Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Bikkel en ik ben bijna 3 jaar. Volgens mijn baasje Jacyntha (Jasia @ bokt) ben ik 68 cm, maar ik voel me toch een stuk groter.
Graag wil ik jullie dag met mij delen.. Ik had al van een paar mensen gehoord dat het bijna 'carnaval' was en dat er een optocht zou komen. Ik wist van beide niet wat het was, dus maakte me ook maar niet druk.
Tot mijn baasje met Karlijn (Mistralleke @ bokt) en Anouk (Noukiee_ @ bokt) ineens in de wei stonden die ik deel met mijn haflinger-vriendin en mijn KWPN-dame. Nou nietsvermoedend liep ik eigenlijk naar hun toe, misschien hadden ze wel snoepjes!
Maar nee, snoepjes zat er niet in, ik moest mee om gepoetst te worden.
Dit vind ik altijd erg lekker, dus ik liet ze hun gang gaan. Totdat ze ineens allerlei rare dingen om me heen gingen hangen..
Ik voelde me erg voor schut staan! Maar omdat ik zo'n stoere mini ben, vond ik het natuurlijk helemaal niet eng.
Mijn baasje vertelde dat ik verkleed werd omdat we naar de optocht gingen kijken, nou dat leek me dan wel grappig. (gelukkig konden mijn paardenvriendjes mij niet zien!)
Nou ja genoeg gepraat denk ik, tijd voor de foto's! Agge mar leut et!
Zo zag ik er uit toen ik verkleed was:

En dit stond op mijn kont (wat erg raar is, want ik ben toch een paard?? ):

Omdat het hoedje en de bril misschien niet zouden blijven zitten mochten die gelukkig thuis blijven

Dus toen mocht ik zo mee:

Ik wist nog steeds niet goed wat nou zo'n 'optocht' inhield, maar met het volste vertrouwen liep ik achter baasje aan naar het dorp:

Daar aangekomen vond ik het eigenlijk best gezellig! Er stonden allemaal mensen (ze hadden wel hele rare kleren aan, maar goed.. Ik zag er ook niet op mijn best uit) en er kwamen kindjes om mij te aaien, dat was heel leuk.
Iedereen zei dat ik een leuke pony was en ik had veel fans, tsja daar houdt zo'n stoere man als ik wel van!
Na lang wachten hoorde ik ineens een flink kabaal, maar mijn baasje en haar vriendinnen bleven rustig staan, dus ook ik was niet bang.
Het geluid werd steeds harder en ineens zag ik een grote wagen aankomen:

Toen die wagen voorbij kwam vond ik het even spannend, dus draafde ik een rondje om mijn baasje heen:

Maar al snel had ik door dat die wagens niet naar mij toe kwamen en gewoon voorbij gingen, dus bleef ik ook maar weer rustig staan.

Toen de optocht afgelopen was, gingen we weer terug naar huis, ik vond het allemaal erg leuk, maar wel een beetje vermoeiend

Nu ik ook een keer van de carnaval genoten heb ben ik een échte Brabander, stoer hè?
Leuk dat je in mijn topic gekeken hebt, een berichtje zou ik erg leuk vinden (Jacyntha geeft ze allemaal aan mij door) en uh 'dagge bedankt zij da witte!'.
Groetjes van Bikkel!
Met dank aan Noukiee_ en Mistralleke voor de foto's