Onlangs was ik op weg naar de stal, wanneer ik dit beeld opmerk. Ik had toevallig mijn camera bij, dus toch even een kort stukje gefilmd. De reden dat deze man boerenpaarden gebruikt is omdat er geen tractor op dat stukje kan geraken wegens de bomen.
Petje af!
ps : geen idee of dit goed staat, kon geen ander plekje vinden.
Zo, dat is ouderwets! Wel heel gaaf om te zien dat deze manier van land bewerken nog steeds gebruikt wordt.
Francis
Geplaatst: 01-04-12 15:27
Gaaf! Wat stapt vooral die bruine ook lekker fanatiek door zeg. En net zo braaf draaien, boer maar 1 hand aan de leidsels... Ontzettend leuk dat deze boer voor deze oplossing heeft gekozen voor z'n probleem, denk niet dat elke boer het zo opgelost zou hebben
Mariindaa
Geplaatst: 01-04-12 15:31
Respect voor de boertjes Er worden zelfs nog ploegwedstryden gehouden voor zover ik weet!
Geryon
Geplaatst: 01-04-12 15:33
Wat een ontzettend stoere brave paarden! Inderdaad prachtig om te zien.
lieniminnie
Geplaatst: 01-04-12 15:34
Hele mooie oplossing voor hun probleem! knap hoor die paarden!
Wat leuk, en grappig dat ze zo braaf omdraaien, had ik niet verwacht
flodske
Geplaatst: 01-04-12 16:21
Wauw wat fijn om te zien!
pien_2010
Geplaatst: 01-04-12 16:23
Mariindaa schreef:
Respect voor de boertjes Er worden zelfs nog ploegwedstrijden gehouden voor zover ik weet!
Ja dat klopt. Je hebt wedstrijden voor dit ras (eerste gesponsord door Palm, later door Mercedez Benz en wellicht nu nog) en dan moeten ze eerst een parcours doen. Dan naar de veearts. Vervolgens moeten ze allerlei behendigheid oefeningen doen en vaak is er zelfs nog een marathon bij. dit doen ze allemaal met zeer oud authentieke wagens. Dus met oude boerenwagens, ouderwetse kleding en de boeren hebben bijvoorbeeld maar één touw en zitten met de klomp op de billen van het paard, dat is dan tevens de rem. De paarden zijn de hele dag bezig met pauzes tussen door en het is indrukwekkend om te zien hoe sterk ze zijn en wat ze allemaal kunnen. Ik heb het jaren in Veere bekeken waar in dat plaatsje het authentieke natuurlijk prachtig uitkomt tegen het plaatje van het mooie stadje. Met name het ambachtelijke in de vaardigheid als ploegen en andere oude zaken zijn erg leuk om naar te kijken.
Waarom heb je niet gefilmd tot het einde, had nog meer willen zien. Heerlijk rustgevend!
Karin92
Geplaatst: 01-04-12 17:15
Wat fijn dat er nog mensen zijn die het inderdaad op deze manier doen. Als er nou meer boeren waren die dit weer overnamen dan zou de wereld er een stuk beter van worden:) En het ziet er zo leuk uit vind ik. Echt weer een fijn beeld wat meer terug moet komen vind ik!
Sjolvir
Geplaatst: 01-04-12 17:16
Je hoort op het filmpje de vogels fluiten, dan vervolgens als ze gaan lopen de bellen aan het tuig van de paarden. Braaf span, leuk dat deze boer deze oplossing gebruikt voor dit stukje land. Heerlijk gezicht zo, die werkende paarden.