Wie had dat ooit gedacht? Mijn kleine Bikkeltje als écht paard!

Al sinds Bikkel bij mij was, ging het niet zo goed met hem. Vanaf de 1e dag had hij diarree en de oorzaak bleef maar onbekend. Het enige wat hij de hele dag lang deed was stilstaan, voor zich uit staren, af en toe een plukje eten en dat was het. De weg naar de drinkbak was een wereldreis voor hem en meelopen kon ie niet. We kregen hem niet vooruit aan het halster, alleen voor een snoepje zette hij twee stappen en daar was het mee gezegd. (nu zou ik af en toe willen dat ie nog eens stil stond

Vorig jaar april kreeg hij een koliekaanval, hij had weinig symptomen, maar iets zei me dat het niet goed zat.. Dus 's avonds om kwart voor 12 kwam de dierenarts, hij had inderdaad koliek en na een mest onderzoek kwamen we er achter dat heel zijn darmen vol zaten met zand. (wat raar is, want daar hadden we al eerder aan gedacht en toen kwam er niks uit de test, ook niet na een kuur)
Hij kreeg een kuur voor een volwassen paard, lijnzaadolie, speciaal voer, extra voer en het ging weer beter met hem.
Alleen kwam hij niet uit zijn wintervacht, hier ging zó veel energie in zitten dat meneer er binnen mum van tijd graatmager van werd. Daarom besloot ik hem te scheren en toen kwam er een zielig hoopje ellende onder zijn dikke vacht vandaan.
De dierenarts en ik wisten beiden niet of hij het zou overleven, maar we bleven vechten voor dit kleine mannetje..
En nu? Nu heb ik een héél ander paard! Hij is vrolijk, hij is ontzettend alert, hij vindt het leuk als ie 'bezoek' krijgt, hij wilt onwijs graag mee om te wandelen en hij rent zo maar uit zichzelf de hele bak door.
Hij heeft leren bokken, leren spelen en hij heeft paardenvriendjes gemaakt!
Nou genoeg gezegd.. Geniet van mijn knappe kleine vriendje, die o zo dapper is! En echte paardenvriendinnen heeft!

Bikkel vindt reacties erg leuk en ze worden allemaal aan hem doorgegeven

Groetjes Jacyntha & Bikkel!