Bonte Jaopie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:29

Afbeelding

Dit is B.J., oftewel Bonte Jaopie van de Weideblick, mijn Tinker x Fries kruising van 7,5 jaar (heb hem al sedert veulentje van 6 maanden).

Heb al (in) meerdere topics over hem gesproken en verteld in diverse andere topics, maar kon hier nooit foto's plaatsen, het mislukte keer op keer. Jarenlang, nu maar weer eens geprobeerd... en het is gelukt!
Ein-de-lijk!!!
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 28-03-12 16:40, in het totaal 2 keer bewerkt

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:31

ja, en?

edit: je hebt nu zelf ook al ge-edit zie ik.
Laatst bijgewerkt door celano op 28-03-12 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lizet_lara

Re: Bonte Jaopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:33

leuke foto :+

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:35

Wat ben jij lief !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 16:50

Afbeelding

Hier op Bonte Jaopie paar jaar terug, op wedstrijdterrein waar de dag ervoor de jaarlijkse Oefenmarathon Mennen in ons dorp gehouden is (ik deed niet mee, want ik ben geen menner, hahaha).

Maar de dressuur-ringen (amateur en professional) en het hindernissentraject (inclusief waterbak) staan dan nog op het terrein, da's altijd leuk dan, om wat uit te proberen.

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 17:36

Hee wat leuk! Ik zag de naam en ik moest gelijk aan jou denken!!

Wij rijden al vanaf de eerste marathon in zuidlaarderveen mee en ik zie jou er elk jaar lopen! ;)
Ontzettend leuk paard!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:11

Afbeelding

Dit is dan op dezelfde dag, maar NA het rijden en uitproberen, zonder zadel.

Sorry dat-ie zo achter de teugel staat, is een trekje van hem, maar op de foto dus duidelijk ook "een trekje" van mij....

B.J. is inderdaad een heel leuke boef, momenteel rijd en train ik weer heel geregeld met hem.

Voor de wagen is niets voor hem... veel te "ril", Sjaak-in-de-Staak of Wij Doen Wat Wij Willen en Wel NU. Moet je niet hebben voor een wagen. Gewoon niet stabiel genoeg van karakter, dat heb je weleens...haha.

Wel een werk-buffel, die enorm hard en lang (onder het zadel) voor je wil gaan. En, ook al moe, ook blijft gaan, je moet hem dressuurmatig ook echt tegen zichzelf (en tegen je eigen enthousiasme als ruiter) in bescherming nemen, en zeggen: nu stoppen we, het is genoeg.

Misschien is mijn jonge merrie Bonte Khavanna die bij hem in de wei loopt iets voor een wagentje: dat is een kruising Friese moeder x KWPN tuiger-vader. Die vader is een dekhengst van de oude Roelfsema uit Zuidlaren, dat zegt je dan zeker wel iets...? Zal in volgende post even Khavanna In The Picture proberen te zetten....

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:13

Ja die ken ik ook! :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:23

Maar eerst nog Jaopie onder het zadel bij mijn dressuur-instructeur Mark van de Donk:

Afbeelding

Die reed hem een tijdje 1 x per week 's maandags verder door; zelf had ik dan op de donderdag van die week van Mark weer dressuurles op Jaopie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:25

En van de andere kant....(tijdens andere doorrijd-sessie).

Afbeelding

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 19:28

Terpentijn, je kunt ook meerdere foto's plaatsen in één bericht. :o

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 19:38

En als vakantie-vierende knoert in de (te) riante weide.... veel te dik, natuurlijk, werd toen door mij niets met hem gedaan....moest wel een kilootje of 80-90 af....dit was 2 zomers terug (de kilo's zijn er nu inmiddels af)

Maar wel in een voor hem typerende stoere branie-houding

Afbeelding

Ik ben al blij dat ik na jaren mislukt gepruts sowieso nu eindelijk eens foto's kan plaatsen, geen idee hoe je er meerdere in hetzelfde bericht kunt plaatsen, maar misschien is hier per PB opheldering over te krijgen?
Want dat doe ik natuurlijk ook liever ('t leek me al zo omslachtig, op deze manier...hahaha)

Voor merrie Khavanna doe ik wel even een nieuw topic, anders wordt het helemaal een rommeltje.