Hoofdstelloze buitenrit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 22:33

Hoi Bokkers :wave:

Vanmiddag heb ik ongeveer de helft van mijn buitenrit zonder hoofdstel gereden en dit is vastgelegd :)
Daarom heb ik er een filmpje van gemaakt.
So, enjoy!

Owja, ik hoef hier geen discussie over t feit dat ik geen cap op heb ;)

Eileen_

Re: Hoofdstelloze buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:35

super gaaf !

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:37

wauw, wat gaaf zeg!!

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:37

super leuk,
ik vind je overgangen zo ook echt netjes.

respect

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:41

Wat een gaaf paard! Ik dacht dat het een Andalusier was...

Echt heerlijk zo! Wat een lef heb je dan!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:53

Erg knap maar dit kan je beter voor in de bak bewaren geen cap geen hoofdstel geen noodrem helemaal niets, er hoeft maar een eend op te vliegen en je paard kan opzij springen voor die auto die langs komt..En ja, met hoofdstel heb je dan meer veiligheid. Zonder Ben jij dan verzekerd? Waarschijnlijk niet ;) Dat je jezelf zo in gevaar wilt kunnen brengen dat is tot daar aan toe.. Maar om daar mede weg gebruikers mee in gevaar te brengen daar de kans groter is op een ongeval vind ik érg slecht.
Nogmaals hardstikke knap, maar denk na en bewaar dit soort fratsen alsjeblieft voor in het land of in de bak.. Maar zeker niet op de openbare weg ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:03

WhySoWhite schreef:
Erg knap maar dit kan je beter voor in de bak bewaren geen cap geen hoofdstel geen noodrem helemaal niets, er hoeft maar een eend op te vliegen en je paard kan opzij springen voor die auto die langs komt..En ja, met hoofdstel heb je dan meer veiligheid. Zonder Ben jij dan verzekerd? Waarschijnlijk niet ;) Dat je jezelf zo in gevaar wilt kunnen brengen dat is tot daar aan toe.. Maar om daar mede weg gebruikers mee in gevaar te brengen daar de kans groter is op een ongeval vind ik érg slecht.
Nogmaals hardstikke knap, maar denk na en bewaar dit soort fratsen alsjeblieft voor in het land of in de bak.. Maar zeker niet op de openbare weg ;)

Hier ben ik het HE LE MAAL mee eens! Kijk dat jij jezelf en je paard aan dat risico laat blootstellen oké ,maar mocht er iets gebeuren en je paard richt dan schade bij een ander aan (straks loopt ie over een kind heen!) .. dat vind ik niet kunnen.

Doe dit in het weiland of de bak , waar je alleen hard gezegt je paard en jezelf kan verwonden ,maar neem geen andere in het ongeluk mee..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:07

Bedankt voor de reacties

Iedereen zal zo zijn mening hier over hebben, maar daar waar ik gewoon stap waar die auto voorbij komt, loopt ie al 2 jaar en is ie nog nooit geschrokken en daar waar ik draaf en galopeer, rijdt over het algemeen geen verkeer en als dat wel zou komen kan je het van een grote afstand zien aankomen. Ik zou dit heus niet gaan doen als ik op een drukke weg was waar veel kans is op ongelukken ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:15

xTammyy schreef:
Bedankt voor de reacties

Iedereen zal zo zijn mening hier over hebben, maar daar waar ik gewoon stap waar die auto voorbij komt, loopt ie al 2 jaar en is ie nog nooit geschrokken en daar waar ik draaf en galopeer, rijdt over het algemeen geen verkeer en als dat wel zou komen kan je het van een grote afstand zien aankomen. Ik zou dit heus niet gaan doen als ik op een drukke weg was waar veel kans is op ongelukken ;)

Wie weet komt er wel een luchtballon een x over of een hellikopter..
Kijk het is gaaf ,ik snap het ook ,maar ik vind het onverantwoord dat je er wel bewust van bent ,maar er toch mee doorgaat dat je je extra blootstelt aan gevaar voor jezelf maar ook voor andere

Ieder paard kan op hol slaan ook met bit ,maar als jou paard een kind aanrijd /op het hoofd heeft gestaan met alle gevolgen van dien is het gewoon extra erg aangezien je gewoon al gevaarlijk rijd... net als handen van je fiets af.. toch weer een extra risico

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 23:35

Het is zeker een risico, daar ben ik me heel bewust van. Doe het daarom ook echt niet elke dag, alleen als ik weet dat er niks komt qua verkeer (vliegtuigen vind ie niet eng) en als [***] op hol slaat, met of zonder bit, dan kan ik m sws niet stoppen omdat ie dan gewoon echt geen rem heeft ;)

lukalisaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:48

Netjes hoor ! +:)+
Luister maar niet naar dat gezeik, je weet zelf wel wat goed is voor je paard, het is jouw paard en daar hebben andere mensen niks over te zeggen O:)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:55

wat leuk, wat geniet je paardje er ook van zo te zien! en wat heeft ie fijne gangen :-) als ik dat zo zou rijden buiten met mijn paardje zou ie alleen maar staan grazen...haha! (in de bak doen we dit ook wel eens maar buiten gaat dus noooooit lukken ;))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 00:25

jemig zeg, TS kent haar paard toch gewoon 't beste? En omdat júllier hiermee niet ervaren zijn betekend dat nog niet dat de TS dat niet is. Zowel paard als TS zijn ervaren dus wat is dan het verschil met een hoofdstel of dit? Als een paard echt een de kletter slaat maakt dat ook echt niet meer uit hoor :n
En dat je niet verzekert bent dan is natuurlijk onzin.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:28

Leuk! Echt gaaf dat je zo kan rondrijden, ultieme gevoel van vrijheid he. :D

Aan de mensen die het gevaarlijk vinden, als een paard ergens van schrikt, opzij springt of er vandoor gaat, heb je met een hoofdstel, met of zonder bit, net zoveel controle als een neckrope.
Mits je paard erop getraind is om op neckrope te rijden natuurlijk, maar zo te zien is dit paard dat wel. :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:31

Gaaf zo zeg :) Mag ik vragen waarom je in draf doorzit? Heb je daar zelf een reden voor? ( nieuwsgierig :P )

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:38

wat kan bokt weer ontzettend irritant zeuren zeg..... pff
Ts wat gaaf zeg! Ik kan er alleen maar van dromen :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 08:47

Bedankt voor de reacties!
Mallow, waarom ik doorzit weet ik eigenlijk niet, doe ik soms wel en soms niet :P

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:50

Lekker ontspannen stel

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:57

Elin_ schreef:
WhySoWhite schreef:

Hier ben ik het HE LE MAAL mee eens! Kijk dat jij jezelf en je paard aan dat risico laat blootstellen oké ,maar mocht er iets gebeuren en je paard richt dan schade bij een ander aan (straks loopt ie over een kind heen!) .. dat vind ik niet kunnen.

Doe dit in het weiland of de bak , waar je alleen hard gezegt je paard en jezelf kan verwonden ,maar neem geen andere in het ongeluk mee..

Wat een onzin, als een paard gaat, dan gaat ie. Met of zonder hoofdstel. Je hebt inprincipe geen hulpmiddelen nodig om je paard te kunnen rijden, als de combinatie goed is. Zonder hoofdstel heb ik geen controle als mijn paard echt schrikt en dat is erg gevaarlijk, maar als ik wel een hoofdstel om heb, heb ik op zo'n moment ook geen controle. Net zó gevaarlijk dus. Laten we dan met een paard op de weg meteen maar verbieden.

Ziet er goed uit!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:04

mét hoofdstel heb je tijdens een schrikreactie zeker wél meer controle. Bit kan pijn geven en die pijnprikkel doorbreekt meestal even de schrik en leid af.
Ik zal wel niks meer zeggen .. maar als het jou kind is dat door een paard vertrapt word dan denk ik dat je wel anders praat.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 09:09

Elin, ik weet bij welke wegen dit wel kan en waar niet. Wat ik al heb gezegd, op die weg kan ik van honderden meters ver zien of er iets aan komt en kan ik hem dus ruim op tijd stoppen. Plus dat [***] nog nooit zomaar er vandoor is gegaan.

Edit: je mag trouwens gewoon je mening zeggen hoor, dat er een discussie zou komen was te voorspellen maar dat wilt niet zeggen dat jij niets mag zeggen :P

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:11

het ziet er super uit :j

maar ik als oude muts zou het mijn dochter [ als ik die had ] verbieden om zo op de openbare weg te rijden.

als jonge meid zie je geen gevaar, zag ik vroeger ook niet maar nu ken ik die gevaren maar al te best.

zoals lukalisaaax reageert is echt een reactie voor iemand van 13 die waarschijnlijk nog geen ongeluk meegemaakt heeft.
en hopelijk nooit hoeft mee te maken.

maar nogmaals super dat je zo met je paard kan rijden :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:13

Leuk om te zien!

Ik vind eigenlijk dat mensen altijd zó overdrijven in sommige dingen (die ze zelf waarschijnlijk nooit uitgeprobeerd hebben). Mensen denken altijd gelijk dat als je je hoofdstel eraf haalt, dat je dan niets meer te vertellen hebt in een moment van schrik, maar dat is helemaal niet zo (tenminste, niet als je dat goed oefent en traint met je paard), het hangt er maar net van af hoe je traint. Ook zonder hoofdstel heb je controle, maar het zit dan in andere dingen (de druk van je kuit, de druk van het touwtje om je nek etc), je traint op steeds kleinere dingen en uiteindelijk kun je ook met heel kleine aanwijzingen veel invloed uitoefenen zonder dat je de druk van een teugel nodig hebt. Dus als je paard naar die (andere) aanwijzingen goed luistert, vind ik het niet gevaarlijk.

Je moet wel goed blijven aanvoelen wat met jouw paard wel en niet kan, maar als ik dit filmpje zo zie, dan vind ik dat alleen maar leuk hoor. Je paard luistert hartstikke goed, het is een rustige weg, geen andere mensen in de buurt, ik vind het best kunnen.

Trouwens, de grens (van veiligheid) ligt niet bij elk paard (en elke ruiter) op hetzelfde punt. Dat weet je zelf het best.

anneegeraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:15

Erg gaaf zeg :D. Dat is toch bij Kapelle in de omgeving? Ik reed daar vroeger ook altijd met m'n verzorgpony'tje haha :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:15

mooi hoor!
Het enige waar ik kommentaar op heb is dat je je paard erg kort omdraait...ik neem toch aan dat je hem niet kreupel wilt hebben?
Ben ik nu echt de enige die dat opvalt?Of draait iedereen hier zijn paard zo kort om?