staat kan ze veel beter met andere paarden, met mij en is het gewoon weer paard :) De beste keuze die ik heb kunnen maken :D

Afbeelding

13. Afbeelding

14.Afbeelding

15. Soms is het nog moeilijk, maar we gaan gewoon samen door.. Mijn liefde, mijn spiegel, mijn brutale, malle, eigenwijze vosmerrie <3

Afbeelding

_Sofie

Re: Een jaar met mijn mooie Vosmerrie Niaff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:55

Leuk overzichtje!
Mooi om te zien dat jullie band zo is gegroeid :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:01

+:)+ geniet nog maar vele jaren van elkaar ;)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:11

Mooi verslagje en erg leuke foto's!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 19:13

Wat een lief verhaal en een mooie merrie <3 Veel plezier nog met Niaff :j

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 19:39

Dank jullie wel :D

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:00

ben heel blij dat ze zo'n leuk lief zorgzaam baasje heeft getroffen hoor na alles wat ze mee heeft gemaakt
in dr leventje.
geef dr maar een dikke knuf van me.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:01

Zal ik doen :)

aalstreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:50

leuke foto's
Je ziet inderdaad dat ze het naar haar zin heeft op haar nieuwe stal. :j

wesleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 08:36