Blue Magic in het winterzonnetje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Blue Magic in het winterzonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 16:46

Blue en ik hebben weer een enerverende tijd achter de rug. Na een val(letje) met zijn tweeën waarbij ik een enkelbreuk opliep...

Thank you Blue!
Afbeelding

...Waren we een paar weken geleden weer rustig aan begonnen met rijden. Het ging super en Blue gaf me al veel vertrouwen terug.

Tot ik op een vrijdagochtend werd gebeld door stal, het ging niet goed met Blue. Koliek. De dierenarts was snel ter plaatse en na toedienen van pijnstillers en darmontspanners stond ze er redelijk goed bij. Helaas stortte ze na het uitwerken van de pijnstillers weer in. De dierenarts kwam weer en heeft haar opgevoeld. Er zat toch een verstopping, maar omdat ze nog wel had gemest hebben we nog even gewacht met paraffine. Een paar uur later heb ik hem toch laten komen om 2 liter toe te dienen. En toen was het afwachten tot dit zijn werk ging doen. Wederom stond ze er aardig bij. Maar nu werkten de pijnstillers steeds sneller uit en kreeg ze steeds meer krampaanvallen. Er bleef wel steeds mest en lucht uit komen dus ik had er nog vertrouwen in. Tot de volgende aanval...Ze liet zich alleen nog maar vallen. Ik had de dierenarts aan de lijn op het moment dat ze in een shock raakte. Ik dacht dat het einde verhaal was en kon me niet meer groot houden. Mijn lieve, lieve stalgenootje heeft me toegesproken, we hebben met zijn tweeën Blue overeind gekregen en ik ben wéér gaan lopen. De dierenarts was al onderweg. Ik mocht niet te lang stappen omdat ze uitgeput kon raken maar het enige wat ik dacht was; ze gaat hier in elk geval niet meer liggen.

Mijn vriend heeft die avond zijn eerste ritje met trailer en paard gemaakt naar de kliniek in Utrecht. Ze heeft daar een infuus met vocht en zout gekregen en 2 nachten en een dag op een strak schema gestaan. Elke 2 uur 6 liter vocht via de neussonde, stappen, en pijnstillers wanneer de aanvallen te erg werden.

Afbeelding

Afbeelding

Wát een verdriet en wat een zorgen kun je hebben om een paard. We hadden het er echt zwaar mee. Het feit dat de beslissingen die jij neemt het verschil kunnen betekenen vond ik vreselijk moeilijk om mee om te gaan. En maar wachten, duimen, smeken dat ze opknapt.

Zondagochtend kregen we het verlossende telefoontje. Het was eruit! Kilo's en kilo's stromest. Woensdag mocht ze naar huis. De jongedame was het er niet geheel mee eens dat we haar zomaar op de trailer wilden zetten. Er moesten eerst 4 man mee bezig zijn geweest (zonder resultaat), waarna we naar de andere kant van de kliniek gingen, er een barricade werd gebouwd, een heftruck met mega-strobaal werd klaargezet om haar in de trailer te drijven. Toen alles in rep en roer was en het hele boeltje klaar stond liep ik de laadklep op. *Tok, tok, tok* En mevrouw liep zo achter me aan :')

Daarna begon het geregel. Ze heeft 2 dagen met een graaskorf gestaan. Zaterdag hebben we rubber matten in haar stal geplaatst. Ze heeft nu zo'n 7 á 8 voermomenten per dag en krijgt nog meer hooi dan ze al kreeg. Wel een dekentje om want van stro naar rubber matten en dan -15 is wel even een overgang. Bovendien moet ze nog aansterken.

Jullie zullen je na dit verhaal denk ik heel goed kunnen voorstellen hoe intens blij ik ben met de foto's van vandaag die ik jullie nu ga laten zien. <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hammeke

Re: Blue Magic in het winterzonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:48

Wat een ontzettend leuke foto's!
Goed dat ze zo goed hersteld is van de koliek!
Ik vind haar echt een super leuk paardje! En jullie lijken mij een heel goede combi!!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:53

Wow wat een verhaal!
Wat fijn dat het weer goed gaat en jij en je paardje nog gelukkig samen zijn :+:

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:03

Die 7de sneeuwfoto is echt zo leuk! Gelukkig dat ze weer zo is opgeknapt :)

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:09

Zoals ruiter1992 al zegt
die 7de sneeuwfoto is schitterend, het uitvergroten meer dan waard

gelukkig voor jullie dat Blue Magic zo goed is opgeknapt TS

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:12

Wat fijn dat het goed is gekomen!

De 7e sneeuwfoto is prachtig! :+:

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:13

Zo dat is een heftig verhaal.Ben heel blij dat ze er doorheen is gekomen.Enig idee hoe dit heeft kunnen ontstaan?ik bedoel hadden jullie haar net op stro gezet?

Sneeuwfoto's zijn gaaf!en ik denk extra speciaal voor jou!

Sanhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:16

Super mooie foto's! Fijn dat ze weer aan de beterende hand is.. Hoop dat je nog veel samen met haar kan genieten!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 17:18

Bedankt voor de reacties allemaal :)

@ Schumiegirl; Nee, dit keer hebben we echt geen idee hoe het is gekomen. Ze heeft 2,5 jaar geleden ook koliek gehad. Dat kwam toen door een hele slechte lichting stro (net vlas) waar ze van gegeten had. Nu stond ze op zeer goede, constante kwaliteit stro. Waarom ze er opeens zoveel van is gaan eten (of het slechter kon verteren) is ons een raadsel. Enige oplossing is dus; géén stro meer in stal.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:23

Prachtige foto's Roosje!!
En extra mooi natuurlijk na jullie verhaal.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:27

wow wat een verhaal zeg. Maar wat een geweldige mooie foto's van je paardje. En wat ziet ze er goed uit, je zou niet zeggen dat ze er zo aan toe zou zijn geweest...

heeel veel plecier en nog succes met haar... Hoop dat je nog veel plecier met je paardje mag beleven...

gr luna

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:29

Gaaf paard heb je zeg! :o Heftig wat jullie meegemaakt hebben. Fijn om te lezen dat het weer beter gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:29

Heerlijke plaatjes Roosje! Lekker genieten na alle stress! :):) Ze ziet er goed uit! <3

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:30

Wat een prachtige foto's, echt genieten!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:30

Jeetje wat een verhaal zeg.. ik weet hoe het voelt.. onze pony had hetzelfde van de zomer.. vreselijk..
Fijn dat alles goed is afgelopen en wat een prachtige foto's! :j

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 17:35

Wederom bedankt allemaal :D

@ Luna_19; Wel grappig dat je dat zegt. Ze was voor de koliek eigenlijk een beetje te vet, dus ze is wel behoorlijk wat afgevallen, maar ziet er desondanks nog goed uit. Al is ze nog wel wat ingevallen. Als het straks weer wat warmer wordt gaan we er weer lekker spiertjes op bouwen :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:35

Wat een heerlijke foto's! Wat fijn dat ze er nu zo geweldig bij staat!
Jullie band is zeker weten sterkter geworden! geniet van dr!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:09

Wat een rot tijd hebben jullie achter de rug. :(:)

Maar wat een ontzettend gave foto`s! <3

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:12

Wat een verhaal zeg, jullie hebben inderdaad nogal wat gedoe achter de rug :(:)
Maar wat een onwijs leuke foto's :)

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:30

Wat een heftig verhaal zeg. Ik kan me goed voorstellen hoe blij jij bent met zulke super mooie foto's

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:55

Wat een verhaal zeg! Gelukkig dat alles goed is gekomen.
En foto 10 is echt een hele leuke foto, jullie staan er allebei zo vrolijk op :+:

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 18:59

Wat een verhaal en wat een geweldige fotos!
Ben blij dat het allemaal goed is gekomen!! :D :D
Geniet er maar elkker van!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:01

Super zeg, helemaal top! :D

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:10

Die foto's van jou en je paard spreken boekdelen! prachtig :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:14

mooi paard hoor, gelukkig dat hij er weer bovenop is, succes!