Ik rijd nu 3 weken een draver, Prince Rossignol.
Prince is een 8-jarige ruin, en hij is 1m53-55 groot.
Hij heeft lang als draver gelopen, maar wou uiteindelijk geen halsstuk dragen (om het hoofd omhoog te houden) dus is hij recreatiepaard geworden.
Prince loopt ook scheef, hij is extreem links gebogen, de ostheopaat zegt dat hij een verkalking heeft aan z'n linker achterbeen, als hij vrij loopt zie je er niets van, met zadel loopt hij extreem scheef, maar vandaag, zonder zadel, liep hij verschrikkelijk goed! Ik denk dus dat zijn scheefheid aan het zadel ligt.
De reden waarom ik dat denk is omdat hij onlangs gekraakt is in zijn rug, en na een week niet rijden, was hij wel beter, maar schudde hij nog steeds met zijn hoofd, en dat zo'n 20x op 10 minuten. Vandaag heeft hij ook zonder zadel nog geschudt, maar dat deed hij maar 4 keer, waarvan 1 keer hard.
Momenteel doe ik met Prince enkel aan rechtrichten in stap, dus het komt erop neer dat ik zacht contact neem, mijn benen aanleg en ze terug loslaat als hij nageeflijk wordt en dus recht loopt. Hij loopt vanzelf recht als hij nageeflijk wordt, enkel loopt hij dan wel achter de loodlijn, maar dit doet hij ook als ik mijn teugels "loslaat", zoals je op de eerste foto kan zien. Persoonlijk vind ik het voor de moment belangrijker dat hij recht loopt, dan dat hij mooi op de loodlijn loopt, omdat hij dit zélf doet, ook met lossere teugels.
Maar dankzij vandaag heb ik 5 passen gedraafd, en zijn hoofd bleef mooi recht, ook al knikte hij niet, dus ik ben best wel fier op hem.
De foto's zijn niet van geweldige kwaliteit, maar ze zijn wel nog zichtbaar.
Graag zou ik van jullie horen wat ik nog zou kunnen doen om hem terug recht te krijgen. Voor de moment heb ik als taak van de lesgever van de eigenaar gekregen om een grote cirkel te rijden naar links (dat is de kant waar zijn korte spieren zitten en draaien dus gemakkelijker is.) en ervoor zorgen dat zijn hoofd recht blijft.
Ik trek haar wijsheid niet in twijfel, maar ik zou graag nog dingen kunnen doen om hem wat rechter te krijgen. Ik ga morgen ook een keertje met & een keertje zonder zadel rijden, en dan zien of hij erop reageert, en of hij beter loopt zonder zadel.
Let op! Prince is gered, en waar hij staat, is geen piste aanwezig. Ik heb een voetbalterrein ter beschikking om te rijden, met fijne, niet al te zachte grond, maar door het vriezen liep hij daar niet prettig op, dus loop ik liever op de parking met hem. Hij staat aan een cafetaria die van de eigenaar is. Prince staat daar met 6 geadopteerde ezels op een ander voetbalterrein.
Genoeg gepraat, hier de foto's van vandaag!

Zo loopt Prince als hij nageeflijk loopt en dus "recht loopt".

Een mooi plaatje, maar hier draait Prince naar zijn "slecht kant".

Prince als hij nét rondloopt, dus ik heb contact (geen zwaar contact) en ik heb mij benen eraan.

Prince die schudt net als ik contact neem.

Prince's schudden.

Prince in draf, let vooral op het achterbeen dat later neerkomt, dit heeft hij enkel de 5 eerste passen, maar ik heb geen deftige afbeelding als hij regelmatig loopt.

Mooie Prince!
Bedankt voor het lezen en het kijken, en tot de volgende keer!