Heey guys.
Ik heb natuurlijk alles wat mijn hartje begeerd, alex die ik 6 dagen in de week mag rijden en alles mee mag doen wat ik wil. Maar ik heb ook nog een andere sport waar ik 10 uur in de week voor train. Bizzy bizzy dus. Bij sommige mensen word de sport verkeerd geschets namelijk majorette maar dat is het totaal niet! Ik doe aan colorguard, deze sport is in Nederland niet zo bekend. Maar daarom wil ik jullie laten zien wat mijn grote passie is en jullie er kennis mee laten maken. Met verschillende materialen
(vlag, sable, rifle) doe je samen met dans een show op muziek.
Het stamt af van de militairen, maar daar merk je bijna niets meer van doordat de meeste vrouwen het op dit moment het beoefenen
We hebben 2 seizoenen in een jaar, het zomerseizoen en het winterseizoen. In het zomerseizoen heten we Showband Marum en die duurt van 1 april tot begin september. In het winterseizoen heten we Intension en die duurt van begin september tot 31 maart.
In het winterseizoen zijn er een aantal klasses waar je in deel kan nemen. Van laag naar hoog: cadet class(t/m 12 jaar) – junior class( 12 tot 16 jaar) – prep class(voor nieuwe groepen) – aa class – a class – open class – world class( gaan naar amerika)
Het seizoen begint in september, de meest zenuwslopende weken. Wat voor thema zal je dit jaar gaan doen? Op wat voor muziek? En dan zet je instructie ook nog tips totdat de programma release is. En dan kom je in het huis van je instructie en zie je overal tips, en ze hebben alles te maken met 9/11 en dan ga je ook nog een film van 9/11 kijken toen stond het vast! We gaan een show over 9/11 doen.

en dan begint het! Trainen trainen trainen trainen trainen! Want ja de show moet er in januari toch echt staan!

de tijd verstrijkt en je gaat verder tot er op 15 januari toch echt de try out was. De hele tijd niks mogen zeggen over je product en het dan in een keer laten zien. Poe en wat was ik zenuwachtig. Maar iedereen ving het zo leuk op, aan alle kanten kregen we leuke reacties. Het was een mooie show, en we konden hoog gaan scoren op de wedstrijden. Dan krijg je nog veel meer zin in de eerste wedstrijd

dan breekt de eerste wedstrijd aan. Hij was in drachten. We kwamen uit in de A class, hier waren we het jaar er voor 2e geworden. Maar toch vecht je elk jaar voor de eerste, net zo als dit jaar. En dit jaar werden we histories 1e!!! en we promoveerden ook nog naar de open class. Wat waren we blij!

De contesten vlogen voorbij, in de open class moesten we het opnemen tegen 3 groepen. We werden contest op contest eerste. Ons jaar kon niet meer stuk

31 maart het is Eindhoven. Om 6 uur vertrekt de bus. 5 uur der dus uit. Was net terug van een weekje wintersport in Duitsland. We moesten 3 uur in de bus zitten en alles moest gedaan worden. Van haar tot make up. Om 11:19 moesten we op de showvloer staan.
Met ruim 3 punten voorsprong werden we eerste in de prelims. Om kwart over 9 ’s avonds zouden we pas weer moeten. Dus pakten we de bus naar Eindhoven en gingen we gezellig met elkaar samen winkelen.

om 5 uur moesten we weer terug zijn want we moesten onze jongere groep zien, die het veld afliep met een goed gedraaide show. Om 6 uur was het cadeautjes tijd. Het leukste van alles, aan het eind van het seizoen krijg je altijd allemaal cadeautjes

en dan moet je je weer klaar maken voor de avond show. Hij ging bijna perfect!
http://www.youtube.com/watch?v=29rKkQyn ... OJkZhOt7s=
tijdens de uitslag hadden we voor alle medewerkers en publiek iets bedacht! We gaan een Flashmob doen voor al hun inzet. Dus met 56 groepen tergelijk deden we een flashmob
http://www.youtube.com/watch?v=nyW9aN2i ... ature=plcp
na de flashmob gingen we verder met de uitslag
3e plaats: the pride 2e: Passie 1e: INTENSION!!! We waren nederlands kampioen geworden. We waren zooooooooo blij.

en ook ik was blij!!

xxxx