Dit was twee weken geleden. Vorige week heb ik hem alleen gepoetst en was hij echt een draak! Het monstertje in hem was er weer. Hij was ook niet zo lief geweest tegen de eigenaresse van de opfok en vooral werd hij vervelend tegen de andere veulens in de groep. Het besluit is gemaakt zijn ballen gaan er zo snel mogelijk vanaf!
Het enige nadeel was dat zijn ene bal nog niet volledig ingedaald was. Na overleg met een dierenarts om te kijken wat er mogelijk was voor hem. Dat werd dus de operatie in de kliniek. Hij is gecastreerd via de liesmethode, hier staat daar meer informatie over: liescastratie.
Zo was hij 31 december 2011 gewoon lekker brutaal:

Zijn heerlijke ogen: http://i1126.photobucket.com/albums/l61 ... G_4363.jpg
De spelletjesdie hij afgelopen zomer met Booster speelde:

Lekkere tank in november:

En maarbrullen...
Dit was zijn zakie toen hij nog hengst was de linkerbal volledig ingedaald en zijn rechterbal zat vooraan en dus niet volledig ingedaald:

Afgelopen donderdag 26 januari was het zover de afspraak voor de castratie. Ik heb hem ’s ochtends weg gebracht naar Ridderkerk waar hij geopereerd zou worden.
Nog niet wetend wat zou gaan gebeuren in de stal:

In de trailer bij de kliniek:

Ik werd heel erg vriendelijk geholpen op de kliniek en hij mocht naar een giga grote box toe waar hij gelijk weer een klein ventje leek:

Hij werd ’s middags geopereerd. Ik kreeg een belletje van de arts dat hij weer wakker was en dat alles goed gegaan was. Volgens de arts was hij behoorlijk brutaal. Ja dat klopt... Ik moest vrijdag ochtend even bellen hoe hij de nacht doorgekomen was en daarna zou ik hem mee naar huis mogen nemen.
Hij was de nacht goed doorgekomen en had al heerlijk zijn brokken gegeten en stond aan zijn hooi te knabbelen. Ik heb hem samen met mijn lief opgehaald. Hij was weer braaf! Hup zo de trailer op en bij huis ook zo de trailer weer af.
Op de trailer klaar om weg te gaan!

En weer thuis in de quarantaine stal zodat hij de rust en de ruimte heeft om te helen.

Even lekker poetsen op stal:

En waar zijn zakie zat:

Zaterdag in de paddock weer even bij zijn vriendjes.

Toch wel een beetje zwelling.
Nou daaaaaag!!!

Dus nu ga ik door het leven als ruin.