Toen ik d'r zag wist ik al gelijk wat ik een mooie naam voor d'r vond: Djune. De eigenaren lieten de naam aan mij over, dus haar naam werd Djune.

Het heeft een weekje geduurd voordat ik echt het vertrouwen had van Djune, maar na een aantal middagen lang in de wei liggen en haar lekker mij laten onderzoeken snapte ze dat ik goed was om haar heeeerlijk te kriebelen.
Op 22 april beviel de andere merrie van een merrieveulen, Zoë, de twee waren meteen hele leuke speelmaatjes voor elkaar.
Als ik aan kwam fietsen en ze riep komt ze bijna altijd aanhuppelen en laat ze d'r bekende hinnikje horen.

Ik wist altijd al wel in mijn achterhoofd dat de kans er was dat ze verkocht werden, maar toch hoop je dat dit niet gebeurd.
Helaas kreeg ik op 4 april te horen dat ze weg moesten, de moeders van ze zijn zeer waarschijnlijk weer drachtig en in het vooruitzicht misschien 6 pony's in de wei vond de boer helaas teveel..
Ookal had ik er in mijn achterhoofd wel rekening mee gehouden, was het toch onverwacht voor mij.
In de omgeving ben ik wel gaan zoeken naar een goed huisje, mensen die een shetlander zochten. Al vrij snel waren er al 2 geïnteresseerden voor Zoë..
Ook een poging gewaagd bij mijn ouders of ik er echt niet eentje zou mogen kopen, dan wilde ik het liefste kijken wie er een goed huisje kon vinden en dan de andere overnemen, want kiezen tussen de twee zou ik toch niet uitkomen..
Ik mocht eens uitzoeken of er eentje bij hun zou mogen blijven staan, tegen betaling natuurlijk. De eigenaresse had er geen problemen mee, maar de boer die zag het niet zitten toen ik het vroeg, dus de moed zonk mij in de schoenen.
Totdat ik afgelopen woensdag bij de pony's kwam, de eigenaresse vroeg of ik eventjes binnenkwam..
Dus ik mee naar binnen, ik wist dat Zoë en Djune gechipt moesten worden, maar de eigenaresse vroeg aan mij 'moet Djune ook gechipt worden?' ik een beetje met een vraagtteken daar zitten, dat leek me logisch toch als ze weg moest..
'Moet Djune gechipt worden', en toen kreeg ik te horen dat ze nog eens met haar man, de boer dus, was gaan praten, en ik kreeg Djune van hun cadeau en ze mag daar lekker blijven staan omdat ik al 4 jaar daar de pony's doe met veel plezier..
Ik kon mijn oren niet geloven! Het was overlegt met mijn ouders, en sinds woensdag is Djune dus van mij

Het is Djune geworden omdat er meerdere geïnteresseerden waren voor Zoë en voor Djune nog niet.
Vrijdagavond werd ik gebeld door de eigenaresse dat Zoë echt was verkocht en of ik zaterdag mee zou willen haar wegbrengen.. Veel sneller dan ik had verwacht, in 4 dagen tijd heb ik opeens een eigen pony, maar is ook opeens mijn andere kleine vriendinnetje weg uit de bekende 'bende van 4' wat nu nog maar 3 is.. Maar over Zoë maak ik zo nog een topic..

Oke respect als je alle tekst hebt gelezen!

Hierbij stel ik dus voor, voor het eerst op ITP en van mij: Djune

Op haar eerste dagje lekker slapend in de wei

Drie en een half maandje oud en lekker samen liggen in de wei..

Djune en Zoë samen in de zomer

Djune in d'r wintervachtje

En hoe Djune er nu uitziet!

Lekker gepoetst worden door het zoontje van de eigenaren wil ik haast zeggen, maar de eigenaren van Djune d'r oudere halfzus en d'r moeder dus!

Lekker verwend worden

Even een fotootje tussendoor van d'r mams, Fancy

Lekker dollen in de wei met Djune en d'r grote halfzus Chara

Zoë, Djune en Chara op een rijtje, zonder het te weten de laatste middag met Zoë erbij..

Alleen manieren heeft Djune nog niet, ze zou zich moeten schamen voor d'r inkijk!

Ja kijk, dat is al beter!

Tijdens wandelingetje op vrijdagmiddag, laatste wandeling met de twee meiden samen..