konikpaarden bij kasteel slot loeve stein

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebecca_

konikpaarden bij kasteel slot loeve stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 19:19

hey bokkers
ik ben vanmiddag bij het kasteel slot loeve stein geweest.
daar kwam ik toevallig de konikpaarden tegen ( jonge hengsten) die rond het kasteel rond lopen,
hier van heb ik foto s gemaakt .
toevallig stond er een gids in het land die vertelden dat deze mooie jongen hengsten over een tijd naar slacht gaan!
( persoonlijk vind ik doods zonde van deze jonge hengsten )

hierbij de foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 22-04-12 10:09, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Foto's onder elkaar geplaatst zodat de pagina niet uitrekt

Anoniem

Re: koningspaarden bij kasteel slot loeve stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:20

Leuke foto's,lijkt me echt mooi om die koniks zo in het 'wild' te zien.. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:20

Ik dacht al, wat zijn Koningspaarden := maar je bedoelt de Konik. Mooie dieren :)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:22

Ik begrijp dat het slot je in koninklijke sferen brengt, maar het zijn nog altijd koniks. ;-)

Er wordt niet aan geboortebeperking gedaan en kennelijk ook niet aan verkoop, helaas.

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 20:15

ze zijn ook niet voor verkoop maar voor de slacht!
dat is nou zo jammer dat ze elke keer naar slacht gaan op zo jonge leeftijd!! :(

xMayo

Re: konikpaarden bij kasteel slot loeve stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:18

Hee dat is vlak bij mij :)
De jonge hengsten gaan inderdaad naar de slacht helaas... :\

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:21

is zeker zonde van zulke jonge dieren, maar ze hebben vooraf wel een " vrij " paardenleven gehad.
niet dat ik paardenvlees eet maar ze hebben vooraf een beter leven gehad dan menig andere dieren die voor consumptie zijn

hier lopen deze dieren ook in de uiterwaarde, ben benieuwd wanneer er weer veulens komen.
inderdaad leuk om ze zo te zien

maris1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:31

zijn zeker mooie paarden
het is gewoon dood zonden dat hun eindbestemming slachthuis is .
zoude hele mooie rij paardjes kunne worden , maar helaas ;(

_Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:32

xMayo schreef:
Hee dat is vlak bij mij :)
De jonge hengsten gaan inderdaad naar de slacht helaas... :\

En ook dicht bij mij <<)
Ik vind ze prachtig :j

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:09

Haha, ik heb 5 konikverzorgpaarden, de meesten zijn dan wel kruizingen ertussen, maar ze hebben zeker die kleur, en ik vind ze echt prachtig!

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:31

Mooie fotos.
Sonde dat die dieren naar de slacht gaan, echt erg gewoon in deze tijd.

_Rebecca_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 23:42

ja ik vind ook heel erg zonde deze gaan naar slacht en komen nieuwe weer voor terug en die gaan dan ook weer naar slacht! :(

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:43

Hey, alweer paarden van mij zomaar op bokt, wat leuk! :D

Ik ben de beheerder van deze paarden en ook de gids die vanmiddag met een groep op pad was in het gebied. Tijdens die excursie heb ik het ook over slacht gehad en dat is denk ik wat jij hebt opgevangen. Maar de conclusie die je trekt is echt wat te kort door de bocht. Want lang niet alle paarden gaan naar de slacht, sterker nog, dat is slechts een enkeling. Het merendeel van ons 'overschot' gaat naar begrazingsprojecten in het buitenland, waar ze in hun natuurlijke kuddesamenstelling naartoe gebracht worden.

Uit de kudde bij Slot Loevestein zijn er vorig jaar nog 12 dieren naar Estland gegaan. Deze kudde mag dit jaar dus weer groeien en de jonge hengsten van de foto's mogen voorlopig nog gewoon blijven lopen. :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:11

Mooie plek om op te groeien.
Ik ben laatst nog geweest op Slot Loevestein. In mijn onderzoek naar mijn voorvaderen kwam ik erachter dat mijn voorvader de laatste Slotvoogd van het Slot was in de tijd van Napoleon. Apart om rond te lopen daar waar jouw roots liggen en jouw voorvader heeft gewoond. Ik vond het een prachtige omgeving.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:42

prachtig <3
ooit komt er hier een 2e bij, geweldige paardjes zijn het

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:23

WesseLady schreef:

Ik ben de beheerder van deze paarden en ook de gids die vanmiddag met een groep op pad was in het gebied. Tijdens die excursie heb ik het ook over slacht gehad en dat is denk ik wat jij hebt opgevangen. Maar de conclusie die je trekt is echt wat te kort door de bocht. Want lang niet alle paarden gaan naar de slacht, sterker nog, dat is slechts een enkeling. Het merendeel van ons 'overschot' gaat naar begrazingsprojecten in het buitenland, waar ze in hun natuurlijke kuddesamenstelling naartoe gebracht worden.

Uit de kudde bij Slot Loevestein zijn er vorig jaar nog 12 dieren naar Estland gegaan. Deze kudde mag dit jaar dus weer groeien en de jonge hengsten van de foto's mogen voorlopig nog gewoon blijven lopen. :)

Hee dat wist ik helemaal niet, ik had inderdaad ook gehoord dat ze naar de slacht gaan, maar dit is dan wel stúkken beter! :))

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:31

xMayo schreef:
WesseLady schreef:

Hee dat wist ik helemaal niet, ik had inderdaad ook gehoord dat ze naar de slacht gaan, maar dit is dan wel stúkken beter! :))

Wist het ook niet! Veel beter inderdaad! Prachtige paarden trouwens! Vind het super dat ze zo lekker vrij kunnen leven :)

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:33

Ik dacht al, straks komen die prachtige beestjes nog in de Mora partymix. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:44

Ik denk dat we voortaan mochten we vragen omtrend konik paarden hebben gewoon even WesseLady bp of aanspreken. Zei is niet alleen beheerder van een stel geweldige kuddes konik paarden in Nederland.
Ze beschikt ook over veel informatie die wij als leken niet weten over wilden paarden. (Met name konik paarden) Heel handig mocht je een spreek beurd /verslag voor school moeten schrijven ;)

Prachtige foto's :D
Ik ben echt geraakt door de konik paardjes. Heb ze laatst al vast gelegd en moet zeggen het begint weer te jeuken haha

mijn topic over de konik paarden (In Den Bosch)
[ITP] Wild horses By

Marieke97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:45

Ik ben er ook een keer geweest, helaas heb ik de paarden toen niet gezien. Ik vind het wel mooie paarden!

diva11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:51

woohwhwh mooi :D

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:57

missfcdb schreef:
Ik denk dat we voortaan mochten we vragen omtrend konik paarden hebben gewoon even WesseLady bp of aanspreken. Zei is niet alleen beheerder van een stel geweldige kuddes konik paarden in Nederland.
Ze beschikt ook over veel informatie die wij als leken niet weten over wilden paarden. (Met name konik paarden) Heel handig mocht je een spreek beurd /verslag voor school moeten schrijven ;)

Ik ben echt geraakt door de konik paardjes. Heb ze laatst al vast gelegd en moet zeggen het begint weer te jeuken haha

[ITP] Wild horses By

Jep, dat mag altijd!! Graag zelfs, ik leg graag uit hoe we werken en waarom we dat doen. Je kan me pb'en, maar ook mailen of bellen. Mijn gegevens en die van mijn collega's staan gewoon op onze website (http://www.freenature.nl). Ik ben Tanja, beheerder Loevestein en de Diezemonding.

@Missfcdb, in de Diezemonding lopen inmiddels 3 veulentjes, nog 2 te gaan! :)

Edit, je mag voortaan pb'en naar Tanja_dB, ik heb zojuist mijn gebruikersnaam gewijzigd. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 15:43

Tanja_dB schreef:
missfcdb schreef:

[ITP] Wild horses By

Jep, dat mag altijd!! Graag zelfs, ik leg graag uit hoe we werken en waarom we dat doen. Je kan me pb'en, maar ook mailen of bellen. Mijn gegevens en die van mijn collega's staan gewoon op onze website (http://www.freenature.nl). Ik ben Tanja, beheerder Loevestein en de Diezemonding.

@Missfcdb, in de Diezemonding lopen inmiddels 3 veulentjes, nog 2 te gaan! :)

Edit, je mag voortaan pb'en naar Tanja_dB, ik heb zojuist mijn gebruikersnaam gewijzigd. ;)

*\o/* Zal het eens in de gaten gaan houden, zodra ze er allemaal zijn een shootje plannen :D ;)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 19:11

Ik heb er zelf een hele poos geleden tussen gereden, wist toen nog niet dat dit niet mocht, gelukkig is toen wel alles goed gegaan. :=

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 20:12

Nou, dan heb je enorm veel mazzel gehad. Ik ken helaas ook voorbeelden waarbij het wat minder goed afliep... Het is gewoon ontzettend onverstandig, maar gelukkig weet je inmiddels dat het niet mag. ;) En dat is dan vooral voor je eigen veiligheid en die van je paard/pony.
Juist de jonge hengsten zijn enorm fel op nieuwkomers, misschien zit daar voor hen wel een leuke merrie tussen om een harem te stichten. En dan kijken ze echt niet of er toevallig ook nog iemand op haar rug zit. := :+

Ik heb bij Loevestein een hele tijd geleden ook een keer heel snel alle hekken dicht gedaan en zo onze paarden opgesloten, omdat een paar meiden bedacht hadden dat ze wel konden rijden in het gebied. Gelukkig konden we zo voorkomen dat onze paarden de vreemde paarden in de gaten kregen. Had niet graag gezien hoe het anders was afgelopen...
Heb die meiden toen nog wel aangesproken, maar daar was jij niet bij denk ik. Herken je iig niet uit je profiel. ;)