Penny's in de Maak Deel Drie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 00:03

Alweer een deel drie. Voor degenen die de andere twee hebben gemist (en die foto's staan er niet meer op, omdat ik mijn photobucket heb leeg gehaald) het gaat om mijn oppaskinderen die ik, sinds ik daar aan het oppassen ben, heb besmet met het paardenvirus. Toen ze eenmaal wisten dat ik een eigen paard had was paardlief de pisang. De eerste keer dat ze er kwamen hebben ze er even opgezeten, de tweede keer even rond gestapt.. En nu.. Nu sturen ze het grote paard al helemaal zelf rond! De ouders zijn ondertussen gezwicht en de kids mogen zodra ze hun zwemdiploma's hebben gehaald op paardrijden. Het zijn in ieder geval echte natuurtalenten :D

Ze hadden meivakantie en dus hadden we mooi de tijd om de paarden eens te bezoeken. Allereerst nam ik ze mee naar een Friese merrie die ik rijd.

Afbeelding

Dat is op een boerderij en dus kregen ze ook voor het eerst (stadskinders dat het zijn) koeien in een stal te zien
Afbeelding

Op de boerderij hebben ze zich nog even vermaakt met de konijnen, kipjes, het speeltuintje (boerderijcamping) en de skelters. Daarna even lunchen en toen door naar mijn eigen paard.

Die de bui al zag hangen aan haar blik te zien
Afbeelding

Afbeelding

Daarna er bovenop. "Wie wil er als eerste?" vroeg ik, kijkend naar de oudste. "Ik niet!" riep ze, terwijl de jongste riep "IK!" Eerst gewoon aan het halstertouw. Het zat niet in de planning ze los te laten lopen, maar ik vertrouw mijn paard daar volledig in. Die gaat zo lief met kindjes om. Zo rustig en braaf dat ze is. En dus ging het touw er gewoon af.

Ondanks dat ze zo braaf en rustig is, vraagt ze me wel constant met die smekende ogen om gered te worden van deze 'marteling'.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Huppa, over de balkjes heen sturen
Afbeelding

Afbeelding

En toen de volgende. Paard is half in slaap gevallen ondertussen en laat het over zich heen komen.
Afbeelding

Toen ook los
Afbeelding

Zzzz
Afbeelding

Afbeelding

En filmpjes


Ze vroeg me wat paard doet als die bang is :).


Ik snap het als mensen zoiets van oei, die kleine kindertjes los op zo'n groot paard. Ik zou het ook niet zomaar bij elk paard doen, maar ik ken mijn paard en die heeft nog nooit met een kind op haar rug een hoef verkeerd gezet. Doet ze bij mij al haast nooit, laat staan als er een kindje op zit. Ze weet wanneer ze voorzichtig moet zijn. Mocht ze wel eens schrikken, dan rilt ze of zet ze een pas en staat ze altijd stil. Ook heeft ze nooit gebokt of gesteigerd. Ze is gewoon heel braaf. Kan er alles mee.

:)

Leliex
Berichten: 1086
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:08

Wat lief <3

NatassJa

Berichten: 7492
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Flakkee

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:10

Wat über schattig zeg!

En wat een geweldig paard! Laat inderdaad alles lekker over zich heenkomen.

Appelmoes_11

Berichten: 2340
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:10

Ach gut, wat leuk! Ik had je vorige topic gezien ja, dat is snel gegaan, die besmetting. :=

Wat is je paard braaf en rustig! En wat zijn die kindertjes vriendelijk! Oh, dit is echt genieten, dit beeld. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:12

Arm peerd, die blik zeg ook genoeg :')
Heerlijk zo'n kinderproof beest :D

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:13

Hihi die blik van je paard is kostelijk!

En op mijn vijfde zat ik ook op zo'n groot paard, net mooi dat je als kind veel meer durft en het gevaar er niet van inziet!

(Je hebt meteen twee verzorgertjes als ze een beetje ouder zijn en jij even geen tijd hebt ~~}> hihi)

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 00:16

Bhriseis: Dat word dan wel dringen, want alle kindjes vinden mijn paard leuk, waardoor ze constant word ingezet als kinderpaard :D. Het meisje op stal, die haar eigen pony heeft, heb ik er eens bovenop gezet en die is er niet meer bij weg te slaan. Evenals een nichtje van een stalgenoot, die eens in de zoveel tijd mag komen rijden, omdat ze zo dol is op peerdie. Daarnaast, mijn nichtje van twee, die hele verhalen tegen het beestje aan brabbelt.. En dan nog een nichtje van 14 en een nichtje van 10, die telkens vragen wanneer ze weer mee kunnen. Op stal zeiden ze ook al "Jij tovert overal kinderen vandaan." Tja.. :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:22

Aw die zielige blil ook _O-
Geweldig schattig zeg!

Esmee_RS

Berichten: 4887
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:30

Die blik :')

Wat super schattig zeg <3

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:44

Die blik van je paard er ook bij :')

Echt schattig <3

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:59

Wat leuk zeg, echt te schattig! Hier ook hetzelfde, als vaste oppas van een geestelijk gehandicapte, en eigenaar van een paard dat het nog niet door zou hebben als de oorlog uitbreekt, moet ik standaard iedere week tijdens het werk even langs mijn paard. Zowel oppaskindje als paard vinden het helemaal geweldig.

nikkie722
Berichten: 674
Geregistreerd: 17-12-10
Woonplaats: Putten

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 05:59

wat heb jij een ontzettend lief paard!! 1 uit duizenden denk ik!
en die blik haha geweldig!

_Roosmarijn_

Berichten: 2046
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Leusden

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:24

Ah geweldig! Die blik ook van je paard, haha, echt zo van help me...
Super dat ie zo braaf is!

fja37
Berichten: 44
Geregistreerd: 20-10-10
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:14

RusselNuwell schreef:
Wat leuk zeg, echt te schattig! Hier ook hetzelfde, als vaste oppas van een geestelijk gehandicapte, en eigenaar van een paard dat het nog niet door zou hebben als de oorlog uitbreekt, moet ik standaard iedere week tijdens het werk even langs mijn paard. Zowel oppaskindje als paard vinden het helemaal geweldig.

het zag er inderdaad heerlijk uit.
ik heb ook 2 van die "kinderproof" paarden. het is namelijk zo dat de meeste paarden geen misbruik maken van de kleintjes die er boven op zitten, uitzonderingen heb je altijd, mijn schimmel heeft 20 als rijpaard voor een ruiterkamp voor gehandicapten "gewerkt" en door haar voorkeur voor kinderen en de gehandicapte medemens (vooral het laatste) maakt haar voor mij ook een zeer geschikt rijpaard.

AnneJa

Berichten: 1178
Geregistreerd: 07-06-09

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:20

Wat super leuk zeg! Ik zie dat er ook al meer zijn die hun paard inzetten als 'kinderpaard' :P
Dat gebeurt hier ook regelmatig met een paard van 1,77 :D Een meisje van 10 komt elke zaterdag, en mijn zusje van 7 rijd ook regelmatig... Zo geweldig als je zo'n groot paard ziet die heel voorzichtig rondstapt he :)

loveslieke
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:23

Wat schatig!

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:27

Oh die smekende ogen zijn zoooo grappig!! Echt hilarisch die foto dat ze in stal staan, hoofdstel paraat, paard denk "oooh neee, minimensen!!"
-O-

Wat een braaf paard zeg!!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:33

Echt lief <3
En die blik :')

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 13:52

:D Bedankt voor de reacties!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:55

ElineS schreef:
Bhriseis: Dat word dan wel dringen, want alle kindjes vinden mijn paard leuk, waardoor ze constant word ingezet als kinderpaard :D. Het meisje op stal, die haar eigen pony heeft, heb ik er eens bovenop gezet en die is er niet meer bij weg te slaan. Evenals een nichtje van een stalgenoot, die eens in de zoveel tijd mag komen rijden, omdat ze zo dol is op peerdie. Daarnaast, mijn nichtje van twee, die hele verhalen tegen het beestje aan brabbelt.. En dan nog een nichtje van 14 en een nichtje van 10, die telkens vragen wanneer ze weer mee kunnen. Op stal zeiden ze ook al "Jij tovert overal kinderen vandaan." Tja.. :')



Haha dat is geweldig toch! Lekker handig in de toekomst hihi. Kan je een beurtrolsysteem bedenken!! ;)

pegasus154
Berichten: 23
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: België yuups een echte Belg hier zo!! :D

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:35

Lol, dat paard van jou is echt vet!! met die zielige blik!! Echt om van te smelten!! En het is echt super schattig met die kindjes op dat paard :D

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:37

die blik :P

dancer_

Berichten: 16571
Geregistreerd: 28-03-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:41

Haha geniaal die blik van jou paard :=
Maar wat lijkt het me een heerlijk rustig en mooi paard!

mg911
Berichten: 100
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:24

Haha die blikken van jouw paard: 'Help me.' 'Alsjeblieft help me.'
Maar ze is echt super braaf! En stoer ook van die meisjes, komen nauwelijks met de voeten onder het zadel uit en sturen al zo'n groot paard zelfstandig rond!

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Penny's in de Maak Deel Drie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:09

Wat schattig zeg! <3