Afgelopen winter, als we wat konden doen door het weer, met haar het lange teugelen opgepakt. Hierdoor heb ik al lekker met haar buiten kunnen lopen en spelenderwijs toch leren sturen, stoppen, stap en draf. Het is een heerlijke merrie in omgang, wil voor je werken maar behoudt wel lekker haar karaktertje (en die is lekker eigenwijs). Ook begint ze al een beetje te schimmelen. Ik ben heel blij met mijn beslissing om van mijn merrie een veulen te fokken. Porva (de moeder) heeft haar genen qua doen en ;aten goed meegegeven. Ook ben ik heel blij dat ze 3 is geworden als ik hoor hoeveel veulens uit 2009 het niet hebben gered.
De laatste tijd hebben we grondles en trailertraining (hierin wil ik het niet verpesten door mijn eigen angst voor trailers, vandaar dat ik er iemand bij gezocht heb.). Ook elke week lange teugelles van Piet Bakker. Verder wandel ik 2 x per week zelf met haar en de rest van de week (3 dagen) staat ze gewoon te eten tussen haar vrienden. Het uiteindelijk doel is om met Valiente Working Equitation te gaan doen. Erg veelzijdig en ook al leuk voor een jong paard om spelenderwijs kennis mee te maken (www.dutchworkingequitation.nl)
Nou genoeg gepraat, hier defoto's:
Zo moeder zo dochter

Een sneeuwbui op haar lekkere wintervacht:

En hier een impressie van de wandelingen en wat ze zoal tegen komt onderweg.....
Lange teugel, hier nog met longeersingel om en eerste keer buiten:

Hier een paar maande later en in de bak aan het werk. Ik vraag nog geen verzamelingen etc.....dat komt later wel...

Blij met mien peerd

Hier zie je dat ze nog aardig "puppy" is.....we wachten dan ook nog met rijden....

Hier staat ze op een grote zandberg......vindt ze leuk om op te rennen en dan stapje voor sta[je eraf...

Tunnel voor het eerst (ze mag van mij voorop als ze dat wilt....extra moeilijke stap)
En de brug voor het eerst (alles deed ze zonder teveel ophef)
Iets verder van huis en toen begon ze toch wel te roepen......
Gewoon wandelen met hond Bob mee...
Gewoon Valie... Hier zie je goed dat ze aan het schimmelen is....
En gisteren voor het eerst een barebackpad opgehad ....... keek ze niet van op of om. Dus ook maar meteen kennis laten maken met de paraplu

Best spannend zo'n plu boven je hoofd. Even later lag ie op haar hoofd en ging ze gewoon staan dutten.

En als laatste........onderweg alles bekijken